1.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

mette m
mette m
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

Psykisk sygdom :( Psykisk sygdom :(

Hej med jer.

Vidste ikke hvor jeg skulle henvende mig så prøver her. prøver at gøre det kort

For 7 måneder siden mødte jeg min kæreste.
Han er tidligere stofmisbruger men stoppede for halvandet år siden. Hans misbrug varede i 7 år og i den tid fik han div. diagnoser. social angst, depression, muligvis bipolar ( manio depressiv) Han har været igennem div. behandlings forløb og fået al verdens medicin. Efter han stoppede misbruget stoppede han også med al medicin.
Efter noget tid fik han arbejde og kort efter mødte han mig. Det virkede som om han var rask og fungerede passede sit arbejde osv. da han så ikke havde fået løn fra sit arbejde i 2 måneder var han nød til at sige op. Det var et nederlag for ham og det endte jo desværre med at han fik minus i banken.
Nå men han fandt hurtigt et nyt job, her kørte de ham dog for hårdt han arbejde ofte 15 timer eller mere om dagen til sidst blev han sagt op fordi han endte med sygedage grundet det store arbejdspres, endnu et nederlag for ham. Han kan sit kram og det ved både ham og jeg!
Imens alt dette foregår flytter vi 2 gange, sidste sted bliver udlejer så ubehagelig at vi vil flytte igen.
Min kæreste får nyt job igen og er virkeligt glad for det smiley
Igennem hans arbejde lejer vi så et hus som vi synes er rigtig lækkert og vi tænkte nu skal alting nok gå godt!
Men sådan skulle det ikke gå! efter 2 måneder begynder han at døje med skulder og ryg da jobbet til tider er fysisk hårdt. Han går til læge og får af vide at han skal have lidt hjælpemidler på jobbet eller ville hans skulder være færdig om 2 år. På jobbet får han de hjælpemidler han skal og de virker rigtig flinke og forstående. Dog presser de ham lidt for meget en gang imellem hvilket resulterer i sygedage grundet ryggen. Chefen og ham taler sammen og de får godkendt en paragraf 56 som gør at kommunen dækker hans sygedage. Ugen efter lige inden jul får han så en fyreseddel! Og vi skal være ude om en måned! Kæmpe nederlag får os begge!
Han skulle have arbejdet hele jul og nytår og det skulle have betalt hans regninger i denne måned! Nu er han så helt nede i kulkælderen smiley Han sover hele dagen er sur og aggresiv og kan ikke tage sig sammen til noget! Grundet hans overarbejde kan han ikke få penge fra a kassen da han skal afspadsere 2 måneder først! Det sætter os i en virkeligt træls situation og vi kan ende på gaden. Han kan dog sygemelde sig men ikke engang det kan han tage sig sammen til smiley
Jeg kan kun se til mens vores liv falder fra hinanden smiley Han kan ikke klare hvis jeg blander mig og prøver at få styr på tingene. Han lider af OCD og skal helst have kontrol med tingene selv! Vi har det begge dårligt jeg passer mit arbejde ellers går det helt galt men vores situation herhjemme begynder at tage hårdt på mig! Jeg er så bekymret for ham! Igår blev vi enige om at køre på psysk skadestue da vi ikke kan klare dette selv! Og han muligvis har nogen ukendte sygdomme. Idag har han så sovet og jeg kan ikke vække ham han bliver bare gal! Jeg ved han har det helt forfærdligt men jeg kan intet gøre! Ved ikke hvad jeg skal gøre! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Psykisk sygdom :(
  • #1   13. jan 2013 Mht. at han er begyndt at blive sur/aggressiv og ikke kan tage sig sammen til noget kan også skyldes en vinterdepression. Folk der tidligere har haft noget psykisk i vejen eller har været deprimerende, får oftes "tilbagefald" om vinteren fordi kroppen ikke producere nok grundet manglende sollys.
    Snak med lægen om det og fortæl om symptomerne - en lysterapilampe kunne evt. hjælpe ham på rette vejen og mht. det andet skal der nok en professionelt indover for at vurdere .. smiley

