436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

HP
HP
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033

Aktier - Inspiration? :-) Aktier - Inspiration? :-)

Hejsa Baboom.dk!

Jeg ville bare komme med en god idé. Eller det vil sige, hvad jeg mener er en "god" idé. Selvfølgelig kan det være en bedre idé at investere sine penge på en opsparingskonto.

Men. Hvis vi nu siger, at i stedet for at ryge 1 pakke cigaretter om dagen til 30 kr/pakken. Så har du faktisk lige knap 11.000 kr/året.

Så hvis du stopper med at ryge og i stedet for køber aktier. Så kan du hvert eneste år invistere ca. 11.000 kr. (Afhængig af hvor meget du normalt ryger og hvad det koster pr. pakke).

Det kan godt være, at i synes det er dumt at investere i aktier, da det både kan gå op og ned. Men en ting er sikkert: Det er bedre at investerer i aktier end i cigaretter? smiley

Jeg har godt nok aldrig røget. Men jeg har valgt at bruge ca. 11.000 kr om året på at købe aktier. På 10 år, har jeg købt for ca. 110.000 kr, og hvis man er heldig og har investeret i de rigtige aktier, så kan pengene jo være mere og hvis man er uheldig, så er det mindre, men det er jo stadig penge du har "sparet op". Godt nok ikke lige så mange, som hvis de stod på en låst opsparingskonto.

Men så kan du engang i mellem, sidde og holde øje med markedet, hvordan det går for dine aktier.

Bare lige en lille "øjenåbner". Jeg ved godt, at det siger sig selv og de fleste nok har tænkt på det før. Og folk der ryger, ikke gider at stoppe eller måske ikke rigtig kan?

Men synes, at i skulle overvejer det. smiley Bare for sjov skyld?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktier - Inspiration? :-)
  • #1   18. maj 2012 +++ smiley

Alle grunde til at kvitte tobakken er gode grunde.

Og en opsparing er næsten lige så godt.

Om man tør købe aktier er et individuelt spørgsmål. man har chancen for at tjene rigtig mange rare penge.. men aktier kan kun købes for risikovillig kapital ..

Jeg anbefaler: vestas ( de er utrolig lave) danske bank og maersk (klippe stabile)

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#2   18. maj 2012 Jeg deler samme holdning som dig: "Alle grunde til at kvitte tobakken er gode grunde."

Men jeg tænkte bare, at det var alligevel penge man bare brugte på at, ja? Brænde op? Så kunne man jo investere dem. Ville være sjovt.

Jeg har selv købt nogle facebook-aktier, dog kun få tusinde kroner. Men bare sådan lidt for sjov. Tror dog ikke på at det er en god investering. Måske på kort sigt, hvis man investerer et stort beløb. Jeg læste noget med, at de skulle vokse med 30% p.a. eller noget i den stil over de næste 10 år, for at det ville være en god investering. smiley

• #3   18. maj 2012 Bare fordi man spare det på cigaretter så skal man aldrig bruge mere end man kan tåle at tabe. Dog vil jeg da heller Invister dem end at brænde dem af.

Men nu steg mine Pandora aktier så over 100% på 3 uger. Vil det så sige at nu kan jeg begynde at ryge i 10 år uden at tænke over det? smiley

Hvorfor dog bruge så få penge af gangen. Især på facebook?

• #4   18. maj 2012 I øvrigt behøver facebook aktien ikke at stige med 30 pct. p.a. for at være en god investering for dig. Den (aktien) skal blot genere et afkast der er ens til det du ville kunne få ved en alternativ investering (fx en "risikofri" statsobligation) samt kompensere dig for den generelle prisudvikling i samfundet (inflationen)...

• #5   18. maj 2012 Sommer-pik 8=====o

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #6   18. maj 2012 den er dælme fjong ja..
    har en ven der stoppede med at renovere knallerten som han havde som hobby ( i stedet for at ryge som eksempel her)
    han har lige investeret 26k af de store i aktier, og det går da vidst fint fremad, efter de første 2 timer som jeg kunne forstå havde den stedet med 200 kroner smiley

• #7   18. maj 2012 Christian s - du får lige en vinterpik 8=o for din latterlige kommentar, med 26 af de store og 200 kr

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

#8   18. maj 2012 du fik en lækker udstemme, tilfreds? smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#9   18. maj 2012 #Simon:

True - Det er helt rigtigt. Men jeg mente nu mere: Hvis man kan bruge 30 kroner på en pakke smøger om dagen, så kan man vel også bruge 30 kr om dagen på aktier, hvis man stopper med at ryge.

Men ja, det er jo som man ser på det.

Fordi at jeg ser andre sjovere ting at invistere større beløb på. Kunne bare ikke lade være med, at købe lidt facebook-aktier. Mest af alt for sjov.

