{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Mændenes rettigheder under graviditet. {{forumTopicSubject}}

Hvad mener i om det?
De har jo i grunden ikke meget at skulle have sagt.

Hvis ikke de ønsker barnet, har de blot værsgo at betale x antal de næste 18 år.....

Og ja, jeg er skam indforstået med at hvis man er gammel nok til at have sex også må være gammel nok til at tage ansvar af ens handlinger.... Men det må da stadig være grotesk og frustrerende ikke at have noget at skulle ha' sagt - hvad mener i?...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mændenes rettigheder under graviditet.
  • MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #1   23. nov 2012 Hvis man ikke ønsker børn, så skal man bare beskytte sig, længere er den ikke.

• #2   23. nov 2012 et par slag i maven om dagen under graviditeten, så kommer der slet ikke noget barn smiley

• #3   23. nov 2012 Nu er det jo ikke altid at prævention holder MR X. smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #4   23. nov 2012 Jeg synes at lovgivningen bør ændres, så hvis manden ikke vil være far, så kan kvinden få en tvangsabort. (Hvis hun flygter/gemmer sig, skal hun have en bøde på 1.000.000 og trække alle hendes indtægter til bøden er betalt).

Det er så klamt de der piger, der vil være mødre og er ligeglad med hvem faren er og bla.bla. Specielt unge mødre - De fleste er jo problembørn.

Stakkels børn..

Jeg gider sgu ikke bruge kondom. Men gider hellere ikke være far. Hvis jeg endda skulle gøre en gravid, som ikke vil have abort. Skal jeg nok skaffe en 'abort-pille' og tvinge den i kæften på hende. smiley

Min kæreste har været gravid flere gange, men fået abort. Sidste gang, ville hun have barnet. Jeg fik efter lang overtalelse overtalt hende til at få en kat i stedet. Derfor har jeg en kat nu. smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #5   23. nov 2012 + hvis hun gemmer sig/faren ikke vil have barnet. Kan han inden barnet er født, fralægge sig alt ansvar og slippe for at betale børnepenge.

Det må da være fair. Hvis hun mod hans ønske om en abort, forsætter graviditeten. Burde manden ved skriftlig dokumentation, kunne fralægge sig at skulle betale. Samt at kvinden ingen offentlig hjælp skulle have. Andet end at barnet bliver bragt i en plejefamilie eller lign.

Jeg kan ikke tage de der problembørn. Har set lidt unge mødre. Kæresten kan godt lide at se det og hold da kæft. De er alle sammen jo helt tabt? Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at folk der gerne vil filmes, ikke har så meget intelligens osv. Det kan jo godt være tilfældet. Men stakkels børn. Overvej at have en mor, uden uddannelse, job osv.

Stakkels børn smiley

• humphrey
    humphrey Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 15
    #6   23. nov 2012 holder med dig hp og kvinder under 30 år ska sku ik ha børn de ka ik ta vare på noget i dag andet end man ser deres elendigheder

• #7   23. nov 2012 Synes det er en ulækker tankegang at have at man ikke gider at bruge kondom... Hold nu kæft så fralægger man sig da bare alt ansvar...
    Hvis man vil have sex uden beskyttelse så må man jo ønske børn...
    Min kæreste har gjort klart overfor mig, at sker der en ups'er herhjemme så beholder hun barnet... Det er sgu noget man er nødt til at gøre klart i et forhold.. Ja hun ved godt at jeg ikke føler mig klar til at have børn, men så må jeg smutte siger hun.. Fred være med det hun går jo også igennem en hel masse arbejde som hun selvfølgelig selv siger ja tak til... Men der skal to til at danse tango, vi har været lige gode om det... Synes også det ville være iorden at man kunne fraskrive sig alt, så vi mænd var fri for at betale for barnet i 18 år..

• #8   23. nov 2012 Men skulle vi ikke lige droppe fordommene ?? det er jo ikke alle der ikke kan tage vare på et barn bare fordi de er under 30... Nogen kan ikke, men de fleste kan altså sagtens, men det er jo ikke dem i ser i fjernsynet, vi ser jo kun dem der ikke kan.. Selvfølgelig skal et barn ikke bar i plejefamilie.. Så er det altså billigere for kommunen at give tilskud til enlig forsørger end det er at anbringe barnet i pleje...