• #3   13. jan 2013 Enig med pigerne oppe over. Men kald mig bare røvhul. Synes dog at du skal gøre op med dig selv, om du også kan leve på den her måde. Han kan i sidste ende trække dig med i faldet. Men hjælp skal han helt sikkert have. Og der er jo en grund til at han blev medicineret. Og uanset, hvor go en chef man har, så skal man ALDRIG blande arbejde og fritid sammen, så i mine øjne var det dumt at leje huset.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#4   13. jan 2013 Han har heldigvis snakket om at starte på en anden uddannelse netop fordi han nok ikke kan klare det fysiske længere. Men det kan han først starte på til sommer så indtil da er vi ret meget på røven og er bange for at hvis ikke der snart sker noget så kommer han ikke op igen smiley Problemet er jo til dels vores økonomiske og bolig situation lige nu, han er nødt til at gøre noget ellers ender vi på gaden men han bliver mere og mere indadvendt og vil bare sove fra det hele smiley Jeg ved vi skal have professionel hjælp men det svært når han et eller andet sted godt ved det og gerne vil men når det kommer til stykket kommer vi ikke videre

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#7   13. jan 2013 AA: Han arbejde 2 måneder hvor han jo blev snydt og ikke fik løn så overarbejdspengene er jo gået på at rette det minus der blev op!
    Jeg gør hvad jeg kan og betaler hvad jeg kan jeg har heldigvis min uddannelse og drømmejob desværre er det ikke det bedst lønnede arbejde. Jeg sørger for at betale mine regninger og husleje og så er der ikke meget tilbage når vi også skal have mad på bordet smiley

• #8   13. jan 2013 Det er nemlig pissesvært at leve med en, der render rundt med mentale lidelser. Jeg kan personligt ikke gøre det, da der er alt for meget arbejde i det, men tager hatten af, for folk der tør. Men man skal VIRKELIG huske sig selv, hvis man ikke vil trækkes med ned.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#9   13. jan 2013 AA: Det er ikke mig der fokuserer på hans sygdom men ham selv. Han ved han har et eller andet sygdom og vil gerne have klarhed over det og hjælp men som han selv beskriver det når der er så mange ting og problemer han skal tage sig af så lukker han mentalt af og han kan virkeligt ikke tage sig sammen til noget jo mere pres jo mere lukker han af.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#10   13. jan 2013 Han lider af social angst og bliver top stresset når der er mange fremmede omkring ham så et sådant job er ikke muligt smiley Det er så svært for jeg synes han er et fantastisk menneske og elsker ham så højt !

• Bahtiyar
    Bahtiyar Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 73
    #12   13. jan 2013 drop ham.
    hvis ikke i kan være sammen så gå fra ham.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#14   13. jan 2013 Moe: Det var en mulighed men først og fremmest skal han have hjælp men ved ikke hvordan

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#15   13. jan 2013 Patrick: Jeg er ikke typen der lader andre i stikken når det hele brænder på! Der er ikke noget at sige til at verden ser ud som den gør med alle de egoister i verden

• Bahtiyar
    Bahtiyar Tilmeldt:
    jan 2013

#17   13. jan 2013 har han prøvet at få noget hjælp ?

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#18   13. jan 2013 AA: Vores forbrug er ikke enormt men vi har været rigtig uheldige. Vores tidligere udlejer fik snuppet en del af vores dispositum derudover har min kæreste gået til kiropraktor og fysioterapeut flere gange om ugen grundet ryggen selvom han får betalt en del er det stadig skide dyrt! Og så er vi blevet "narret" huset vi bor i opvarmes med olie og er meget dyrere i varme end vi blev lovet! Det koster os 4 tusind om månden ca!

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#19   13. jan 2013 Patrick: Han har fået hjælp tidligere og skal også have det igen men jeg kan ikke få ham afsted det er det der er problemet

• Bahtiyar
    Bahtiyar Tilmeldt:
    jan 2013

#20   13. jan 2013 hmm ja så er det et problem hvis han ikke selv vil have hjælp smiley
    hvor lang tid har han haft det sådan?

