1.120 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket
Hej.
Jeg står og vil købe et ordentligt kamera. Da jeg er træt af mobil fotos.
Har dog ingen ide om hvad jeg skal kigge efter. Så søger lidt råd om hvad jeg bør overveje
Jeg søger et kamera i lomme størrelsen. Det er ligegyldigt om det kan filme.
Det skal gerne ku' tage nogle fornuftige billeder, være hurtig til at tag billedet. Også gerne af ting der bevæger sig.
Max pris 1000kr. Gerne billigere
0 synes godt om
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
Jeg kan ikke anbefale Kodak i lommestørrelse, ud fra et køb engang som skuffede fælt på alle punkter.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 197
Prøver lige at kigge efter lxus
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.428
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 178
http://www.dba.dk/fuji-s9500-9-megapixels-107/id-86098806/
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Svar: 495
Mente du MB så er det lidt det samme.. jo bedre kvalitet billedet er, jo mere fylder billedet også
jeg har kikket på et Canon Ixus 230 HS, som jeg også kan bruge til at vlogge med da jeg er YouTuber og mange af de store vloggere bruger netop denne model så det må være et ok kamera alligevel.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 197
Grunden til det gerne skulle være lille, er jeg så stortset altid kan have det med mig. Har aldrig ejet et kamera før da jeg dybest set var ligeglad med at tage billeder. Om ikke andet ku jeg tage mobilen.
Det har dog ændret sig en del, efter jeg er begyndt at fiske. Og har masse andre ting jeg gerne vil have gemt minde af.
feb 2007
Michael. Sikke noget sludder. Billedet bliver ikke flotter af at der er flere pixel.
Ja det kan være i en pæner kvalitet når det bliver forstørret. Men har du et kamera der laver 20 mp og laver alle dine pixel i lorte kvalitet. Så bliver der intet godt billede ud af det.
Billige kameraer med høj mp er typisk bare et salgstrick til at få den lille uvidende forbruger til at tro jo højre mp jo bedre kamera.
Fordi ctfxc bruger sådan et kamera det bliver det ikke bedre af. Det er jo helt fint til at vlogge med. Men kvaliteten er da intet at råbe hurra for.
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Svar: 495
Og jeg vælger ikke det kamera kun fordi CTFxC bruger dem til at vælge med... Jeg har selv haft fornøjelsen af at benytte et da mine forældre har præcis 230 HS modellen.
feb 2007
Ja den nye iPad har flere pixel. Men hvis den nye gengiver de pixel dårligere end den gamle så vil billede kvaliteten også blive dårligere.
Et godt kamera på 5 mp vil jo altid overgå en mobilkamera om den så har 8 eller 10 mp.
Du kan jo bare spørge en prof fotograf. Mp er og bliver et salgstrick til de små kameraer. Ja du kan få et større billede. Men hvem gider at ha et stort billede hvis alle pixel ligner lort.
feb 2007
For hvis du mener dette her med mp ikke er sandt så spørg da en prof fotograf.
I er bare nogle små forbruger der tror mp er = med kvalitet. Sørgeligt.
feb 2007
Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket