{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Thomas
Thomas
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536

90% af ansøgerne til julehjælp er muslimer >:( {{forumTopicSubject}}

Hvor er det dog forbandet klamt...

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece

Som Peter så smukt skriver:

<b>Nu må det stoppe. Julen er kristen og absolut ingen muslimer skal modtage julehjælp. Hvad så med de danske børn der ikke får... "Desværre Laura og Tobias. Ingen jul i år. Ali fik jeres "kurv"...".... De fik vores fætter BR og Ramadan rabat. De tog vores juletræ i kokkedal.... Og nu tager de vores julehjælp.... Nok er nok.....</b>

Hvad mener I? Er det fair at disse MUSLIMER skal have penge til at fejre en KRISTEN tro selvom de rent faktisk IKKE tror på kristendommen? Amen hvor kan jeg dog blive sindssyg af de skide muslimer og <b>generelt</b> alt det religion pis der er hele tiden! FUCK GUD! FUCK ALLAH! FUCK JESUS og FUCK Muhammed!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  90% af ansøgerne til julehjælp er muslimer >:(
  • Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #1   15. nov 2012 Det bliver så fedt når familien Mohammed åbner deres kasse, for at opdage der ligger en flæskesteg og en Aalborg akvavit haha smiley

Hvis det er muslimer der prøver at leve som danskere, og prøver at blive integrerede har jeg ingenting imod det.

Men hvis det er de her typer der vil have julehjælp:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZyIgnN188uc
    Så er der altså en lille bitte dæmon i mit ellers relativt mangfoldige sind der begynder at at overtage kontrollen, og får lyst til at gå amok med en økse på alle de folk der ikke spiser svinekød!

• #2   15. nov 2012 jeg er hamrende ligeglad - så længe de er danske statsborgere har de lige så meget ret til julehjælp som alle andre har --- at sætte julen sammen med kristen tro er jo også noget vrøvl smiley

det som det hele bunder i er jo at du går i børne-mode "hvorfor skal de have noget jeg ikke får"...

• #3   15. nov 2012 Darkwing Duck . - Nu jeg ikke ude på at diskutere her, men er vi enige i at hvis man som almindelig dansker ikke holder jul så er december måned heller ikke en måned med flere udgifter end alle andre?

Altså jeg holder ikke jul og selv hvis jeg gjorde havde jeg ikke søgt om julehjælp da jeg ikke har brug for det.

Men i min optik er julehjælp noget man kan søge om hvis man er en af disse juleelskende personer, som mangler lidt ekstra hjælp til de udgifter der nu er i julen. Og hvis man som muslim ikke holder jul så har man jo heller ikke de ekstra omkostninger, bør man så virkelig have dem fremfor en enlig mor med to børn der måske ikke lige har råd til et par gaver og en flæskesteg?

Jeg er hverken racist, nazist eller noget andet i den stil, jeg under dem gerne at de kommer hertil, får moskeer, holder ramadan, osv. osv. det rører mig ikke det mindste, men syntes alligevel det er lidt "fladt" (For at bruge et mildt udtryk) at de skal have mad, penge og gaver som de i realiteten ikke har brug for, når der står en anden der rent faktisk har brug for det.

• #4   15. nov 2012 du ved jo ikke om de har brug for pengene eller ej? - det går du bare ud fra de ikke har smiley

- og så synes jeg forresten at julehjælp og jul generelt er en omgang pjat...

• #5   15. nov 2012 Darkwing Duck . - Nu går jeg ud fra at man som bosat i Danmark enten har job, kontanthjælp, SU, dagpenge eller anden form for indkomst, derfor må man jo også forvente at man kan finde ud af at leve for de penge måned til måned.

Hvis det er fordi man bare lige mangler penge til mad eller lignende så kan der søges ved kommunen.

Julehjælpen er ikke beregnet som en månedlig støtte bare fordi, den er beregnet til de mennesker der holder jul og måske ikke lige har økonomien til det.

Jeg syntes at jul er noget pjat, julehjælpen har jeg nu ikke noget imod.