• #21   13. jan 2013 Mette, jeg synes ikke du skal forlade ham, hvis du virkelig elsker ham. Selvfølgelig går det udover dig, når du bor og oplever det hele så tæt på - men det er stadig ikke grund nok til at gå. Han gør det jo ikke med vilje, men altså er syg (går jeg ud fra). Og selvfølgelig kommer det til at blive en lang og sej kamp, men hvis du er indstillet på at støtte ham fra dag 1, så ja det bliver pisse hårdt og du kommer til at komme i tvivl mange gange, om du kan klare, at det også går udover dig. Men hvis du virkelig satser på det, så er jeg sikker på, at det nok skal være det værd.

Og det er måske svært at presse ham afsted i retningen af den professionelle hjælp - men hvis du ikke bliver ved, så kommer han jo heller ikke videre - for det lyder umiddelbart ikke til, at han selv kan tage sig sammen, og er man psykisk syg er det forståeligt, at man ikke har overskudet.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#22   13. jan 2013 Patrick: Siden før jul da han bliver fyret. Det hans 3 nederlag på et halvt efter han ellers var kommet ovenpå.

Theresa: Tak, jeg har ikke løst til at smutte fra ham så må det bare tag den tid det tager smiley

• #23   13. jan 2013 Det bliver helt sikkert bedre med den rigtige hjælp og støtte!

Min kæreste stod mig også bi, da jeg gik ned med stress og depression i et helt år. Vi havde kun været kærester i lidt under 1 år der. Jeg forstår heller ikke, at han kunne holde det ud, for ja som i din situation gik det jo også udover ham. Men jeg ham evig taknemmelig for at have kæmpet ved min side - hvilket kun har gjort vores forhold stærkere og tættere sammen i dag! smiley selvfølgelig er den letteste løsning i en ung alder, at forlade denne person som er syg, som folk også skriver ovenover.

Men det beslutning er op til dig selv. Jeg ved selv og din kæreste sikkert også - at alt det her besvær vores kære skal igennem er ikke med vilje, men sådan en kamp kan man ikke kæmpe alene. Vi er alle unge ja, men hvem siger ikke man kan have hele livet foran sig SAMMEN! Så hvis man virkelig mener det, så er den bedste løsning netop ikke den letteste, men absolut den hårdeste!

Jeg har respekt for at du kæmper videre - det viser virkelig hvor meget han betyder for dig. Ønsker dig al held og lykke fremover til dig og kæresten smiley og hold ud!

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #24   13. jan 2013 Man er IKKE psykisk syg, fordi man ikke passer sit arbejde.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#26   13. jan 2013 Det helt gal med ham her til aften, jeg har kontaktet hans familie men han vil ikke have nogen indenfor døren så går han amok. Så kan kun vente tiden ud til han er sig selv. Han ved selv den er gal men er i et stadie nu hvor han er ligeglad med alt og alle og kun vil drikke sig i hegnet og høre høj musik.. Min frygt er nu at naboen klager og så går min kærestes vrede nok udover ham :\ så kan kun vente og være klar til at ringe efter politiet. Håber ikke det bliver nødvendigt. Heldigvis har min kæreste snakket med en kammerat om at de sammen skulle tage til psykiatrisk skadestue imorgen

• #27   13. jan 2013 Mette hvis det er så galt, hvad så med at ringe til psykiatrisk afdeling - især hvis du direkte frygter for at der sker noget og med de ting han har haft i fortiden? Fordi hvad er sandsynligheden for, at han selv tager op til psykiatrisk afdeling og indskriver sig selv, når du siger, at han selv ikke vil have hjælp når du presser ham smiley

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#28   13. jan 2013 Theresa: Jeg har ro på ham nu, hvis jeg ringer efter nogen går det først galt. Han skal nok komme afsted af sig selv på et tidspunkt han går bare i baglås under pres.

