90% af ansøgerne til julehjælp er muslimer >:( {{forumTopicSubject}}
Hvor er det dog forbandet klamt...
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1864676.ece
Som Peter så smukt skriver:
<b>Nu må det stoppe. Julen er kristen og absolut ingen muslimer skal modtage julehjælp. Hvad så med de danske børn der ikke får... "Desværre Laura og Tobias. Ingen jul i år. Ali fik jeres "kurv"...".... De fik vores fætter BR og Ramadan rabat. De tog vores juletræ i kokkedal.... Og nu tager de vores julehjælp.... Nok er nok.....</b>
Hvad mener I? Er det fair at disse MUSLIMER skal have penge til at fejre en KRISTEN tro selvom de rent faktisk IKKE tror på kristendommen? Amen hvor kan jeg dog blive sindssyg af de skide muslimer og <b>generelt</b> alt det religion pis der er hele tiden! FUCK GUD! FUCK ALLAH! FUCK JESUS og FUCK Muhammed!
aug 2012
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
Hvis det er muslimer der prøver at leve som danskere, og prøver at blive integrerede har jeg ingenting imod det.
Men hvis det er de her typer der vil have julehjælp:
https://www.youtube.com/watch?v=ZyIgnN188uc
Så er der altså en lille bitte dæmon i mit ellers relativt mangfoldige sind der begynder at at overtage kontrollen, og får lyst til at gå amok med en økse på alle de folk der ikke spiser svinekød!
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
det som det hele bunder i er jo at du går i børne-mode "hvorfor skal de have noget jeg ikke får"...
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 50 Svar: 1.521
Altså jeg holder ikke jul og selv hvis jeg gjorde havde jeg ikke søgt om julehjælp da jeg ikke har brug for det.
Men i min optik er julehjælp noget man kan søge om hvis man er en af disse juleelskende personer, som mangler lidt ekstra hjælp til de udgifter der nu er i julen. Og hvis man som muslim ikke holder jul så har man jo heller ikke de ekstra omkostninger, bør man så virkelig have dem fremfor en enlig mor med to børn der måske ikke lige har råd til et par gaver og en flæskesteg?
Jeg er hverken racist, nazist eller noget andet i den stil, jeg under dem gerne at de kommer hertil, får moskeer, holder ramadan, osv. osv. det rører mig ikke det mindste, men syntes alligevel det er lidt "fladt" (For at bruge et mildt udtryk) at de skal have mad, penge og gaver som de i realiteten ikke har brug for, når der står en anden der rent faktisk har brug for det.
dec 2009
- og så synes jeg forresten at julehjælp og jul generelt er en omgang pjat...
mar 2010
Hvis det er fordi man bare lige mangler penge til mad eller lignende så kan der søges ved kommunen.
Julehjælpen er ikke beregnet som en månedlig støtte bare fordi, den er beregnet til de mennesker der holder jul og måske ikke lige har økonomien til det.
Jeg syntes at jul er noget pjat, julehjælpen har jeg nu ikke noget imod.
dec 2009
Men måske man skulle lave en afgift til kristne? - en afgift der giver en erstatning til alle os til skal lytte til forfærdelig kirkeklokke larm....
mar 2010
Det ansøger du bare om, selvom jeg ikke lige kan se hvad det har med debatten at gøre.
dec 2009
dec 2009
Da vi ikke spørger ind til folks tro, når der søges julehjælp, så må alle være alle ligestillede, når det handler om at søge julehjælp, siger Ole Werth Sørensen.
Jeg kan virkelig ikke se problemet...
mar 2010
Jeg ville syntes det var lige så fladt uanset hvem det så er, julehjælpen er berettiget til dem der holder jul og mangler det ekstra, om man så hedder Macmuud, Olga eller Sikandar.
Jeg mener man bør søge julehjælp hvis man fejrer jul og mangler de ekstra penge, mad og gaver som man kan få igennem julehjælpen.