• #6   15. nov 2012 tjah det er jo bare hvad du synes ;), der er ingen regler for hvem der må søge - og det kommer der heller ikke

Men måske man skulle lave en afgift til kristne? - en afgift der giver en erstatning til alle os til skal lytte til forfærdelig kirkeklokke larm....

• #7   15. nov 2012 Nej det er ikke hvad jeg syntes, sådan er det? Du kan jo gå ind og læse lidt om hvorfor julehjælpen kom til.

Det ansøger du bare om, selvom jeg ikke lige kan se hvad det har med debatten at gøre.

• #8   15. nov 2012 det var for at ramme en pointe - at man ikke bare kan fravælge bestemte grupper mennesker at søge julehjælp - du tror sikkert ikke at der er danskere der ansøger selv om de ikke fejrer jul? - men det synes du helt sikkert er OK problemet er nemlig at det ikke er indfødte danskere...

• #9   15. nov 2012 - Julehjælp handler jo om kristen næstekærlighed, og om man hedder Mustafa eller Jens, har ingen betydning

Da vi ikke spørger ind til folks tro, når der søges julehjælp, så må alle være alle ligestillede, når det handler om at søge julehjælp, siger Ole Werth Sørensen.

Jeg kan virkelig ikke se problemet...

• #10   15. nov 2012 Må jeg spørge hvor du får det fra? Kan ihvertfald sige at du burde skyde den person der videregiver mine tanker og holdninger til dig, for nej uanset hvad trosretning, alder, hudfarve, etnisk baggrund eller hårfarve man har så mener jeg ikke man bør søge julehjælp, hvis man ikke holder jul.

Jeg ville syntes det var lige så fladt uanset hvem det så er, julehjælpen er berettiget til dem der holder jul og mangler det ekstra, om man så hedder Macmuud, Olga eller Sikandar.

Jeg mener man bør søge julehjælp hvis man fejrer jul og mangler de ekstra penge, mad og gaver som man kan få igennem julehjælpen.

Som allerede skrevet så er jeg på ingen måde racist og har intet imod deres ramadan, moskeer osv. og hvis de vælger at holde jul, kristen eller ikke kristen, så er jeg squ også ligeglad om de får julehjælp eller ej.

Om man så er hr. og fru. jensen med børn, der har et stramt år, eller om det er hr. og fru. Youseef, med børn der har et stramt år, så bør man da kunne søge og få julehjælp hvis man rent faktisk holder jul.

• #11   15. nov 2012 om det er Jul eller Eid - er vel så som så....

• #12   15. nov 2012 Eid har ikke rigtig noget med jul og gøre og er derudover ikke noget der har fast dato.

• #13   15. nov 2012 det har faktisk en for sammenhæng - det kan ihvertfald siddestilles...

julen har jo heller ikke noget reelt med kristendommen at gøre, men sjovt nok er det frelsenshær der står for julehjælpen smiley

• #14   15. nov 2012 Alle dårligt stillede børnefamilier har vel lov at få julehjælp?
    Det er børnenes fest, og mange muslimer holder den sociale del af fæsten i hævd. De går ikke i kirke og fejrer ikke jesus, men de holder en fest for deres børn, nyder fridagene, og hygger sig om familien. De elsker hinanden og udviser kærlighed for hveranden, hvilket vel er det julen dybest set handler om nu om dage?

Jeg er ikke kristen, og på trods af SU har jeg alligevel råd til at holde jul for min søn. Men havde jeg ikke det, var jeg så heller ikke berettiget til julehjælp?

Det handler jo ikke om folks tro, det handler om børnene. Så er det vel ligegyldigt hvilken gud deres forældre bekender sig til?

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #15   15. nov 2012 Er der overhovedet nogen der har læst artiklen istedet for at himle op over en overskrift.
    Det drejer sig om en afdeling i nordals der ud af 22 ansøgninger havde 20 fra indvandrere, om de er muslimer eller ej står ikke i ansøgningerne.
    Altså nordals, en lille bitte bitte bid af danmark.
    Så slap nu af og husk der altid er 2 sider af samme sag.
    eb.dk er sat til verden for at give chokoverskrifter der får os op af stolen.

