{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

SSD i bærbar ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at sætte en SSD i min bærbar.

Nu kommer det så til at om det kan betale sig ? bliver den bedre af at få sådan en i eller er det spild af penge ? kan godt have et enkelt spil på den eller sløver det den for meget ?

Hvis det kan betale sig hvor stor skal den så være for at den kan dække styresystemet og nogle billeder og dokumenter + et enkelt spil ?

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SSD i bærbar ?
  • #1   9. jul 2012 En 120GB koster ikke så voldsomt meget længere, det samme med en 240GB, så jeg ville købe en 240GB til omkring de 1699,- så er du rigtig godt kørende.

• #3   9. jul 2012 Alt under 128 gb - don't do it. Til gengæld vil jeg sige: Få det gjort! Det er en helt utrolig forskel der er mellem en HDD og en SSD. Har selv en 480 gb SSD som primært drev i min pc.

• #4   9. jul 2012 "Hvis det kan betale sig hvor stor skal den så være for at den kan dække styresystemet og nogle billeder og dokumenter + et enkelt spil ? Styresystem, "nogle billeder og dokumenter + et spil" vil jeg sige 60-64 gb. "

60-64 gb svarer reelt til 53-57 gb, og heraf tager Windows med officepakke de 20 GB. Det er satme ikke megen plads til lidt billeder, lidt video og lidt musik samt eventuelle spil.

120 GB er det ABSOLUTTE minimum i en bærbar uden nogen anden lagerenhed og 240-256 GB er nok snarere mere passende.

• #6   9. jul 2012 pladsen kommer jo an på personen, jeg har kørt med 120gb i 1år uden at "mangle" man skal self ikke smide en masse video og skidt på det drev, så er det hurtigt fyldt, men styresystem, diverse programmer også en 2-3 spil burde nok kunne være der.
    Men har man pengene så vil det være klogere at købe en større en

• #7   9. jul 2012 Do it! fuck prisen.. det er bare så fedt. udover hastigheden, sparer du strøm, varme i den bærbarer, samt en SSD ikke siger en lyd.

Desuden er du også bedre stillet hvis du taber den, selvom den er tændt.

DO IT smiley

90-240Gb så er du fint kørende.

• #9   9. jul 2012 Anders: Din mor er ikke den typiske bruger. Og der nævnes et spil, hvilket spil nævnes der ikke.Det kunne være Max Payner 3, der fylder 28,5 gb.

64 gb er ALT, alt for lidt hvis det er den eneste disk i systemet. Eller, velkommen til 2001.

• #10   9. jul 2012 Som alle de andre siger er det bare at komme i gang!

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 332
    #11   9. jul 2012 Køb en ordelig en, ikke noget billigt.
    Jeg er ved min nr 4 ssd på 1 år, så vil sige at de ikke er helt påliderlig.

• #12   9. jul 2012 tak for alt hjælpen smiley
    spillet jeg snakker om er Diablo 3.

• #13   9. jul 2012 Nu når jeg er i gang hva mærke ska man så vælge mellem ? smiley

• #16   9. jul 2012 Takker for hjælpen smiley

• #18   9. jul 2012 Kim Hap - hvem har også de ting på en ssd? Enten har man en ekstra hdd i maskinen eller en ekstern til film, Music og billeder.

• #19   9. jul 2012 Havde Foresten valgt en Intel 520 istedet for.

• #20   9. jul 2012 Thor M: Du kunne jo starte med at læse OP.

Anders S: Careface. Gad vide om det er fordi du ikke ved, hvad du snakker om? smiley

• #21   9. jul 2012 Jeg havde nok valgt andet end Intel. Det var et smukt fuckup de startede i SSD-branchen med: Defekt firmware der kostede alle brugerens data...

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

#22   9. jul 2012 Lige pt har jeg intel.

• #24   9. jul 2012 lige nu samsung 830 hurtig og billig, før den kørte jeg med en intel 320, som sjovt nok blev udgivet med underlig firmware der kunne betyde at alt data blev slettet når man slukkede for computeren, og sidste "fix" var 13/8/2011 som ikke rettede en skid, men de gider åbenbart ikke lave det, så jeg ville holde mig fra Intel.

• #25   10. jul 2012 Jeg kan så kun anbefale Intel og Cruical. Egen controller/firmware og oftest inhouse chips.

Det kan man ikke sige om mange andre.

Samsung er en ny spiller - intet negativt hørt om dem.

Har kun erfaring med Intel, Cruicial og OCZ (LÅRT)

• #26   10. jul 2012 Jeg har indtil videre været glad for min OCZ Agility 3. smiley

• #27   10. jul 2012 Morten P - Hvad fanden snakker du om? De har faaet styr paa det nu. Spoerg any levarandoer hvad de ville og de siger Intel 520. Mest stabil og hurtig.

• #28   10. jul 2012 Thor M: ja på de nye modeller (som også havde fejl da de udkom) har de sikkert fået fikset fejlen, min point er at der er fejl på de gamle ssd'er, og dem gider de ikke rette, hvilket jeg syntes er en elendig service.

• #29   10. jul 2012 Jeg har nu kørt med min Corsair Series 3 240GB i knap 6 måneder uden en eneste fejl...

• #30   10. jul 2012 Jeg ville vælge den mest sikre disk og hvilken der udnytter Trim bedst!

En del sandforce-controllere genvinder ALDRIG maks hastigheden efter en skrivning - det viser diverse test gang på gang. Så gå ikke op i hastighed alene. Så vælg en model med god/virkende firmware hvis du tager en sandforce-based model!

Om en disk læser 560 mb/s men falder til 495 efter første skrivning eller den lover 510 og gang på gang kan trimme sig til samme ydelse - så må "reliability" være nummer 1 !

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

#31   11. jul 2012 De 3 af mine der har gået istykket har alle været ocz agillity 3.
    Så jeg ville anbefale dig og købe det mærke.

Kommentér på:
SSD i bærbar ?

Annonce