Som allerede skrevet så er jeg på ingen måde racist og har intet imod deres ramadan, moskeer osv. og hvis de vælger at holde jul, kristen eller ikke kristen, så er jeg squ også ligeglad om de får julehjælp eller ej.
Om man så er hr. og fru. jensen med børn, der har et stramt år, eller om det er hr. og fru. Youseef, med børn der har et stramt år, så bør man da kunne søge og få julehjælp hvis man rent faktisk holder jul.
dec 2009
mar 2010
dec 2009
julen har jo heller ikke noget reelt med kristendommen at gøre, men sjovt nok er det frelsenshær der står for julehjælpen
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Det er børnenes fest, og mange muslimer holder den sociale del af fæsten i hævd. De går ikke i kirke og fejrer ikke jesus, men de holder en fest for deres børn, nyder fridagene, og hygger sig om familien. De elsker hinanden og udviser kærlighed for hveranden, hvilket vel er det julen dybest set handler om nu om dage?
Jeg er ikke kristen, og på trods af SU har jeg alligevel råd til at holde jul for min søn. Men havde jeg ikke det, var jeg så heller ikke berettiget til julehjælp?
Det handler jo ikke om folks tro, det handler om børnene. Så er det vel ligegyldigt hvilken gud deres forældre bekender sig til?
okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
Det drejer sig om en afdeling i nordals der ud af 22 ansøgninger havde 20 fra indvandrere, om de er muslimer eller ej står ikke i ansøgningerne.
Altså nordals, en lille bitte bitte bid af danmark.
Så slap nu af og husk der altid er 2 sider af samme sag.
eb.dk er sat til verden for at give chokoverskrifter der får os op af stolen.
okt 2011
Følger: 21 Følgere: 22 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 213
Og tag nu lige en slapper ikke? Man får intet ud af at være så aggressiv, ud over mere had. Uanset hvilken politisk holdning man har til det, så er vi nu engang nødt til at leve sammen. Og det gør det ikke nemmere at der dagligt er folk der sviner folk af anden religion eller anden etnisk herkomst. Og så i Åbne forums..
Og må jeg så lige have lov at slå fast at der ikke er nogen der har taget juletræet fra nogen. De vedtog i en demokratisk afstemning at prioritere anderledes. Hvis det juletræ var så vigtigt for beboerne så kunne de jo bare selv sætte et op.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 130
Mange danske kulturelle ting forsvinder med tiden, hvis nogen vil holde liv i dem synes jeg man bør værne om dem og støtte de familier der vil holde vores traditioner og skikke til livs. Det er ikke racisme at sige nej i ny og næ. Vi har rigtig mange familier siddende der er hårdt ramt af den store økonomi vi ligger i udlandet og udlændinge, så jeg kan sgu godt unde dem at få lidt ekstra i julen. Desuden er muslimernes valg om at holde jul "frivilligt" mens vi danskere er opdraget med det. Det er for mange en del af deres idenditet, og noget af det der betegner os som nation.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
At du ikke engang kan præstere at se problematikken i det her.. Ja det er sgu skræmmende. Endnu en med den latterlige løse holdning til dette problem! "So what? Der står ikke de skal være kristne"
Omfg hvor dum og nytteløs kan man da have lov til at være?!
okt 2011
Du må da have tabt sutten, men du sidder helt klart i det rigtige forum.
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 240
Det utroligt det altid er dig jeg løber ind i på baboom!
- hvorfor tror så mange at en indvandre er kriminelle ? det er alt sammen det samme, jeg er overhovedet ikke racist! men jeg synes dog alligevel det er utroligt at de snyder når de får muligheden, ikke at jeg siger danskere er hellige og ikke gør sådan noget men hvis vi ser på de facts der er! Så er der godt nok mange der snyder af dem (alle indvandre) f.eks. i århus havde 248 ud af 269 somaliere snydt!