• #16   15. nov 2012 Julen er ikke som sådan kristen. Den er bare dansk. Hvor mange tror i der for alvor dyrker det kristne aspekt af julen længere? Ikke mig i hvert fald. Jul hos os handler mere om gran, gaver, nisser, god mad, julekalender og frem for alt HYGGE. Hvorfor skulle muslimer som er danske statsborgere ikke have lov at deltage i dette. Hvis vi forbød muslimer at deltage i den slags, så fratog vi dem jo også muligheden for at integrere sig fuldt ud.

Og tag nu lige en slapper ikke? Man får intet ud af at være så aggressiv, ud over mere had. Uanset hvilken politisk holdning man har til det, så er vi nu engang nødt til at leve sammen. Og det gør det ikke nemmere at der dagligt er folk der sviner folk af anden religion eller anden etnisk herkomst. Og så i Åbne forums..

Og må jeg så lige have lov at slå fast at der ikke er nogen der har taget juletræet fra nogen. De vedtog i en demokratisk afstemning at prioritere anderledes. Hvis det juletræ var så vigtigt for beboerne så kunne de jo bare selv sætte et op.

• #17   15. nov 2012 Jeg synes også det er latterligt. Julehjælpen er oprindeligt for at modarbejde tendensen af flere og flere der ikke har råd til at holde jul, især for deres børn. Muslimer "får" så meget i Danmark, og ofte bliver danskerne faktiske anden prioriteret fordi vi skal bevise vi ikke er racistiske, og er så optaget af at virke så internationale og frisindede som muligt.
    Mange danske kulturelle ting forsvinder med tiden, hvis nogen vil holde liv i dem synes jeg man bør værne om dem og støtte de familier der vil holde vores traditioner og skikke til livs. Det er ikke racisme at sige nej i ny og næ. Vi har rigtig mange familier siddende der er hårdt ramt af den store økonomi vi ligger i udlandet og udlændinge, så jeg kan sgu godt unde dem at få lidt ekstra i julen. Desuden er muslimernes valg om at holde jul "frivilligt" mens vi danskere er opdraget med det. Det er for mange en del af deres idenditet, og noget af det der betegner os som nation.

• Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #19   15. nov 2012 Sixes Up: Ta nu lige og brug de 2 små hjerneceller du sidder med tak, før du lukker lort ud. Jøsses!

At du ikke engang kan præstere at se problematikken i det her.. Ja det er sgu skræmmende. Endnu en med den latterlige løse holdning til dette problem! "So what? Der står ikke de skal være kristne"

Omfg hvor dum og nytteløs kan man da have lov til at være?!

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

#20   15. nov 2012 Haha Morten
    Du må da have tabt sutten, men du sidder helt klart i det rigtige forum.

• #21   15. nov 2012 Julie P
    Det utroligt det altid er dig jeg løber ind i på baboom! smiley
    - hvorfor tror så mange at en indvandre er kriminelle ? det er alt sammen det samme, jeg er overhovedet ikke racist! men jeg synes dog alligevel det er utroligt at de snyder når de får muligheden, ikke at jeg siger danskere er hellige og ikke gør sådan noget men hvis vi ser på de facts der er! Så er der godt nok mange der snyder af dem (alle indvandre) f.eks. i århus havde 248 ud af 269 somaliere snydt!
    Og alt det ballade muslimer laver med Julepynt og Juleforsamling osv osv. Det hænger da så langt ud af halsen som overhovedet!! Danskerne skal da ikke indfinde sig med deres krav, men være åbne over for dem så de kan se hvordan en anden religion holder jul!!!

• #23   15. nov 2012 Julie:
    Jeg bor ikke langt fra Egedalsvænge, og jeg vil lige påpege, at der er indsamlet penge til et juletræ. Men indsamlerne og beboerne måtte IKKE sætte træet op for bestyrelsen - bare lige til din samt alles orientering.