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 72
    #29   13. jan 2013 kom videre... han er en lost case!

kommer du ikke videre nu så trækker han dig bare med ned....

DOG tror jeg lidt du også er en lost case... som jeg læser det har i nu boet 3 forskellige steder på 7 måneder..... så enten er i flyttet sammen fra dag 1 eller os er den bare helt gal med jer! og er i flyttet sammen fra dag 1 er den også gal med jer:)

du vil vise du kan redde hele verden... men drengen er FÆRDIG oveni... uanset hvad du gør...!

men bare det at i flytter rundt hele tiden, ingen penge har osv. det fortæller så os mig at du heller ikke har styr på en skid her i livet!

• #30   14. jan 2013 kongen; jeg synes det er rigtig tarveligt at man vil droppe nogen især når de har det så skidt som man kan have det.

Jeg lider selv af socialangst, og forlod min kæreste mig som jeg har det nu, ville jeg synke helt ned i kulkælderen, fordi han er den eneste andet menneske jeg ser udover min familie jeg bor med. Og det er til RIGTIG stor hjælp at have nogle at støtte sig til. Jeg kan ikke de små ting uden at have kæreste eller mor med mig.

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#31   14. jan 2013 Cecilie : det er sgu ikke mit problem hvis den kæreste jeg har kendt i 7 måneder er brændt af oven i skalden!

ærligt... jeg gider IKKE spilde mit liv på at skulle helbrede en der er færdig oveni....

jeg vil leve mit liv... jeg vil ikke spilde mit liv!

jeg ville ALDRIG indlede et forhold til en med psykiske problemer af nogen art... ALDRIG!

• #32   14. jan 2013 Det er desværre heller ikke alle der har et stort hjerte

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#33   14. jan 2013 det handler ikke om at have et stort hjerte eller ej....!

det handler om at folk med psykiske sygdomme jo ikke er helt rigtigt oveni og dermed vil en masse gode oplevelser helt automatisk være udelukket...

sateme ikke om jeg gad sidde hjemme og holde dig i hånden aften efter aften... ingen bio tur... ingen bytur.... ingen ferier osv... ærligt... jeg ville læbe skrigende væk!

• #34   14. jan 2013 Tror desværre kongen har ret. Men har en meget lidt medfølende og usympatisk måde at sige det på smiley

Tror ingen af jer på længere sigt har gavn af hinanden..hvad du laver og hvordan du klare til dagen og vejen, siger historien ikke noget om, men du kan tydeligvis ikke kompenserer for 2 mdr manglende løn. Tror i begge kunne bruge noget stabilitet, og kæresten har brug for en masse hjælp, og det er formodentlig noget som skal blive ved i mange år. OCD og psykiske lidelser er ikke for sjov. Og ex narkoman gør det ikke bedre ( mange ex narkomaner er jo også stadig lidt afhængige af hash og div piller osv)

Overvej nøje om det er dette liv du vil leve. Og hvordan det realistisk vil forløbe..bolig.økonomi.børn der er så mange ting som bliver rigtig svære når kæresten er så ustabil.

Og alle nedturene, fyresedlerne og sygemeldingerne.. Det er ikke en dårlig periode. Det er sådan hans liv er, og sådan det fortsætter. Svært at leve med, men man kan jo vende sig til meget. smiley

Held og lykke, føler med dig, det er ikke sjovt.......

• #35   14. jan 2013 A.A; for mig personligt finder jeg det langt nemmere at skrive ting til folk, men at skulle sige til dem ansigt til ansigt er rigtig svært.

