1.294 visninger
|
Oprettet:
Køb af kopivarer via nettet udenfor EU {{forumTopicSubject}}
Hej Foklens
Efter Rolex-sagen*, er der så nogen der har haft held med at købe varer fra Asien til eget forbrug, eller holder de alt tilbage?
Kunne godt tænke mig at hører om der kun er skrækhistorier derude, eller om det kun rammer dem der køber Ure.
Personligt kunne jeg godt tænke mig 2 stk Nike NBA Jerseys, med broderet ryg-nummer og hold-logo i stedet for de påtrykte man kan få i Danmark, prisen afviger ikke voldsomt meget fra den danske pris, men det er uden tvivl kopier, det er helt sikkert.
Tror i den går?
* http://domstol.fe1.tangora.com/media/-300011/files/V-0029-10.pdf
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 332
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Fx køber man 50 stk Adidas T-Shirts i størrelser fra S-XL, det ville både være dumt og mistænksomt.
Men i Rolex-ur sagen har manden købt ét ur, som udentvivl er købt med henblik på eget forbrug. Alligevel har Rolex kørt sag imod manden, da han ikke ville indgå forlig om destruktion, da han ikke har brudt reglerne. Sagen er anket til højesteret og er ikke afsluttet.
Jeg er virkelig forvirret på det her område i dansk lovgivning, kan ikke finde et entydigt svar på nettet.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 332
Og de sage da det var tilladt at købe kopivare vis det var til en selv og ikke videre salg.
Så det kan jeg da ikke forstå.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Selvfølgeligt kan og skal firmaer ikke acceptere, at deres varer bliver uhæmmet kopieret i udlandet.
Hvis han så bare havde indvilliget i, at uret blev destrueret, var der aldrigt blevet mere af den sag. Men han valgte så selv at ikke anderkende dette, hvorfor den røg i retten.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 970
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 455
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 547
Det er ikke lovligt og købe kopivarer over nettet, heller ikke hvis det er til eget forbrug.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Lige netop. Det er lovligt at købe og indføre kopivarer til eget forbrug, på en rejse, men at købe det over nettet er ulovligt.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
Køb af kopivarer via nettet udenfor EU