Og alt det ballade muslimer laver med Julepynt og Juleforsamling osv osv. Det hænger da så langt ud af halsen som overhovedet!! Danskerne skal da ikke indfinde sig med deres krav, men være åbne over for dem så de kan se hvordan en anden religion holder jul!!!
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 177
Jeg bor ikke langt fra Egedalsvænge, og jeg vil lige påpege, at der er indsamlet penge til et juletræ. Men indsamlerne og beboerne måtte IKKE sætte træet op for bestyrelsen - bare lige til din samt alles orientering.
feb 2008
Nu spørger jeg kender du nogle indvandre?
Fordi det er nu ikke os Danskere med vores "forventninger til dem" der gør dem til kriminelle. jeg kender en del indvandre som ikke laver ballade og som enlig bare ignorer medierne og de danskere som tror de laver ballade. Hvor imod der er dem som vil den letteste vej og som tror det at snyde betaler sig, fordi de har en ven som er bandemedlem og kører i bmw det er udelukkende deres eget samfunds forbilleder der tiltrækker de unge, med deres dyre biler og fine tøj og tatoveringer. Vi tror alle der hedder Muhammed laver ballade og er muslim, pga. som du siger medierne men derfor, men derfor bliver de det jo ikke fordi medierne eller vi tror det.
- Problemet er jo bare Julie P vi kan ikke bare dele julegodter ud til så mange mennesker som bare vil udnytte systemet, for som skrevet hvad gør lille Danske Thomas og Lise juleaften. Hvad har de at fortælle om julen når de kommer i skole, hvad fortæller muhammed som de ved ikke holder jul som så siger ha vi fik bare gratis mad!
Skulle vi have en person til at køre rundt og tjekke de mennesker om de er muslimer eller kristne (eller bare om de fejre jul) Nej for det ville blive for dyrt jo.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1766757.ece
feb 2008
okt 2011
Du kan lige så godt lade være med at snakke fornuft, det er næsten ligesom at se kommentarene på Nationen nogle gange
dec 2007
Endvidere så er antallet af danskere minimalt i Egedalsvænge - og langt over halvdelen er ældre mennesker der har boet der hele livet. Derved er det meget begrænset hvor mange der har mulighed for at stille op i foreningen.
Men for at vende tilbage til trådstarters debat, så kan jeg ikke se problemet i at indvandrere søger julehjælp - så længe de holder jul. Det samme gælder danskere og enhver anden - holder du ikke jul, så skal man heller ikke søge julehjælp!
okt 2011
Uanset hvad, så synes jeg det var en latterlig diskution. Beboerne kunne jo bare købe et juletræ og sætte op i deres egen lejlighed som alle andre.
Tilbage til undersøgelsen igen. Der er ingen hold i det overhovedet. Den er tydeligvis skrevet udelukkende for at vække harme og skabe mere fremmedhad. Der står ingen steder at disse mennesker er muslimer, det er noget man i artiklen går ud fra, baseret på deres navne. Hvilket jo bare er en idiotisk fordom.
Desuden kan man godt fejre jul uden af være kristen. Jeg gør det selv hvert år, og ville da være ked af hvis jeg ikke havde muligheden for det. For mig er det en del af det at være dansk. Derfor skal alle danske statsborgere selvfølgelig også havde lov til det. Om man så er buddist, muslim eller noget helt andet. Det er komplet ligemeget.
Og hvis man har brug for støtte til det, så skal man have det.
Har i overvejet at grunden til at der er mange "indvandre" der søger støtten, fordi de rent faktisk har mere brug for den?
Tænk lidt over det. De har ofte store familier med mange børn. De har svært ved at få jobs fordi de ikke altid er ordentligt kvalificeret til de jobs der er. Samtidig kæmper de med den stigende racisme, og fordomme der gør at selvom de måske passer perfekt til et job, så bliver de valgt fra alligevel. Og det er jo ikke fordi der er vildt mange jobs at søge for tiden.
