{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Salg af billeder {{forumTopicSubject}}

Der er en del der har skrevet og spurgt om jeg kunne være interesseret i at sælge de billeder jeg har malet, og er faktisk lidt i tvivl om det, da jeg nok lidt er af den overbevisning at de har større værdi hjemme hos mig, end ved salg smiley

Men, hvis jeg nu skulle ombestemme mig, hvad ville i så mene var rimeligt at tage for dem?

http://www.baboom.dk/fotoalbum/diverse/34330-lille_my_leger_med_farver?status=2

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af billeder
  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #1   1. sep 2012 Fuck hvor sygt. Det ene billede, har en af mine veninder "malet" til mig tilbage i 2006, da jeg gik på efterskole med hende. Vildt. Altså ikke 100% magen til. Men personerne eller hvad man siger?

Men hvis du vil sælge dem, skal du tænke på flere ting?

Vil du bare "af" med dem og tjene lidt penge? Eller vil du skabe et image? Altså et slags kunsternavn og tage lidt mere for dem, men så kan det også være svært at sælge dem?

Men altså hvad synes du selv du er værd? Hvor lang tid har du brugt og hvad er en fair timepris for dig + materialer oven i?

• #2   1. sep 2012 Det er jo mine små hjertebørn, så skal ikke af med dem for enhver pris smiley Bruger enormt meget tid og hjerneaktivitet for at få dem lavet jo smiley så syns det er svært

• #3   1. sep 2012 Som ukendt kunstner så vil jeg mene at 100-150,-+ramme er rimeligt. Det er flot, sjovt og lidt anderledes, meen ikke noget der ikke er set før og som vil gå over i historien som noget unikt. Altså det er skam ikke dårlig kritik, for synes faktisk det er pænt og noget jeg selv ville have hængende.

• #4   1. sep 2012 I så fald, har de bestemt større værdi hos mig smiley

• #5   1. sep 2012 Det vil jeg også mene. For du kan selv regne lidt på, hvad rammer koster og jeg ville ikke give +300, selvom det ikke er masseproduceret. Men OK 100,- er måske lige lovlig lavt sat, for det tager vel ikke kun 1 time at lave? Så 150-200,-+ramme smiley Men så er vi også tæt på 300,-

• #6   1. sep 2012 Bruger ca. 1 dag på ét billede smiley Selvom de ikke er voldsomt store smiley

• #7   1. sep 2012 Der kan du bare se, så er det naturligt, at du gerne vil "lønnes" efter det, men ellers start med en lav pris. ala det jeg har nævnt og stig i pris, når efterspørgslen stiger smiley

Det har jeg selv været nødt til, med det jeg fifler med, selvom det er træls ikke få ret meget for det, men nu er der så småt gang i "butikken" smiley

• #8   1. sep 2012 De er sindssygt flotte smiley

• #9   1. sep 2012 Cover til Iphone 4/4s !: Det er ikke så underligt, at du har set det før, da det er forholdsvis kopier af kunstneren, Jeff Thomas. Eks. er billede 1 en kopi af http://media.photobucket.com/image/Jeff+thomas+gummy+bear+/aan00b/Pon%20and%20Zi%20comics%20by%20Jeff%20Thomas/013GummyBears.png og billede 2 http://i7.photobucket.com/albums/y290/flyingpaper/ponandzi_kiss.jpg

Ikke fordi jeg har noget imod dem. Du maler vildt flot! - men synes dog den "originale" kunstner/inspirationskilde skal nævnes: Jeff Thomas.

Jeg er faktisk i tvivl om du må sælge dem, da det jo er kopier af hans billeder og ikke bare inspiration. Jeg mener næsten, at han som kendt kunstner har patent/copyright på sine billeder. Hvis du nu malede figurerne i anderledes stilling eller ikke magen til, vil jeg tro du kunne tage omtrent 2-300 kr men det er sikkert ikke tiden værd, så måske har de mere værdi hos dig eller som personlige gaver smiley
    Nu er min svigerfar også amatørkunster på 9. år: www.bakart.dk , og hans store malerier går for ca. 4000-7000 kr.

• #10   1. sep 2012 Hehe har aldrig vist hvad kunstneren hed, men eeeelsker bare de små mænd der smiley Og tusind tak for komplimenterne smiley

• #11   1. sep 2012 Nuuh det er Pon and Zi, de er så søde smiley

• #12   1. sep 2012 Nicolai S
    100-300 kr for et maleri. Du har vel slugt søm?

*lillemy *
    Nu afhænger prisen altid af, hvad køber er klar til at betale. Men jeg vil mene, at når det er et maleri, så kan du nemt komme over 1000-2000 kr. Det er nok ikke Nicolai, som du skal sælge det til, men folk som går op i at have noget unikt på væggen. Så kan du måske altid senere lave plakater eller optryk, som du kan sælge i Nicolais prisniveau.

• #13   1. sep 2012 Mr Bing <-> Søg på BING! ! : Det kommer så sandelig an på hvilken type maleri det er. Hvis det er så nemt, så tror jeg da halvdelen af Danmarks befolkningen ville blive kunstnere - for ifølge dit argument skal det jo "bare" være et maleri.
    Bare gå ind på Trendsales eller lign, der ligger da et hav af malerier til de 100-300 kr, som ikke engang bliver solgt. Jeg kender rigtig mange private kunstnere, der også får deres kunst udstillet på museer mm. og deres billeder/malerier går altså "kun" fra de 3000-4000 kr. At det så kommer an på udbud og efterspørgsel er en hel anden ting.

Hvis det var så nem, tror jeg da godt nok mange havde klattet nogle farver på et billede, for at støtte deres SU. Her er det godt nok dig, der nok har slugt 1 eller 10 søm smiley

• #14   1. sep 2012 Theresazm
    Du bemærkede vel min første sætning til *lillemy *?
    Ellers er den her:"Nu afhænger prisen altid af, hvad køber er klar til at betale. Men jeg vil mene......" Alt herefter var refereret til *lillemy *s billeder.
    Jeg har ikke vurderet, hvad andre kan få, eller hvad priser er for andre malerier. Jeg har kun vurderet, hvad de billeder *lillemy * linker til vil kunne indbringe. Så lad vær med at belære mig om, hvad andre kan få for deres ting, og lad vær med at påstå, at jeg angiver at det skulle være let at sælge malerier til høje priser.

Kommentér på:
Salg af billeder

Annonce