• #25   15. nov 2012 Julie P
    Nu spørger jeg kender du nogle indvandre? smiley
    Fordi det er nu ikke os Danskere med vores "forventninger til dem" der gør dem til kriminelle. jeg kender en del indvandre som ikke laver ballade og som enlig bare ignorer medierne og de danskere som tror de laver ballade. Hvor imod der er dem som vil den letteste vej og som tror det at snyde betaler sig, fordi de har en ven som er bandemedlem og kører i bmw det er udelukkende deres eget samfunds forbilleder der tiltrækker de unge, med deres dyre biler og fine tøj og tatoveringer. Vi tror alle der hedder Muhammed laver ballade og er muslim, pga. som du siger medierne men derfor, men derfor bliver de det jo ikke fordi medierne eller vi tror det.
    - Problemet er jo bare Julie P vi kan ikke bare dele julegodter ud til så mange mennesker som bare vil udnytte systemet, for som skrevet hvad gør lille Danske Thomas og Lise juleaften. Hvad har de at fortælle om julen når de kommer i skole, hvad fortæller muhammed som de ved ikke holder jul som så siger ha vi fik bare gratis mad!
    Skulle vi have en person til at køre rundt og tjekke de mennesker om de er muslimer eller kristne (eller bare om de fejre jul) Nej for det ville blive for dyrt jo.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1766757.ece

• #26   15. nov 2012 Og det er sgu da ikke pga. os danskere og medierne at de går ud og søger om julepakken og snyder med skat, det er da deres eget valg. Vi danskere bliver da ikke dårligere mennesker pga. de går og sviner os til og siger diverse ting og sager om os! smiley

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

#29   15. nov 2012 Julie P
    Du kan lige så godt lade være med at snakke fornuft, det er næsten ligesom at se kommentarene på Nationen nogle gange

• #30   15. nov 2012 Julie: Jeg har absolut heller ikke sagt, at jeg har ondt i røven over beslutningen? Men når man nu får tilbudt et GRATIS træ, med opsætning og hele lortet - så kunne man vel takke ja? Så var juletræssagen sikkert også lukket - og alle parter var blevet tilfredse smiley
    Endvidere så er antallet af danskere minimalt i Egedalsvænge - og langt over halvdelen er ældre mennesker der har boet der hele livet. Derved er det meget begrænset hvor mange der har mulighed for at stille op i foreningen.

Men for at vende tilbage til trådstarters debat, så kan jeg ikke se problemet i at indvandrere søger julehjælp - så længe de holder jul. Det samme gælder danskere og enhver anden - holder du ikke jul, så skal man heller ikke søge julehjælp!

• #32   15. nov 2012 Emma T. Det tror jeg simpelthen ikke på. Kan du linke til en kilde på den information eller er det bare noget du har hørt?
    Uanset hvad, så synes jeg det var en latterlig diskution. Beboerne kunne jo bare købe et juletræ og sætte op i deres egen lejlighed som alle andre.

Tilbage til undersøgelsen igen. Der er ingen hold i det overhovedet. Den er tydeligvis skrevet udelukkende for at vække harme og skabe mere fremmedhad. Der står ingen steder at disse mennesker er muslimer, det er noget man i artiklen går ud fra, baseret på deres navne. Hvilket jo bare er en idiotisk fordom.
    Desuden kan man godt fejre jul uden af være kristen. Jeg gør det selv hvert år, og ville da være ked af hvis jeg ikke havde muligheden for det. For mig er det en del af det at være dansk. Derfor skal alle danske statsborgere selvfølgelig også havde lov til det. Om man så er buddist, muslim eller noget helt andet. Det er komplet ligemeget.
    Og hvis man har brug for støtte til det, så skal man have det.
    Har i overvejet at grunden til at der er mange "indvandre" der søger støtten, fordi de rent faktisk har mere brug for den?
    Tænk lidt over det. De har ofte store familier med mange børn. De har svært ved at få jobs fordi de ikke altid er ordentligt kvalificeret til de jobs der er. Samtidig kæmper de med den stigende racisme, og fordomme der gør at selvom de måske passer perfekt til et job, så bliver de valgt fra alligevel. Og det er jo ikke fordi der er vildt mange jobs at søge for tiden.
    Ja, man får hjælp fra staten, men det er bare ikke altid helt nok. Og slet ikke hvis man har en stor familie gerne vil holde en rigtig traditionel jul, med lækker mad, gaver og julepynt.

• #33   15. nov 2012 Julie P
    Spørg dine indvandre venner som sælger narko osv. og spørg hvorfor de har valgt det
    og så spørg dem med uddannelse om hvorfor de valgte det! smiley
    Selvom du har forladt samtalen ved jeg du holder øje stadig!!

Jeg siger ikke at de har mere ret til det eller ej, men fejre man ikke jul og boykotter jule ting. Skal man ikke gå ud og søge om julepakken og udnytte folks gavmildhed i juletiden! Jeg siger ikke de snyder men hvorfra skulle vi også vide det, jeg synes sgu det er fedt de fejre Jul men så må de også lige vælge om de støtter op om julen og siger ja til julefester og juletræer og pynt! smiley

Og sixes up du har måske søgt om julepakken og snydt med skat osv. pga. medierne ?

• #35   15. nov 2012 Julie Kit: Det stod på B.T.

• #36   15. nov 2012 Min holdning er at vi alle skal være her som udgangspunkt, men jeg må indrømme at julehjælp til folk der ikke fejre jul er noget pjat, da der i mine øjne med 100 % sikkerhed er mange anre famiier der rent faktisk fejre jul, der kunne have brug for de goder. Derudover er det noget pjat at afskaffe et juletræ og forbyde svinekød i et fællesområde, fordi alle skal være om at der skal være rent, og alle ved jo at svin er et "urent" dyr. Galskaben skal sku snart stoppe, uanset om der er muslimsk flertal i den pågældende boligforenig eller ej, bør grissekød være lovligt. Der er ingen der tvinger dem til at indtage føden eller ngoet jo.

Hvis de ikke fejre jul og nærmest vil afskaffe alt hvad der har med juletradition at gøre, bum, lig med ingen julehjælp til dem, længere er den ikke i mit hoved.

Det giver da ingen mening at flytte til et land der tager imod dem med relativt åbne arme, hvor man sutter på statskassen så meget som muligt, og som tak gør alt hvad an kan for at vende op og ned på begrebet dansk kultur.

For min skyld må de da bygge måskeer og alt det de vil, fordi min holdning og overbevisning er bare, at vi lever i et multikulturelle og multietniske samfund, hvor folk skal have lov at dyrke deres kultur eller hvad det nu måtte være, så længe det ikke afholder andre i at gøre det samme, og i dette tilfælde er det en udefrakommende kultur der afholder os som landsmænd, i at dyrke vores egen kultur. Amen siger jeg bare. Jeg er på ingen måde fordomsfuld eller racistisk, men når det er sagt, er der satme mange der hjælper til, med at give folk den tankegang.

• #37   15. nov 2012 synes ikke man skal have JULEhjælp hvis man ikke fejre JUL. Det er simpelhen rent nas fra deres side af, det jo heller ikke sådan at en dansker der IKKE fejre eid skal have fri på de dage der er eid. Det er nas nas nas, slut punktum og det er min mening smiley JUL er dansk, og hvis man ikke vil fejre det så skal man IKKE have julehjælp! ellers vil jeg sgu også se om der er et sted jeg kan søge eid hjælp! på trods af at jeg er dansker smiley

• #38   15. nov 2012 Hold kæft hvor er folk da naive nu til dags, Tror i virkelig selv på at den julecheck går til at holde jul? Prøv at kig på nogen af de statistikker hvor mange % af indvandre der fusker i systemet, sidder i spjældet og nasser på systemet. Hvorfor tror i at der er så mange indvandre i danmark? de for så meget her i danmark og der er stort set ingen krav til dem. Det er sørgeligt at danmark ikke har nogen regler for at man skal kunne klare sig selv for at opholde sig her i landet.

