Kan man blive fyret sådan ?? {{forumTopicSubject}}
Hej hej BB!
Jeg skriver på vegne af en kammerat nu.
Han er normalt ansat som slagter, hvor han står skære kød hver dag. Dog de sidste tre uger har han malet i stedet for pga noget renovering. Onsdag siger han så han skal ned og hente maling, han får at vide han bare kan køre ned onsdag aften og hente noget, og så bare holde fri torsdag for det.
Fredag morgen, idag altså, kommer han på arbejde og der står chefen så foran ham og med en opsigelse i hånden som han skal underkskrive, med begrundelse han blev væk fra arbejdet torsdag.
men det er jo påstand mod påstand vil jeg mene, men kan man gøre noget ved det ?
Situationen er den at der er sådan set er 2 chefer, og det var den ene som sagde han kunne holde fri og den anden der kommer med opsigelsen.
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 37 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.190
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 22
Jeg ville da personligt tage en snak med den chef som sagde han skulle holde fri torsdag. Og høre hvordan og hvorledes situationen er endt sådan, at han har fået en opsigelse af den anden chef :o)
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
For så har han accepteret at han blev fyret og det kan hverken fagforening eller evt en domstol gøre noget ved..
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 34 Fotoprofiler: 1 Emner: 60 Svar: 231
aug 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 187
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 504
men kunne den ene dags fravær gøre at han nåede op på det maksimale syge/fravær han måtte have og de så det som en måde at fyrer ham på ?
og så tror jeg heller ikke det vil betyde noget at han har skrevet under, når det er under de forhold som du har skrevet.
de vil stadig skulle følge gældende regler
aug 2012
aug 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 187
aug 2012
Ja så er der ikke ret meget og gøre ved det.. Tro mig, har selv været i sitiuationen.
Kan man blive fyret sådan ??