{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Mundtligt engelsk? Skandale-karakter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg var op til mundtlig engelsk idag.

Fik følgende overordnede spørgsmål:

Hvordan kan musik ændre verden? / How can music change the world?
Hvad fanden er det for et spørgsmål at få til mundtlig engelsk!

Gik overrasket ud med 02 (Negativt), selvom jeg havde en rigtig god outline-fremlæggelse, og havde forberedt mig en del på pensum, og fik også snakket en fin del om pensum delen.

Udover det, var der en fra min klasse som slet ikke havde en accepteret outline og som er virkelig dårlig til engelsk som går ud med samme karakter: 02?

En skandale er at jeg fik selvfølgelig det sværeste spørgsmål; Hvordan kan musik ændre verden? / How can music change the world?

Hvor andre fik; Hvilke musik høre du? / Which music, do you hear?

Eller

Hvad kan du godt lide af musik? / Which music, do you like?

Fandme ikke tilfreds.
Er der noget jeg bør tage op med min engelsklærer bare for at høre en argumentation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundtligt engelsk? Skandale-karakter?
  • #1   12. jun 2012 Btw. jeg plejer slet ikke at tage det så tungt, overhoved.
    Det kom bare utrolig meet bag på mig.


  • #3   12. jun 2012 send en skriftelig klage. det er du i din gode ret til

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 328
    #4   12. jun 2012 Der er vel en form for klage nævn i skolerne, inspektøren ved vel hvilken vej du skal gå. Og om du fik det sværeste spørgsmål er vel individuelt, jeg ville nok helst have dir svar da jeg ikke kan fortælle ret meget om de andre du skriver her. Mens det du fik er ret åbent of kan skabe hos debat.

  • #5   12. jun 2012 Hvordan kan musik ændre verden? / How can music change the world?

    Jeg kan kun sige at det er et mega stort begreb, og især for en der stadig går i folkeskole.
    Jeg fortalte dog hvordan forskellige personer kunne få deres personlighed/følelser forandret ved musik også videre i den retning.

    Noget der bare er kommet bag på mig er der pensum-opgaverne/spørgsmålene var så varierende i sværhedsgraden.
    Dem som fik kategori som mig, fik bare f.eks: Which music do you like eller Which music do you hear? Etc...

    Ikke fordi jeg plejer at være sådan over karakterer, det kom bare en del bag på mig. Jeg manglede selvfølgelig noget ordforråd, men det gør de fleste vel.


  • #6   12. jun 2012 LunDD ©

    haha jeg ville nok skyde på du ikke er særligt go' til engelsk... smiley


  • #7   12. jun 2012 Rasmus, jeg vil nok skyde på du skal igennem en dansk-eksamen igen, da du mangler en masse grammatik som start bogstav.

    Hvis du ikke kan komme med andet end det, så venligst smut smiley


  • #8   12. jun 2012 gå til din lærer og få en forklaring på karakteren, er nok det bedste og gøre til og starte med.

    Vil han/hun ikke give dig en, må du gå videre til din skoleinspektør og igennem ham/hende bede om og få en, og i sidste ende må du jo snakke med dine forældre om det, så må de jo hive fat i skolen for og få en forklaring.


  • #9   12. jun 2012 Well, hvis du selv mener at dit oplæg var godt - så er det jo nok desværre sproget der er noget galt med. Har du et stort ordforråd, bruger du simple eller "svære" ord? Og hvad niveau var det?

  • #10   12. jun 2012 De fortale selv, at den var ih og åh så god (Outline-præsentationen)
    Pensum-spørgsmålet svarede jeg ikke på, men begyndte at snakke om at det kan ændre folks følelser etc.
    Selvfølgelig, jeg manglede noget ordforråd, det vidste jeg også på forhånd, men sådan en stor del er det sgu heller ikke. smiley

    Men, hvordan ville i evt. forklare hvordan kan musik ændre verden?


  • #11   12. jun 2012 Du har lige selv svaret på hvorfor du fik den lave karakter


  • #12   12. jun 2012 PENSUM SPØRGSMÅLET SVAREDE JEG IKKE PÅ<<<<<<<<<<<<<<<< Derfor tror jeg du fik den lave karakter

  • #13   12. jun 2012 Hvad skulle jeg have svaret?

