1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Dannie .
Dannie .
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 197

Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket

Hej.
Jeg står og vil købe et ordentligt kamera. Da jeg er træt af mobil fotos.
Har dog ingen ide om hvad jeg skal kigge efter. Så søger lidt råd om hvad jeg bør overveje

Jeg søger et kamera i lomme størrelsen. Det er ligegyldigt om det kan filme.
Det skal gerne ku' tage nogle fornuftige billeder, være hurtig til at tag billedet. Også gerne af ting der bevæger sig.

Max pris 1000kr. Gerne billigere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket
  • #1   4. nov 2012 Canon Ixus er en god serie til lommen.

Jeg kan ikke anbefale Kodak i lommestørrelse, ud fra et køb engang som skuffede fælt på alle punkter.

• Dannie .
    Dannie . Tilmeldt:
    maj 2009

#2   4. nov 2012 Hvad vil i evt sige til dette kamera? (link fjernet)
    Prøver lige at kigge efter lxus smiley

• #4   5. nov 2012 Panasonic har en fremragende kvalitet på de lommekamera smiley

• #5   5. nov 2012 Hvis det ik ligefrem skal være et lommekamera, og hvis det må være brugt, så kan jeg anbefale dette her

http://www.dba.dk/fuji-s9500-9-megapixels-107/id-86098806/

• #6   5. nov 2012 MP har intet med billede kvaliteten at gøre.

• #7   5. nov 2012 Simon - MP "MegaPixels" er hvor mange pixels kameraet kan tage billederne med og jo flere pixels, jo pænere kvalitet..

Mente du MB så er det lidt det samme.. jo bedre kvalitet billedet er, jo mere fylder billedet også smiley

jeg har kikket på et Canon Ixus 230 HS, som jeg også kan bruge til at vlogge med da jeg er YouTuber og mange af de store vloggere bruger netop denne model så det må være et ok kamera alligevel.

• Dannie .
    Dannie . Tilmeldt:
    maj 2009

#8   5. nov 2012 Jamen jeg vil prøve sådan et Canon lxus
    Grunden til det gerne skulle være lille, er jeg så stortset altid kan have det med mig. Har aldrig ejet et kamera før da jeg dybest set var ligeglad med at tage billeder. Om ikke andet ku jeg tage mobilen.

Det har dog ændret sig en del, efter jeg er begyndt at fiske. Og har masse andre ting jeg gerne vil have gemt minde af.

• #9   6. nov 2012 Smg. Føler du dig truffet. smiley

Michael. Sikke noget sludder. Billedet bliver ikke flotter af at der er flere pixel.

Ja det kan være i en pæner kvalitet når det bliver forstørret. Men har du et kamera der laver 20 mp og laver alle dine pixel i lorte kvalitet. Så bliver der intet godt billede ud af det.

Billige kameraer med høj mp er typisk bare et salgstrick til at få den lille uvidende forbruger til at tro jo højre mp jo bedre kamera. smiley

Fordi ctfxc bruger sådan et kamera det bliver det ikke bedre af. Det er jo helt fint til at vlogge med. Men kvaliteten er da intet at råbe hurra for.

• #10   6. nov 2012 Simon - tænk så er Apples retina display også kun et salgstrick? Med 4 gange så mange pixels på et retina display så bliver kvaliteten ikke pænere? Anyways! Personen leder efter et kamera som skal kunne tage ok billeder og det mener jeg bestemt at Canons Ixus serie gør ganske fint til den alm amatør fotograf... Det er jo ikke alle som gider smide penge efter et 7D for at tage et par sjove billeder af sig selv og vennerne til fest og den slags.

Og jeg vælger ikke det kamera kun fordi CTFxC bruger dem til at vælge med... Jeg har selv haft fornøjelsen af at benytte et da mine forældre har præcis 230 HS modellen.

• #11   6. nov 2012 Du kan ikke sammenligne en iPad med et billede.

Ja den nye iPad har flere pixel. Men hvis den nye gengiver de pixel dårligere end den gamle så vil billede kvaliteten også blive dårligere.

Et godt kamera på 5 mp vil jo altid overgå en mobilkamera om den så har 8 eller 10 mp.

Du kan jo bare spørge en prof fotograf. Mp er og bliver et salgstrick til de små kameraer. Ja du kan få et større billede. Men hvem gider at ha et stort billede hvis alle pixel ligner lort.

• #12   7. nov 2012 Smg. Hvornår gør jeg så det? Kom bare med et eksempel.

For hvis du mener dette her med mp ikke er sandt så spørg da en prof fotograf. smiley

I er bare nogle små forbruger der tror mp er = med kvalitet. Sørgeligt. smiley

• #13   7. nov 2012 Så har jeg vist også en holdning til typer som dig. Men det behøver jeg vist ikke nævne højt.

Kommentér på:
Køb af kamera - Mangler hjælp til hvilket

Annonce