#Nikolaj H:
    Naah. Det er nok rigtig nok. Nu kan jeg ikke lige finde indlægget, jeg læste.

• #10   18. maj 2012 Sørgeligt den er snart nede ved de 38$ igen.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#11   18. maj 2012 Ja. Her siger den:
    -290,34 (-11,61%)

• #12   18. maj 2012 200 kr er jo også helt vildt på 2 timer ud af 26.000 kr smiley sig at han skal skynde sig at sælge dem!

• #13   18. maj 2012 Nicolai. Købte du dem over 40$?

• christian S
    christian S Tilmeldt:
    sep 2011

#14   19. maj 2012 jeg har ingen forstand på aktier, så hvad ved jeg?

• #15   19. maj 2012 Mik S
    Jeg tror bestemt ikke man skal begynde at leje med Vestas endnu, medmindre man har tænkt sig at Shorte.. Den skal langt ned endnu, før den begynder at gå op ad bakke igen
    Jeg tror den havner et sted mellem 25-30 før den begynder at gå op igen. Bare fordi de er langt nede betyder det ikke at de er billige.
    Men lad os se til næste kvartal regnskab om de har et mindre underskud, end det de havde i første kvartal, hvis ikke de når at blive opkøbt inden smiley

Personligt tror jeg på langsigtet disse fra C20:

Novo Nordisk (dog truet af Zealand Pharma, da de selv mener at deres produkter er mere effektive en Novo's, hvilket kan give dem et par lussinger hvis de har ret)

Mærsk - Helt nede på 35K, og det ville undre mig, hvis ikke den kommer op over +45K det næste år.

Danske bank.

Nordea.

Coloplast.

Andre/Udenlandske:

Zealand Pharma

China Mobile

Apple Inc (En af verdens største virksomheder, og de tjener kassen på deres smarte telefoner, som de udgiver en ny af hvert år efterhånden)

Walmart (Kæmpe stort amerikansk detail-kæde med discount-varer, der spekulerer i om de skal starte åbne butikker i Europa, hvis de gør, er det en rigtig god investering)

Råvarer:
    Guld
    Kobber

Facebook ville jeg personligt ikke rode med, tror den holder sig omkring hvor den er nu, hvis ikke den falder med tiden. Men man kan jo aldrig vide, det kan jo ske at den lige pludselig skyder i vejret, men jeg tvivler på det smiley

• #16   19. maj 2012 Mærsk - Helt nede på 35K, og det ville undre mig, hvis ikke den kommer op over +45K det næste år.

Hvad ligger til grunde for din store undring ?????

• #17   19. maj 2012 Awe. Kan godt li du anbefaler aktier også kobber og guld.

Hva grund er der til at anbefale guld nu og de aktier du gør?

• #18   19. maj 2012 Er der noget forkert i at anbefale kobber og guld da sammen med aktier da?

Grunden til at jeg anbefaler netop guld og kobber, er at vi bruger elektronik mere end nogensinde før, og vi skal altid have det bedste og det skal bare køre perfekt hele tiden, derfor skrotter vi, og køber noget nyt når det ikke fungerer.
    - Kobber og guld er nogle af de bedst strømledende metaller der findes, og bliver brugt i f.eks. højttaler kabler, HDMI kabler osv.
    Derfor tror jeg at disse metaller vil stige markant i pris i fremtiden.

Medicin:
    Novo Nordisk og Zealand Pharma, er, i mine øjne, forholdsvis sikre på at stige i fremtiden - ALLE folk spiser medicin, når de skal tabe sig, når de skal tage på, når de har hovedpine, hvis de har kroniske sygdomme, der er efterhånden ikke det piller ikke kan.
    Novo Nordisk er også ved at lave en ny slankepille, og hvis de kan få den igennem, vil de tjene kassen, hvilket aktionærerne naturligvis også vil nyde godt af.

Udover det tror jeg generelt på elektronik, og på at Kina vil vokse i fremtiden.

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 79
    #19   19. maj 2012 Chr. Hansen Holding er en god aktie
    Gammel dansk firma med over 130 år på bagen..
    2. største stigning gennem sidste år.
    http://borsen.dk/kurslister/danske_aktier/c20.html?tabId_48508=2&activeLink_48508=

• #20   19. maj 2012 Guld stiger kun når det er krise tider. Går aktie markedet tilbage så stiger guld. Derfor er det lidt som at spille med på begge hold. Det kan jeg så ikke se hva man får ud af.

Tror man at grækenland går helt bankerot så er det en god ide at holde sig i guld. Men ikke i nogle af de aktier du nævner.

Tror man at vi kommer ud af krisen. Så vil vi se guldprisen falde tilbage på et normalt niveau igen. Det er kun win win for sådan et selvskab som feks pandora.

Kommentér på:
Aktier - Inspiration? :-)

Annonce