• #10   23. nov 2012 9 ud ad 10 er

• #11   23. nov 2012 Man kan i hvert fald ikke tvinge kvinden til abort! Det er trods alt hendes krop barnet vokser i. Men ja, det burde være sådan at han kunne fralægge sig ansvaret på en måde og på den måde ikke skulle betale. Men så skulle han også miste alle rettigheder sammen med. Så han ikke bare kan dukke op en dag og sige, "hejsa, jeg ville forresten gerne have delt forældremyndighed"

Og nej, ikke alle unge mødre er dårlige mødre. Jeg kender flere der har gjort og stadig gør et fantastisk job, trods at de fik børn i en tidlig alder.
    Alder er desuden ikke et kvalitets stempel. Der er også folk i 30'erne der er komplet uegnede til at være forældre.

• #12   23. nov 2012 Den er svær.. For et eller andet sted synes jeg jo at det er unfair, at hvis faren ikke har lyst til at få børn, ja så er det sku bare ærgeligt. Men tilgengæld synes jeg heller ikke man skulle kunne tvinge en pige til at få en abort eftersom det er noget der foregår i hendes krop, og det virker bare bizart, at man skulle tvinges til ingreb der.

Måske sådan her: Hhvis man finder ud af at pigen er gravid, og absolut vil have barnet, og faren ikke vil have børn, så skal han ved en form for aftale kunne fralægge sig al betaling til dette. så moren selv står for regningen. Så kan hun jo så selv vælge, om hun stadig vil have barnet eller ej, og faren hænger ikke på noget. Det ku så bare give problemer for faren senere måske.

• #13   23. nov 2012 der er da ikke noget mere fantastisk end og blive far,... FANTASTISK følelse, jeg fortryder på intet tidspunkt jeg fik min lille dreng,... jeg vil forgude ham til den dag jeg dør,

• Heino H
    Heino H Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 91
    #14   23. nov 2012 Jubiiiii, superfedt at jeg skal være med til at betale for diverse behandlinger for de SPADER, der ikke gider bruge kondom og får STD. Supergenialt og kæft, hvor er de dog kloge.

Og hvor er det dog barnligt at man ikke vil vedstå sit ansvar og hvpr er man usympatisk, når man tvinger en pige til abort bare fordi man ikke GIDER beskytte sig under sex.
    Skideflot.

Jeg ville bestemt ikke have barn for 15 år siden, men havde intet valg, da moderen ville have barnet - og tak for det, jeg forguder min datter den dag i dag. Ved sgu ikke hvad livet havde været uden hende.
    Siden har jeg beskyttet mig ved sex, for jeg skal ikke have flere børn.

Uden gummi, ingen yummi, som jeg siger til damerne. Jeg boller kun med gummi og kan de ikke acceptere det, så find en anden idiot, der gerne vil risikere en STD.

• #16   23. nov 2012 Kvinder får ALTID mændene til at fremstå som problemet smiley

"Du ku bare ha holdt pikken i ro eller brugt kondom!!" - Javist unge dame, men man er sgu to til tango.. du ku bare lade vær at lege 7/11 i min brandert, så var det ikke sket smiley

• #17   23. nov 2012 well hvis manden ikke vil have barn og synes den pågældne kvinde er dum og uansvarlig kan han jo bare lade være med stikke pikken ind.
    Hvis vi ser bort fra biblen skal der jo to til at lave børn.
    Jeg blev selv gravid ved et uheld hvor det blev opdaget alt for sent, men nu her 3 år efter fortryder jeg det ikke og selvom jeg ikke er sammen med faren længere snakker vi da stadig godt sammen og har vores søn i fællesskab.
    Så selvom man nogen gange får et uønsket barn er det altså ikke altid fordi moren er en kælling og vil tvinge faren til at være far

• #18   23. nov 2012 Jeg har ikke læst tråden, men har sgu ofte gået og irriteret mig over det.

Det er sgu ikke ligestilling, langt fra. Det er forkasteligt at hvis en fyr i en kæmpe brandert boller en hjernelam tøjte gravid (og nej det er ikke bare fyrens skyld), så har han ikke en kæft at skulle have sagt.
    Det burde være muligt for fyren, så længe en abort stadig kan lade sig gøre, at fraskrive sig alt ansvar til barnet, incl børnebidrag. Her kan kvinden så få valget om hun vil beholde barnet som hendes eget, og selv stå med alt ansvar og udgifter, eller få en abort. Hvis hun vælger abort synes jeg kun det er fair at fyren betaler et mindre beløb til hende, for "svie og smerte" som det hedder, da en abort jo heller ikke er det sjoveste.

