1.057 visninger
|
Oprettet:
Dette billede kunne jeg godt have levet foruden.. {{forumTopicSubject}}
http://www.bt.dk/danmark/historisk-bryllup-stig-elling-og-steen-sagde-ja-i-kirken
står og skal bestille rejse..........
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 108 Svar: 862
Jeg synes det er godt at det endelig er muligt for homoseksuelle at blive gift på "ordentlig" vis
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Endvidere så er du sikkert typen der intet tilhørsforhold har til kirken udover bryllupper og begravelse.
Så i realiteten, kan du ikke være pisse ligeglad? Hvis de 2 er glade, og kirken acceptere det, hvorfor kan du så ikke?
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 23 Svar: 204
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 117
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 258
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
Det vil svare til at de begyndte at holde den sidste nadver i moskeer med vodkashots og flæskesteg.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 1.337
apr 2008
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 258
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Og hvis vi valgte at leve efter en bog skrevet for 2000år siden, ville vi ende i et tilbagestående samfund ligesom de muslimske lande.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
Homofobi siger mere om de homofobiske end de homoseksuelle.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 50 Svar: 420
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 796
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
Hvad så med folk på kontanthjælp, hvorfor bestemmer staten ikke 100% over dem, nu hvor de betaler 100%?
sep 2008
apr 2008
Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at det ikke er okay at homoseksuelle bliver gift.
Jeg siger bare at det ikke skal være i kirken, jeg overhovedet ikke religiøst anlagt, men folk skal have lov til at have deres tro i fred. Hvorfor begynder du at lægge ord i munden på mig ?
aug 2007
"Desuden viser opgørelsen, at statens tilskud til folkekirken, som bevilges på finansloven, udgjorde i 2007 godt 12 % af alle folkekirkens indtægter."
Kilde:
http://www.folkekirken.dk/om-folkekirken/folkekirkens-oekonomi/
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
aug 2007
Det er sgu ikke folkekirken der har bestemt dette det er folketinget, der er en stor forskel
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 356
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 130
Jeg er enig med trådstarter. Jeg mener at hvis homoseksuelle (Som jeg selv) vil accepteres og respekteres, så skal vi vise det samme til omverdenen. "VI" forventer at folk ikke prøver at lave om på os, hvorfor skal vi så lave om på verden omkring os?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Kan religion ikke ændres som tiden den ændrer sig?
hvorfor er det, at når noget nyt sker, det så skal være et kæmpe problem...
Personligt, så kan jeg ikke se noget problem i at de kan blive gift i en kirke, jeg er derimod forarget over at der er gået så mange år inden det kunne lade sig gøre.
Det kan godt være at Biblen siger at en mand ikke må ligge med en mand. Det ændrer dog ikke på at præster altid har været de mest hykleriske af dem alle med deres pillen ved smådrenge princip...
Så inden man taler om at det er hykleri at kirken ændres, så burde vi måske lige overveje om ikke kirken burde rette sig efter tiden, og de mennesker som bruger den. Homoseksuelle må jo gerne komme og bruge den når de skal bede. Men uha nej, vil de giftes med hinanden, så er verden af lave... tsk. tsk...
sep 2008
Det er hykleri af første klasse.
Hvis kirken vil have egne spilleregler som staten ikke skal blande sig i, skal de løsrive sig selv totalt fra staten, få status som kult og så kan de gøre hvad de vil.
sep 2008
http://www.biblen.info/Bibelen-boesser.htm
1 Samuel 18,2: Jonatan følte sig tæt knyttet til David, og han elskede ham lige så højt som sig selv;
1 Samuel 18,3: han sluttede pagt med David, fordi han elskede ham som sig selv.
1 Samuel 18,4: Jonatan tog den kappe af, han havde på, og gav den til David sammen med sin dragt, ja, selv sit sværd, sin bue og sit bælte.
1 Samuel 20,41 Da drengen var gået, rejste David sig bag ved stenen. Han kastede sig tre gange til jorden for Jonatan, og så kyssede de hinanden og græd sammen.
2 Samuel. 1,26 Jeg sørger over dig, Jonatan, min broder, jeg holdt inderligt af dig. Din kærlighed var mig mere dyrebar end kvinders.
sep 2008
Men det er da sjovt at man kan ændre alle de ting man godt måtte i gamle dage, fordi staten siger nej, men man kan ikke ændre de ting man ikke må, når staten blander sig.
Enten går man ind for den 100% eller også er man en hykler. Så hvad vil du helst være? En fanatiker eller en hykler?
Der findes ikke kristne i dag. Der findes hyggereligiøse der lige snupper ting hist og her som de kan bruge til at skræddersy deres eget liv med, og hade andre for.
Og så er der selvfølgelig dem der tror vi stadig lever i år 0 uden andre regler end biblen, eller andre religiøse skrifter, og de mangler lige så meget at komme videre som biblen og folkekirken gør.
aug 2007
Det kan da ikke passe at det er politikere der skal bestemme hvad der må og hvad der ikke må foregå i kirker, såvidt jeg ved er kirke og stat adskilt, dog er den lutheranske kirke indskrevet i grundloven.
