Mundtligt engelsk? Skandale-karakter? {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg var op til mundtlig engelsk idag.
Fik følgende overordnede spørgsmål:
Hvordan kan musik ændre verden? / How can music change the world?
Hvad fanden er det for et spørgsmål at få til mundtlig engelsk!
Gik overrasket ud med 02 (Negativt), selvom jeg havde en rigtig god outline-fremlæggelse, og havde forberedt mig en del på pensum, og fik også snakket en fin del om pensum delen.
Udover det, var der en fra min klasse som slet ikke havde en accepteret outline og som er virkelig dårlig til engelsk som går ud med samme karakter: 02?
En skandale er at jeg fik selvfølgelig det sværeste spørgsmål; Hvordan kan musik ændre verden? / How can music change the world?
Hvor andre fik; Hvilke musik høre du? / Which music, do you hear?
Eller
Hvad kan du godt lide af musik? / Which music, do you like?
Fandme ikke tilfreds.
Er der noget jeg bør tage op med min engelsklærer bare for at høre en argumentation?
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
Det kom bare utrolig meet bag på mig.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 87 Svar: 645
maj 2008
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
Jeg kan kun sige at det er et mega stort begreb, og især for en der stadig går i folkeskole.
Jeg fortalte dog hvordan forskellige personer kunne få deres personlighed/følelser forandret ved musik også videre i den retning.
Noget der bare er kommet bag på mig er der pensum-opgaverne/spørgsmålene var så varierende i sværhedsgraden.
Dem som fik kategori som mig, fik bare f.eks: Which music do you like eller Which music do you hear? Etc...
Ikke fordi jeg plejer at være sådan over karakterer, det kom bare en del bag på mig. Jeg manglede selvfølgelig noget ordforråd, men det gør de fleste vel.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.937
haha jeg ville nok skyde på du ikke er særligt go' til engelsk...
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
Hvis du ikke kan komme med andet end det, så venligst smut
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 364
Vil han/hun ikke give dig en, må du gå videre til din skoleinspektør og igennem ham/hende bede om og få en, og i sidste ende må du jo snakke med dine forældre om det, så må de jo hive fat i skolen for og få en forklaring.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 574
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
Pensum-spørgsmålet svarede jeg ikke på, men begyndte at snakke om at det kan ændre folks følelser etc.
Selvfølgelig, jeg manglede noget ordforråd, det vidste jeg også på forhånd, men sådan en stor del er det sgu heller ikke.
Men, hvordan ville i evt. forklare hvordan kan musik ændre verden?
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 364
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 364
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 110 Svar: 240
Det er heller ikke engang noget vi har været igennem pensum.
Men ja, det er vel bare at gå til min lærer og spørge hvorfor jeg fik den karakter som jeg gjorde
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.150
Du har været uheldig fordi du ikke kom i tanker om noget at snakke om, som du så også kunne forbinde til pensum, men ligefrem at klage og gøre ved synes jeg ville sku være at synke lavt/ynkeligt.
Du er bestået, karakter betyder INGENTING i erhvervslivet alligevel.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 68 Svar: 668
jan 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
til min dansk prøve havde jeg om digte og posi.
jeg blev bedt om at læse et valgfrit digt op. og spurgte om jeg måtte læse et stykke om fra en sang som jeg mente der var en form for poisi om.
dette godkendte lærer og censor.
jeg læste det fejl frit om. snakkede om den opgave jeg blev stillet..
uden spørgsmål. fra min censor.. men lærer blev ved med at stille spørgsmål omkring andre emner som jeg svarede på. uden tøven..
da jeg skulle have min karakter roste min censor mig meget og sagde jeg havde godt styr over min tinge.
men min lærer tøvede og sagde jamen der var også dit og dat hvilke der ikke vedkom mit emne,, og det var omkring billede analyse osv.
men jeg fik 02-4 ...og lige pludselig måtte min censor ikke snak uden at blive afbrudt af mine lærer.. ??? men efter jeg var oppe fik de pause. og jeg sad på gangen med nogen venner og snakkede med dem om det... og de synes det lød underligt.. for ved dem nævnte læreren kun positive ting.. men hver gange censoren nærmede sig mig råbte min lærer efter hende... Og jeg kunne tydeligt se hvordan min censor prøvede at komme i kontakt med mig. efter prøven. men hver gang muligheden bød sig så skulle hun uheldigvis gå hen til de andre lærer...
- Nogen gange for man bare indtrykket af at ens lærer ikke synes lige godt om en...
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
men jaa jeg er jo King p så der er visse nye regler for mig kællinger!
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 377
..og som de andre siger, så betyder karakteren i folkeskolen ikke så meget, hvorfor jeg måske mener at det ikke kan betale sig at klage. Dog bør du kontakte din lærer og spørge hvad du, i hans øjne, gjorde forkert (specielt hvis du skal have engelsk på teknisk skole, stx eller et tredje sted).
Mundtligt engelsk? Skandale-karakter?