3.371 visninger
|
Oprettet:
Købe ting på Ebay {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Har overvejet at købe ting på Ebay, men tanken om told/skat eller bøde slog mig. Hvis jeg køber sko, hovedetelefoner eller noget i den dur. Hvad er chancerne så for at jeg ville blive snuppet, og er det muligt, og er der noget der kan forhindre det?
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 1.012
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 14 Svar: 60
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
Men du må bare afgøre med dig selv om du er villig til at betale varepris+forsendelse+told, hvis der kommer told på, har det stadig været et køb du kan være tilfreds med/glad for, hvis der ikke kommer told på er det bare bonus
aug 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 111
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
Du kan ikke forhindre den i at komme i tolden. Nogle folk siger du kan få afsender til at skrive "gift" (altså gave) på. Men det trick kender postdanmark ganske godt. Så den hopper de ikke på.
Et andet trick er at angive en langt lavere pris på varedeklationen. Men igen. Tror tolderne at der er fusk i det, så beder de dig og afsenderen om en kvittering på varen. Stemmer disse 3 tal så ikke overens, så er det dokumentfalsk og det er strafbart.
Så kort og godt. Du skal bruge toldpriser.dk og udregne om det kan betale sig at handle den vare eller ej.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 854
Det er ca 30% oven i prisen. så man skal købe en del før det rigtig gør nas.
Men kan varen købes i EU så gør man selvfølgelig det.
Og betal med Paypal alle de steder hvor det er muligt. Og overvej grundigt om det er det værd hvis denne mulighed ikke er til stede..
Købe ting på Ebay