"ja men staten betaler for kirkerne"
Staten betaler 12% resten gør medlemmerne, hvilket er frivilligt.
sep 2008
Og ja, jeg mener netop at fordi man har ændret den kristne kirkes regler før, kan man også gøre det igen. Og man bør gøre det igen. Man kan ikke leve efter regler der er flere tusinde år gamle, når samfundet kirken så gerne vil være en del af udvikler sig konstant.
Jeg snakker som jeg har forstand til, det har du fuldstændig ret i, og min forstand siger mig at det er hyklerisk og dobbeltmoralsk at sidde og vælge og vrage i gamle regler, og bøje dem til sin egen fordel, frem for at tage alt eller intet.
Davis S:
Hvis kirken vil have penge fra staten, har staten også noget at skulle have sagt. Og de har allerede sagt en masse ting, som fx at nedsætte en lovgivning der forbyder mange af de ting som biblen prædiker, se mine eksempler ovenfor.
Derfor kan det ikke komme som en overraskelse, når staten igen laver regler som kirken må overholde. Og hvis kirken ikke kan lide det, må kirken undvære staten og deres 12%.
Så hvis kirken frigør sig totalt fra staten og kører deres egen lille klub, kan de lave alle de regler de vil, såfremt de overholder loven. Og nu har staten sagt at homoseksuelle kan vies i kirken, og så må de spille bold eller holde sig totalt ude af statens pengekasse. Og fralægge sig enhver ret til at skulle have noget at sige. Først der kan de nægte at lade staten bestemme noget, men indtil de gør det, må de gøre som der bliver sagt.
Præsten har så selv mulighed for at sige fra, men så længe der er præster der er med på at homoseksuelle skal vies, har kirken intet at skulle have sagt.
sep 2008
Som jeg også har skrevet før..
Du glemmer bare at tænke på, at mange homoseksuelle er opdraget kristent og har har taget den kristne tro til sig, og tror på den kristne gud. Og senere i livet finder de ud af de er homoseksuelle, og så skal de forlade den tro de er opvokset med, fordi de lige pludselig ikke er velkomne mere?
Så det du er okay med, er at kirken siger at alle er velkomne, og deres gud elsker alle, men når de homoseksuelle finder ud af de er homoseksuelle, bliver de vendt ryggen og er ikke velkomne mere, på grund af noget de ikke selv er herre over?
Det er da diskrimination uden lige, og i den grad en holdning der er så forkert, som at fravælge sine børn på baggrund af deres hårfarve eller øjenfarve.
Mht. dit fravalg af islam, så ville du helt sikkert se anderledes på det hvis du var opdraget i en muslimsk familie, og du fandt ud af som, lad os sige, 30 årig at du er homoseksuel. Og nu skulle du til at kæmpe en kamp mod din religion og din familie. Ville du så ikke synes det er mest fair, at din familie og religion bare accepterede dig for den du er, i stedet for at skubbe dig væk fordi du ikke tænder på det modsatte køn?
Det handler i bund og grund om at man i kristendommen elsker og accepterer alle, så længe de ikke er anderledes. Og sådan som samfundet i dag har udviklet sig, er det okay at være homoseksuel, transseksuel eller at have andre seksualiteter.
Hvis nu kirken sagde at aseksuelle mennesker ikke måtte blive gift, ville du synes det er fint, eller ville det være noget underligt noget?
sep 2008
Femte mosebog 22:28-29
"28: Naar en Mand træffer en Jomfru, der ikke er trolovet, og tiltvinger sig Samleje med hende, og de gribes paa fersk Gerning,
29: skal den Mand, der havde Samleje med hende, give Pigens Fader halvtredsindstyve Sekel Sølv og tage hende til Ægte, fordi han krænkede hende; og han har ikke Ret til at skille sig fra hende, saa længe han lever."
sep 2008
Når man omformulerer ting fra biblen til sin egen fordel, og sidder og vælger passager her og der som retfærdiggør ens overbevisning, men man fornægter ting man ikke kan stå inde for, er man ikke kristen mere.
Det er der jeg mener man er hyggereligiøs, og ikke en kristen person, for så tog man det hele med, uanset om det er godt eller dårligt.
Hvis folk var ægte kristne, ville de tage femte mosebog 22:22 bogstaveligt, og slå folk ihjel som er deres ægtefælle utro. Men det har staten sat en stopper for, og det er der ingen der brokker sig over. Men så snart det går ud over folks homofobi, himler de op og bliver fornærmede som små børn, i stedet for at være glade på to menneskers vegne der elsker hinanden, for det er jo i grunden det biblen påstår den står for, næstekærlighed.
Lige nu snakker du som jeg har forstand til.
sep 2008
sep 2008
Rettelse: Men når en angiveligt kristen kan gøre det til at fremme sin tro, er det helt i orden."
sep 2008
Som det er nu, har skrifterne efterlevet de troende i årtier, måske endda århundreder. Mange ting er rettet til som følge af samfundets udvikling, og religioner har måtte holde sig til landets lov, fremfor at efterleve ting der står i de religiøse tekster.