  • #14   12. jun 2012 Jeg svarede ikke på det, men tog en "sidevej" og begyndte med at snakke om at det kan ændre folks følelser etc.

    Det er heller ikke engang noget vi har været igennem pensum.

    Men ja, det er vel bare at gå til min lærer og spørge hvorfor jeg fik den karakter som jeg gjorde smiley


  • #15   12. jun 2012 Ej nu må I sku holde op. Jeg kan udemærket godt forstå du er frustreret over at have fået et sværere spørgsmål og fået en dårligere karakter end forventet, men sådan er det desværre med alle fag. Man kan ikke lave de samme spørgsmål til alle elever og nogle vil naturligvis være sværere eller nemmere. Nogle elever vil endda finde netop DIT spørgsmål bedre og nemmere end "which music do you hear" for hvad fanden skal man snakke om når man skal snakke om hvilken musik man skal høre. Det er da meget mere bredt og muligt at snakke om et så åbent et spørgsmål, som det du har fået. Det ville efter min mening have været nemmere at få 12 med dit spørgsmål end med de andre.

    Du har været uheldig fordi du ikke kom i tanker om noget at snakke om, som du så også kunne forbinde til pensum, men ligefrem at klage og gøre ved synes jeg ville sku være at synke lavt/ynkeligt.

    Du er bestået, karakter betyder INGENTING i erhvervslivet alligevel.


  • #16   12. jun 2012 Du skal klage over din karakter inden for 2 uger mener jeg. Du skal dog have en MEGET god grund, og hvis det bliver accepteret kan du få lov at gå op igen.

  • ...
    ... Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
    #17   13. jun 2012 Ro på. Så længe det er i folkeskolen er det ligemeget. De karakterer skal du alligevel ikke bruge til noget.



  • Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #18   13. jun 2012 vil lige informere dig om at :
    til min dansk prøve havde jeg om digte og posi.
    jeg blev bedt om at læse et valgfrit digt op. og spurgte om jeg måtte læse et stykke om fra en sang som jeg mente der var en form for poisi om.
    dette godkendte lærer og censor.
    jeg læste det fejl frit om. snakkede om den opgave jeg blev stillet..
    uden spørgsmål. fra min censor.. men lærer blev ved med at stille spørgsmål omkring andre emner som jeg svarede på. uden tøven..
    da jeg skulle have min karakter roste min censor mig meget og sagde jeg havde godt styr over min tinge.

    men min lærer tøvede og sagde jamen der var også dit og dat hvilke der ikke vedkom mit emne,, og det var omkring billede analyse osv.
    men jeg fik 02-4 ...og lige pludselig måtte min censor ikke snak uden at blive afbrudt af mine lærer.. smiley ??? men efter jeg var oppe fik de pause. og jeg sad på gangen med nogen venner og snakkede med dem om det... og de synes det lød underligt.. for ved dem nævnte læreren kun positive ting.. men hver gange censoren nærmede sig mig råbte min lærer efter hende... Og jeg kunne tydeligt se hvordan min censor prøvede at komme i kontakt med mig. efter prøven. men hver gang muligheden bød sig så skulle hun uheldigvis gå hen til de andre lærer...

    - Nogen gange for man bare indtrykket af at ens lærer ikke synes lige godt om en...


  • Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
    #19   13. jun 2012 ps. er lidt fuld hvis der skulle opstå stave fejl! FUCK NATIONEN på EB.DK!!
    men jaa jeg er jo King p smiley så der er visse nye regler for mig kællinger!


  • #20   13. jun 2012 LUNDD - Problemet består helt klart i, at du ikke har fået besvaret din opgave - og det i sig selv kan give en dumpekarakter.
    ..og som de andre siger, så betyder karakteren i folkeskolen ikke så meget, hvorfor jeg måske mener at det ikke kan betale sig at klage. Dog bør du kontakte din lærer og spørge hvad du, i hans øjne, gjorde forkert (specielt hvis du skal have engelsk på teknisk skole, stx eller et tredje sted).


Kommentér på:
Mundtligt engelsk? Skandale-karakter?

Annonce