{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.363 visninger | Oprettet:

Marcus B
Marcus B
Tilmeldt:
21. jun 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Købe ting på Ebay {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Har overvejet at købe ting på Ebay, men tanken om told/skat eller bøde slog mig. Hvis jeg køber sko, hovedetelefoner eller noget i den dur. Hvad er chancerne så for at jeg ville blive snuppet, og er det muligt, og er der noget der kan forhindre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe ting på Ebay
  • #1   2. sep 2012 hvis du køber i eu så er der ikke noget told og moms på foreksempel på ebay.co.uk hvis du køber fra østen så er chancen for at den bliver tjekket 99% fra usa er det bare pisse dyrt at sende og så kommer told og moms ovenpå

  • #2   2. sep 2012 Hej jeg har handle en del på ebay og så linge du køber det i EU er der ikk told der jo ebay.de dk co.uk nl og hvad jeh ved told kommer nå det er com eller kina ellers stå der også om det kommer ude fra EU men kommer du over 500 kommer told nok på

  • #3   2. sep 2012 Ebay er fantastisk!!! jeg har købt en del udefra EU, og har kun skullet betale told én gang (på mit dyreste item)...

    Men du må bare afgøre med dig selv om du er villig til at betale varepris+forsendelse+told, hvis der kommer told på, har det stadig været et køb du kan være tilfreds med/glad for, hvis der ikke kommer told på er det bare bonus smiley



  • #4   3. sep 2012 Jeg har kun oplevet at få told og skat på et acer laptop batteri fra kina smiley kostede mig godt nok også over 500 at købe smiley

  • #5   3. sep 2012 Jeg bestiller dele hjem fra hele verdenen. Bestiller du uden fra EU, og er din pakkes værdi over 80kr (og det er inkl fragt) så er der en mulighed for at den bliver taget i tolden. Og ud´fra det, så husk at postdanmark smider et gebyr efter dig på 160kr. Og det er lige meget om du kun skal betale 10kr i told eller 5000.

    Du kan ikke forhindre den i at komme i tolden. Nogle folk siger du kan få afsender til at skrive "gift" (altså gave) på. Men det trick kender postdanmark ganske godt. Så den hopper de ikke på.
    Et andet trick er at angive en langt lavere pris på varedeklationen. Men igen. Tror tolderne at der er fusk i det, så beder de dig og afsenderen om en kvittering på varen. Stemmer disse 3 tal så ikke overens, så er det dokumentfalsk og det er strafbart.

    Så kort og godt. Du skal bruge toldpriser.dk og udregne om det kan betale sig at handle den vare eller ej.


  • #6   3. sep 2012 Ingen grund til at blive bange for told og moms.Hvis man kommer til at bestille uden for EU.

    Det er ca 30% oven i prisen. så man skal købe en del før det rigtig gør nas.

    Men kan varen købes i EU så gør man selvfølgelig det.

    Og betal med Paypal alle de steder hvor det er muligt. Og overvej grundigt om det er det værd hvis denne mulighed ikke er til stede..


Kommentér på:
Købe ting på Ebay

Annonce