Og det gælder ikke kun kristendommen, men også islam for eksempel.
Jeg har stødt på mange muslimer som har spist svinekød og indtaget alkohol eller stoffer.
Samfundet udvikler sig til at acceptere flere og flere ting, og derfor kan religionerne ikke holde folk i ave som de kunne dengang det var socialt uacceptabelt.
Jeg håber folkekirken får dødsstødet. Og det håber jeg om alle andre religioner, fordi de er en institution der står for underkastelse og overgivelse.
sep 2008
Du må ikke bedrive hor, du må ikke slå ihjel osv. Det er noget mange gør alligevel, men du laver sgu da ikke biblen om så der står, du må gerne slå ihjel, du må gerne bedrive hor .....vel ?"
Så vidt jeg ved kan man slå ihjel af nødværge, hvis ens eget liv er på spil. Og det er ikke ulovligt at være sin partner utro, eller kneppe til højre og venstre. Der er kun nogle regler om alderen på den man gør det med.
Og det ser socialt accepteret at have et aktivt sexliv. Det er totalt fritstillet hvor mange man vælger at dyrke sex med.
Ville du synes det er okay, hvis kirken siger at de ikke vil vie folk der ikke er jomfruer?
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
Hvem tror virkeligt på en mand der kan gå på vandet osv??
Folk bilder sig selv ind at det nok passer, men inderst inde ved de godt det aldrig er sket.
Så skide da med at de bliver viet i en kirke. De er sq lige så meget mennesker som alle andre!
sep 2008
Kirken tillader det ene, men ikke det andet. For hvis de forbød vielser af ikke-jomfruer, ville de ikke have ret mange vielser.
Det er da hykleri så det basker.
Som jeg tidligere har skrevet, bliver mange folk opdraget ind i en tro, og først senere finder ud af deres seksualitet. Eller også gør de ting i uvidenhed som ikke er accepteret af troen, mange gange fordi den er så selvmodsigende.
Hvis den kristne gud tilgiver alt, kan guden også tilgive folks homoseksualitet som angiveligt er en synd, ligesom han hver dag åbenbart tilgiver folks tidligere sexliv før ægteskab.
For at koge diskussionen ned, handler det om at kirken og deres regelsæt er ændret eller nedtonet igennem mange år, og det har indtil nu været okay, lige bortset fra denne gang hvor man ikke kan acceptere folks seksuelle præferencer. Og det for mig er hyklerisk.
Så hvis kirken ikke kan lige lugten i det sociale bageri.....
Men om ikke andet, vil jeg byde dig godnat. Jeg har et par små der vågner lidt for tidligt til min smag i morgen, så hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at være frisk til den tid, må jeg vælge sengen frem for detbatten.
Men det var hyggeligt, og fedt at det har holdt sig i god tone. Og vi ender nok ikke med at ændre hinandens holdninger alligevel, dog er det meget rart ind imellem at få luftet sine holdninger, og gå hver til sit på god fod.
Så med det sagt, må du sove godt, tråden fortsætter nok i morgen.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 97
- camilla tilla
det kan godt være du siger fuck religion men hvad er det nu lige kirken går ud på ? folk kommer der nok ikke for at stå på skateboard...
aug 2007
Jeg tror ikke på noget som helst, og giftes skal jeg aldrig nogen sinde!
I må virkelig være kristne og gå op i det, hvis i kan have så pokkers meget imod at ALLE (ALLE) behandles som lige. Hvorfor skal homoseksuelle ikke have lov til at blive gift i folkekirken? Så må de måske heller ikke komme der???????
De betaler også kirkeskat! Hvis alle sad fast i samme mønster, så var vi sgu ikke noget specielt langt i vores udvikling
aug 2007
Må en morder så godt blive gift i kirken, hvis han har afsonet sin dom og har startet et nyt liv??
Kvinder må jo gerne selvom de har dyrket sex!
sep 2008
Jeg har, i en debat for flere år siden, fået det argument serveret, at folk dengang blev 1000 år gamle, og derfor kunne de få mange børn og blah blah blah.
Fornuftigt? Døm selv, haha.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 58
sep 2008
Here we go again...
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 116
Der ligesom ikke noget galt i at være homoseksuel !!!!!!
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.766
nov 2007
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
Folk bliver da netop sindssyge af at tro på alle de ting og især dem der går og spekulere alt for meget over det....
Hvis livet ikke stoppede ved døden, så kunne vi jo lige så godt leve for evigt... Det ville da være meget nemmere end at skulle dø og genopstå og hvad ved jeg...
nov 2007
Ja undskyld mig fordi jeg har min egen mening da. Hak mig da lige ned..
Når jeg siger sådan er det nok fordi man bliver genfødt på ny og for en chance til for et eller andet fis, jeg kan jo ikke huske mit tidligere liv hvis der var et vel? Så det holder nok ikke at leve forevigt istedet..
Alice
Læs hele indlægget..
Dette billede kunne jeg godt have levet foruden..