• #19   23. nov 2012 der vi altid være uenighed, .. men børnebidrag findes nu af en grund, ..MEN pigen kan så vidt jeg huske bare skrive faderen ukendt på papirene, så kommer der ingen opkrævning, .. men hun kan jo forlange og få de 7-8fyre hun har kneppet inden for de sidste 3dage til at tage en blodprøve og blive testet i en faderskabstest, ... i sidste ende er det pigen der har fat i den lange ende, og vi fyre kan bare drøne med i faldet, he he, om vi vil det eller ej

• #20   23. nov 2012 100% enig med HP. Jeg synes det er så klamt at nogle vælger at udnytte et andet menneske så de kan få et barn, selvom faren ikke er med på den. føj, de skulle skamme sig

• humphrey
    humphrey Tilmeldt:
    jun 2009

#22   23. nov 2012 nu kommer de enlige mødre snart og skælder jer ud de ved bedre tror de men er nu en sjov tråd det her

• #24   23. nov 2012 Hvis kondomet springer og hun ender med at blive gravid og han ikke vil have barnet, men hun vil?
    klamt smiley

• humphrey
    humphrey Tilmeldt:
    jun 2009

#26   23. nov 2012 calle de kvinder der ved bedre sidder da ik på pc og fyre altmulig af de finder da ud af det selv

• #28   23. nov 2012 Men det er en klam beslutning at tage, hvis du spørger mig. Hvorfor ikke få et barn med en som ønsker det, i stedet for at tage sådan et egoistisk beslutning ''nej det er min krop og jeg bestemmer det hele nu''.
    Sådan nogle skulle skamme sig.

• #29   23. nov 2012 Jeg synes at fyren og tøsen skal være enige om at beholde barnet. Hvis tøsen så vil beholde barnet, og fyren ikke vil. Så betaler hun gildet. Det er ikke kun mandens ansvar, tag jer da sammen.

• #30   23. nov 2012 Nej det er fanme ikke kun mandens ansvar, hvis ikke pigen vil bolles uden gummi, så siger hun sgu bare nej. Hvis hun siger nej og han gør det alligevel, så er det voldtægt, og det er en helt anden snak.

• #32   23. nov 2012 Hold nu kæft Calla.. det da totalt hul i hovedet det du fyrer af der.. 100% på er en af de piger der kunne finde på at knalde en tilfældig, få ungen og være røv ligeglad med du har ruineret manden for livet..

• #34   23. nov 2012 Diskussionen går jo ligesom på om det er FAIR at det er manden der hænger på den, jeg er sgu da godt klar over at det er sådan det ser ud i dagens Danmark.

• #36   23. nov 2012 Læs det første jeg skrev.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 235
    #38   23. nov 2012 Ikke ALLE i DUM er tabte, men mange af dem er, ja. Jeg gik på gymnasiet med en, der har medvirket i programmet og hun klarer sig fint. Hun læser forøvrigt HA/jur. på SDU, så hun er en 'succes' smiley

• humphrey
    humphrey Tilmeldt:
    jun 2009

#39   23. nov 2012 martin b kvinder har aldrig ansvar når det kommer til stykket og politi og kommunerne og retten og alt bøvl der kommer ud af det så er det altid den med patter og fisse de holder med det er sådan og bliver altid sådan

• A U
    A U Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 54
    #40   23. nov 2012 Kenny F;
    "Synes det er en ulækker tankegang at have at man ikke gider at bruge kondom... Hold nu kæft så fralægger man sig da bare alt ansvar...
    Hvis man vil have sex uden beskyttelse så må man jo ønske børn..."

Med den udtalelse indrømmer du, at du aldrig har haft sex med en pige uden kondom.

At have sex med kondom er som at se film uden lyd.

• #41   23. nov 2012 Der er to ting at gøre.

Enten kan man blive enige om at beholde barnet, så man begge støtter økonomisk.

Ellers kan man få en abort, og hvis kvinden vil beholde barnet, så betaler hun selv.

Hvordan har i piger det så i sådan en situation som jeg fremstiller her: I vil ikke have barnet, fyren vil godt? Hvad skal der ske? "Det er os der har en kusse, vi bestemmer bla bla bla rødstrømpe vrøvl bla bla bla!" Nææææh nej, så anmelder vi ederfandme jer for tyveri af sæd.

• #42   23. nov 2012 CALLA
    du er en af de skøreste kællinger jeg nogensinde har hørt... tag dig dog sammen og se hvad fanden det er du skriver! det er kun mandens ansvar hvis der sker et uheld ? der er sku 2 om at have sex. men det er selvfølgelig hans ansvar at tage kondom på hvis han ikke vil have børn (i sin forstand også rigtigt) men er uheldet ude så har han intet at skulle have sagt og så bare skulle betale. du er et sygt menneske..

• humphrey
    humphrey Tilmeldt:
    jun 2009

#43   23. nov 2012 holder med dig mk production -

Kommentér på:
Mændenes rettigheder under graviditet.

Annonce