445 visninger
|
Oprettet:
Canon PowerShot A2400 IS vs Nikon d3100 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Nu står jeg i den situation og skal købe et kamera.
Da jeg er helt på bar bund, vil jeg gerne vide hvad forskellen generelt ville være på de to i overskriften..
Jeg er godt klar over, at det ene er et kompaktkamera, det andet et spejlrefleks og at prisforskellen er stor.. Men som sagt er jeg på bar bund hvad angår selve specifikationerne og billedeforskellen.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
Det svarer til at spørge hvad forskellen er på en Skoda Felicia og en Toyota Supra. Begge to er biler, men.....
dec 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 104
Men lad mig så spørge på denne måde.. Jeg har en veninde som har taget et billede med sit nikon d3100 af Fredensborg slot. Min far har dog også taget et med sit 5mp olympus kompakt kamera. Forskellen er slet ikke så stor!
Er det på grund af, at min veninde ikke er en god fotograf så?
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
Ej, forskellen opdager du med det tilbehør du kan få til DSLR. Det kan også være fordi hun bare har haft den på auto.
Forskellen ser du især på portrætbilleder, eller billeder af døde ting.
Men det er som sagt svært at forklare, det eneste der vil kunne vise dig forskellen, er hvis du leger med et af hvert i noget tid, men jeg vil 100% anbefale et DSLR til enhver tid.
dec 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 104
Hvis jeg endelig køber et DSLR, har jeg ikke tænkt mig at købe ekstra tilbehør. Måske kun én større linse. Og så må det være nok indtil videre!
Canon PowerShot A2400 IS vs Nikon d3100