Ja, man får hjælp fra staten, men det er bare ikke altid helt nok. Og slet ikke hvis man har en stor familie gerne vil holde en rigtig traditionel jul, med lækker mad, gaver og julepynt.
feb 2008
Spørg dine indvandre venner som sælger narko osv. og spørg hvorfor de har valgt det
og så spørg dem med uddannelse om hvorfor de valgte det!
Selvom du har forladt samtalen ved jeg du holder øje stadig!!
Jeg siger ikke at de har mere ret til det eller ej, men fejre man ikke jul og boykotter jule ting. Skal man ikke gå ud og søge om julepakken og udnytte folks gavmildhed i juletiden! Jeg siger ikke de snyder men hvorfra skulle vi også vide det, jeg synes sgu det er fedt de fejre Jul men så må de også lige vælge om de støtter op om julen og siger ja til julefester og juletræer og pynt!
Og sixes up du har måske søgt om julepakken og snydt med skat osv. pga. medierne ?
feb 2008
http://jyllands-posten.dk/indland/article4902982.ece her julie kit
dec 2007
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 34 Svar: 280
Hvis de ikke fejre jul og nærmest vil afskaffe alt hvad der har med juletradition at gøre, bum, lig med ingen julehjælp til dem, længere er den ikke i mit hoved.
Det giver da ingen mening at flytte til et land der tager imod dem med relativt åbne arme, hvor man sutter på statskassen så meget som muligt, og som tak gør alt hvad an kan for at vende op og ned på begrebet dansk kultur.
For min skyld må de da bygge måskeer og alt det de vil, fordi min holdning og overbevisning er bare, at vi lever i et multikulturelle og multietniske samfund, hvor folk skal have lov at dyrke deres kultur eller hvad det nu måtte være, så længe det ikke afholder andre i at gøre det samme, og i dette tilfælde er det en udefrakommende kultur der afholder os som landsmænd, i at dyrke vores egen kultur. Amen siger jeg bare. Jeg er på ingen måde fordomsfuld eller racistisk, men når det er sagt, er der satme mange der hjælper til, med at give folk den tankegang.
aug 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 111
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 55
Ja danskerne fusker også med sorte penge og meget andet men det er også vores land!
Der er nok en grund til det er muslimer der er så meget snak om både i medierne og der hjemme. I kan jo overvejer hvorfor det er muslimer der er så mange af i danmark og ikke kinesere.
Men vi kan jo prøve at redde hele verden nu vi er i gang vi kan jo sætte skatten op til 80% så kan vi tage flere ind!
feb 2008
eller vietnameser kineser og japaner ?
eller Tysker, dansker, svensker, nordmand, polakker, finlænder osv ?
Du ved da ikke om det er en muslimer hver gang!
Så hold da lige styr på dine facts BRO!
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 444
aug 2011
dec 2009
aug 2011
dec 2009
feb 2008
okt 2011
Jeg bliver ærlig talt ret flov over at være dansker ind imellem når jeg læser de ting folk skriver om indvandrere. Ren racisme langt hen af vejen. Jeg håber bare at de er klogere end jer og ikke generalisere lige så groft som i gør herinde. Jeg vil sgu nødig sættes i samme boks som jer!
dec 2007
dec 2007
okt 2011
okt 2011
"Ja danskerne fusker også med sorte penge og meget andet men det er også vores land!"
Vidste ik man fik et frikort til at fuske når man var født i landet.
For at komme tilbage til diskussionen, så er det også derfor jeg af rent princip at jeg ikke giver penge til julehjælp, jeg kender nogle forskellige der sidder stramt i det, og de får gaver til deres børn, så ved jeg også det går til børnene, det der med at bare fordi det er en muslim der får julehjælp, så kan han/hun lige så nemt stikke pengene i lommen som en dansker.
dec 2007
90% af ansøgerne til julehjælp er muslimer >:(