{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

DBA handel - vurdering af sælgerprofil. {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom,
Jeg er ved at købe en brugt telefon på dba.dk. Prisen er aftalt, dog er jeg lidt tilbageholdende, da jeg;
1. Ikke kan finde hans navn på hverken facebook eller degulesider/krak.
2. Samtlige af de numre han har oplyst på dba og til mig over mail er taletidskort-simkorts.

Jeg har fået fulde navn på sælger samt en adresse, men sæt hvis navnet er opfundet (kan jo ikke finde det på hverken krak eller facebook) og måske adressen blot er en tilfældig der er blevet valgt.

Én ting taler for; I det mindste passer regestrerings nummeret med bankfilialen med det postnummer han har opgivet.
Derudover er han nem-id-verificeret.

Hvad siger I? Hvordan forsikrer jeg mig, at den er god nok?

Beløbet vi snakker er 150 kr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DBA handel - vurdering af sælgerprofil.
  • #1   29. nov 2012 siger til ham, at du ikke kan finde ham de forskellige steder, at det ikke er nogen fornærmelse, men blot din sikkerhed for at handelen er god nok, vil han handle, må han give nogle oplysninger der kan bruges.. gør han ikke det.. well.. no deal ? smiley Sådan ville jeg have gjort det smiley

• #2   29. nov 2012 sku lige læse den en gang til, havde misforstået noget -.-' det lyder lidt mystisk.. ville nok, hvis ikke adressen ligger for langt væk fra dig, tage ud til ham, og bese tlf først? :S

• #3   29. nov 2012 eller får ham til at sende og så oplyser du alt om dig smiley

• #4   29. nov 2012 Så jeg altså oplyser ham alt om mig (adresse, navn, hvad ved jeg) og så sender han den og jeg betaler, når den er modtaget?

• #5   29. nov 2012 ville være en god idé at du først sendte penge når du havde varen! self skal det gøres udfra at han tør det.. men det lyder som en god idé! du skal bare ku bevise at du har sendt dem rigtigt smiley

• #6   29. nov 2012 Mange tak for foreslagene. Jeg har nu bedt ham om at sende mig info, jeg kan finde holde op med noget på internettet og derudover foreslået ham, at han først sender mig telefonen og jeg dernæst overfører beløbet på modtagelsestidspunkt.

Endnu engang tak.

• #7   29. nov 2012 At han skal sende telefonen først, og du så sender pengene når du modtager er da helt i hegnet. Han har jo ingen garanti for, at du ikke snyder ham. Rent mel i posen eller ej, JEG havde ALDRIG gået med til at sende en vare uden først at have modtaget betaling. Hvis du er i tvivl så lav en face2face handel, hvis det ikke er muligt så find en anden telefon. Tillid går begge veje

• #8   29. nov 2012 eller også kan du betale halvdelen nu og resten når du har modtaget varen smiley

• #9   29. nov 2012 Lars F: Jeg kan da lige såvel blive snydt og få smidt 150 kr væk, som han kan omvendt med sin nokia telefon "anno 1998".

Jeg, imodsætning til ham, har fri oplysninger på krak, en profil på facebook og en kendt adresse. Det er da noget værd.

• #10   29. nov 2012 Derfor bruger man privatbetaling.dk, når man er så meget i tvivl.

• #11   29. nov 2012 Lyder godt med privatbetaling.dk, og vil helt sikkert komme til at bruge det en anden gang ved større beløb, men 40 kr. i transaktionsgebyr, ved køb af en telefon til 150 kr? ... hmmm... (lidt ærgeligt at der ikke er flere gebyr-inddelinger).

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #12   29. nov 2012 Brug paypal, der er gebyret 4%

• #13   29. nov 2012 Fordi nogle måske er kloge nok til at starte i det små, og ikke alle har råd til at smide 150 kr. Efter skyggen a den Tlf de Aldrig ser alligevel ?

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #14   29. nov 2012 Er personen nem invalideret så skulledet være sikkert nok

Kommentér på:
DBA handel - vurdering af sælgerprofil.

Annonce