Ja danskerne fusker også med sorte penge og meget andet men det er også vores land!

Der er nok en grund til det er muslimer der er så meget snak om både i medierne og der hjemme. I kan jo overvejer hvorfor det er muslimer der er så mange af i danmark og ikke kinesere.

Men vi kan jo prøve at redde hele verden nu vi er i gang vi kan jo sætte skatten op til 80% så kan vi tage flere ind!

• #39   15. nov 2012 Niclas kan du se forskel på indvandre på muslimer og ikke muslimer
    eller vietnameser kineser og japaner ?
    eller Tysker, dansker, svensker, nordmand, polakker, finlænder osv ? smiley
    Du ved da ikke om det er en muslimer hver gang! smiley
    Så hold da lige styr på dine facts BRO! smiley

• #40   15. nov 2012 Nu er det jo ikke ligefrem breaking news at muslimer rager alt til sig de kan, og skider på alle andre!

• #41   15. nov 2012 mrniceguy: fuldkommen irrelevant, sagen er at det er muslimere der søger om det, og de holde ikke jul så bum basta de skal ikke have en flyvende skid. Jeg søger jo heller ej SU uden at gå i skole, eller kræver børnepenge uden at have en unge.

• #42   15. nov 2012 Daniela - du kan ikke sammenligne det, julehjælp er ikke betalt af staten

• #43   15. nov 2012 nej men pointen er at man ikke skal bede om noget man ikke har brug for, de har ikke brug for hverken julemad eller julegaver, hverken jule and eller julesteg : P det er fandme på grund af dem at mange steder slet ikke tilbyder flæskesteg mere, men kun giver ænder eller kylling!

• #44   15. nov 2012 ingen har vel nødvendigvis brug for julemad?

• #48   16. nov 2012 Gas* Det ville da være ærgeligt hvis man gjorde det sådan. Der er ingen regler om hvordan julen fungere og hvad den skal indeholde. Jeg kunnemeget vel være en af dem der engang fik brug for julehjælpen, og jeg er vegetar. Ligsom en hel del andre moderne danskere. Og snaps? ahr, så var det bedre at sende nogle sundere ting ud til dem.

Jeg bliver ærlig talt ret flov over at være dansker ind imellem når jeg læser de ting folk skriver om indvandrere. Ren racisme langt hen af vejen. Jeg håber bare at de er klogere end jer og ikke generalisere lige så groft som i gør herinde. Jeg vil sgu nødig sættes i samme boks som jer!

• #49   16. nov 2012 gas: Det ville faktisk være en ganske god idé! At give mad, gaver i stedet for penge - så var problemet jo løst, og nasserøvene havde ikke mulighed for, at rage til sig smiley

• #50   16. nov 2012 Julie: Det behøver jo nødvendigvis ikke lige at være flæskesteg og snaps. De der søger om julehjælp får jo netop pengebeløbet på baggrund af, at det skal bruges til julegaver og julemad - det er da ihvertfald julehjælpens hensigt.

• #51   16. nov 2012 Jeg er også med på ideen med at give mad. Man kunne fx. lave forskellige pakkerløsninger og så kunne de ansøgende ønske sig en pakke. Fx en mad traditionelt julemad og en med sund mad.

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

#52   16. nov 2012 Haha, det må være morgens griner Niclas K:
    "Ja danskerne fusker også med sorte penge og meget andet men det er også vores land!"
    Vidste ik man fik et frikort til at fuske når man var født i landet.

For at komme tilbage til diskussionen, så er det også derfor jeg af rent princip at jeg ikke giver penge til julehjælp, jeg kender nogle forskellige der sidder stramt i det, og de får gaver til deres børn, så ved jeg også det går til børnene, det der med at bare fordi det er en muslim der får julehjælp, så kan han/hun lige så nemt stikke pengene i lommen som en dansker.

• #53   16. nov 2012 Julie kit: Lige præcis - det var også dét jeg tænkte smiley

Kommentér på:
90% af ansøgerne til julehjælp er muslimer >:(

Annonce