afbrydere... til elektronik tosserne:) {{forumTopicSubject}}
Hej baboom.
i får lige en lille historie så i kan sætte jer ind i hvad jeg skal bruge...
jeg er mobil reparatør og til det bruger man nogen små bokse som er sat til en usb port med et almindeligt usb kabel og fra boksen bruger men igen et speciel kabel som går til selve mobilen.
boksen har jeg gemt i en større kabel kanal hvor jeg har dataudtag hvor jeg tilslutter selve mobilen.
mit problem er : jeg kan IKKE genstarte min computer med de bokse sat til samtidig skal de tit lige tages fra og sættes til igen. og de er sat til bag på min pc og er træt af at kravle ned under bordet +20 gange om dagen:)
min plan er at sætte en lille vippe kontakt i kanalen hvor jeg så har klippet fx plus og minus ledningen i USB kablet så jeg hurtigt kan slå bokse on/off.
Mine spørgsmål er :
1 : er det nok bare at bryde/slutte plus/minus på usb kablet til at sætte "dimsen" i usb porten on/off?
2 : der skal helst være så lille spændingstab som muligt da det ind i mellem er vigtigt med så meget som muligt strøm til mobilen via USB kablet.
3 : hvilken lille vippe kontakt (eller lignende) duer/er smart med 2 ben? altså 2 x 2 ben... gerne link til rs eller lignende... den skal kunne monteres i en kanal som jeg dog bare borer et hul i men hvis der findes noget i clickline serien ville det bare være endnu bedre:)
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 84
De har alt i afbrydere, små kontakter osv..
aug 2012
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 187
erfaring har tit meget at sige og hvis der lige sad en der havde brugt den og den i sidste uge og de er bare gode.... så ville det være guld:)
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 84
For så kan du bare købe en vippeafbryder med 2ben på, der er ingen spændings tab igennem dem, nu til dags
aug 2012
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 395
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.901
Du skal bare have sådan en
aug 2012
afbrydere... til elektronik tosserne:)