{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

LeBron#6
LeBron#6
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Køb af kopivarer via nettet udenfor EU {{forumTopicSubject}}

Hej Foklens

Efter Rolex-sagen*, er der så nogen der har haft held med at købe varer fra Asien til eget forbrug, eller holder de alt tilbage?

Kunne godt tænke mig at hører om der kun er skrækhistorier derude, eller om det kun rammer dem der køber Ure.

Personligt kunne jeg godt tænke mig 2 stk Nike NBA Jerseys, med broderet ryg-nummer og hold-logo i stedet for de påtrykte man kan få i Danmark, prisen afviger ikke voldsomt meget fra den danske pris, men det er uden tvivl kopier, det er helt sikkert.

Tror i den går?

* http://domstol.fe1.tangora.com/media/-300011/files/V-0029-10.pdf

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af kopivarer via nettet udenfor EU
  • Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 332
    #1   29. aug 2012 Jamen man må da godt købe kopivare bare det er til en selv og ikke til videre salg.

• LeBron#6
    LeBron#6 Tilmeldt:
    aug 2012

#2   29. aug 2012 Det er jeg ikke så sikker på, efter Rolex-sagen må man ikke. Det var min opfattelse, indtil i formiddags, at man gerne måtte købe kopivarer på nettet udenfor EU, så længe mængden/valg af varer ikke indikere videresalg.

Fx køber man 50 stk Adidas T-Shirts i størrelser fra S-XL, det ville både være dumt og mistænksomt.
    Men i Rolex-ur sagen har manden købt ét ur, som udentvivl er købt med henblik på eget forbrug. Alligevel har Rolex kørt sag imod manden, da han ikke ville indgå forlig om destruktion, da han ikke har brudt reglerne. Sagen er anket til højesteret og er ikke afsluttet.

Jeg er virkelig forvirret på det her område i dansk lovgivning, kan ikke finde et entydigt svar på nettet.

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 332
    #3   29. aug 2012 Hmm der var da lige der razzia skat haløj i tv.
    Og de sage da det var tilladt at købe kopivare vis det var til en selv og ikke videre salg.
    Så det kan jeg da ikke forstå.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   29. aug 2012 Problemstillingen ligger i, at det er ikke ulovligt at købe kopivarer til eget brug i dansk straffelov. Det der gør sig gældende er, at han ved at købe uret, har krænket Rolex ophavsret. Og det er der ikke noget nyt i overhovedet.
    Selvfølgeligt kan og skal firmaer ikke acceptere, at deres varer bliver uhæmmet kopieret i udlandet.

Hvis han så bare havde indvilliget i, at uret blev destrueret, var der aldrigt blevet mere af den sag. Men han valgte så selv at ikke anderkende dette, hvorfor den røg i retten.

• #5   29. aug 2012 LeBron: Giv den bare gas. Vi snakker om et ur til en værdi (ægte) på 42.000. Det er sådan noget der bliver lagt mærke til, ikke at du får et par lusede t-shirts smiley

• #6   29. aug 2012 det må du gerne men alt over 80kr kan du risikere at betalt moms og taoldafgift af

• #7   29. aug 2012 Bare lige for og slå det fast.

Det er ikke lovligt og købe kopivarer over nettet, heller ikke hvis det er til eget forbrug.

• #8   29. aug 2012 Sebastian J

Lige netop. Det er lovligt at købe og indføre kopivarer til eget forbrug, på en rejse, men at købe det over nettet er ulovligt. smiley

• LeBron#6
    LeBron#6 Tilmeldt:
    aug 2012

#9   29. aug 2012 Så det hele afhænger af hvad tolderen lige føler på dagen han/hun åbner min pakke og kigger i den?? Det er altså forvirrende..

• #10   29. aug 2012 Nej det afhænger af om i dit eks. Nike vælger at sagsøge dig for at have krænket deres varemærke ved at indføre kopivare....

• #11   29. aug 2012 Og du kan være så godt som 100% på at din pakke bliver åbnet når den kommer fra Asien....

Kommentér på:
Køb af kopivarer via nettet udenfor EU

Annonce