Jeg elsker at skrive, det gemmer min generthed væk i en periode og bliver rigtig befriet af den følelse smiley jeg ved ikke om du kan sætte dig ind i det?
    men for mig virker det er skrive. jeg siger aldrig noget i dagligdagen til fremmede, så det er rart at være i kontakt med folk uden at få angst fremkaldende udbrud (eller hvordan skal det forklares? hehe)
    Jeg er rigtig nervøs for at skulle snakke med mennesker, så jeg har ikke øjenkontakt til dem når jeg snakker - hvilket er rigtig respektløst synes jeg selv

håber det kan forstås er ikke helt tip top med komma og punktum smiley

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#36   14. jan 2013 Mik : sympatisk har aldrig været noget jeg er blevet kaldt... dog er ekstremt klog tit dukket op:)

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#38   14. jan 2013 konGEN: Forstår slet ikke hvorfor du vælger at kommentere i denne tråd du har jo intet at sige der hjælper på noget som helst. Klog er hvertfald ikke et ord jeg vil bruge om dig tværtimod uentelligent og usempatisk er vidst mere passende!
    Jeg har skam styr på mit liv har afsluttet en 5 årig uddannelse og fået fast job hvor jeg står for min egen afdeling i mit fag.
    At vi har boet 3 steder skyldes, han flyttede ind hos mig da det var for småt flyttede vi i et hus hvor udlejer desværre var rigtig ubehagelig og flere gange låste sig ind i vores hus uden tilladelse mens jeg var alene det var så ubehageligt og grænseoverskridende at jeg blev utryg ved at være i huset. Derfor flyttede vi igen og da muligheden bød sig for at leje noget billigt gennem hans arbejde var planen at vi ville bo der blive gældsfri og spare op til udbetalingen til vores eget hus. At min kæreste så desværre går hen og får en ryg skade er simpelthen så uheldigt som noget kan være!
    Så nej det har intet med at gøre vi ikke har styr på det, eller det har vi ikke nu men vi har bare været fandens uheldige!

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    maj 2012

#39   14. jan 2013 Mik: Han er heldigvis ikke afhængig af noget som helst nu og det har han ikke været i halvandet år og tror heller ikke han ryger i igen, på den måde er han heldigvis stærk nok smiley Efter arbejde idag kører vi på psykiatrisk skadestue smiley

• konGEN!
    konGEN! Tilmeldt:
    sep 2012

#40   14. jan 2013 færdig.dk!

• #41   14. jan 2013 Trist at det hele kan kører så skævt for jer, i vores lille familie går det også af H.. til, jeg går sygemeldt pga depression og psoriasisgigt samt jeg lider af søvnløshed og har svært ved at holde hverdagen sammen.

Min bedre halvdel mistede jobbet i sommers pga helbred med ryggen hvor han har haft 2 store operationer som ikke har hjulpet og man ville henstille ham til pension "han er 56" den kan han så ikke få herhjemme da han er engelsk statsborger så siden august har vi levet af mine sygedagpenge.. de ophørte så pr 31 december 2012 så jeg er nu smidt på kontanthjælp hvilket ikke hjælper.. har regninger væltende ind af døren, rykkere og kreditorer som ringer konstant fordi jeg ikke er i stand til at betale vores fælles regninger alene på sygedagpenge og kontanthjælp.. vi går nu også og venter på dødsstødet med at vi bliver smidt ud af vores bolig fordi jeg ikke har haft råd til at betale den fulde leje da opvarmningen af huset koster næsten "hold fast" 3.000,- pr måned da det er olie og huset er dårligt isoleret.. vi havde dog ikke forventet så høj varme regning da vi flyttede ind og var blevet informeret af udlejer at de tidligere lejere betalte ca 1300-1500 pr måned i varme.. dette er så ikke tilfælde.

Det er forkasteligt at man i dagens danmark kan komme så langt ud i lortet når man ender i det kommunale lortehul pga arbejdsløshed og sygdom.. jeg går selv på distriktspsykiatrien i slagelse da jeg har været selvmordstruende og dagligt bare ønsker at et lyn ville ramme mig fra en klar himmel så det var overstået.. men så heldig er man ikke, jeg har ADHD, bipolar sindslidelse, extrem søvnløshed og så mit prosiasisgigt.

Hvor vil jeg hen med alt dette? måske bare fortælle at jeg føler med jer og sagtens kan forstå hvordan sådan et helvede føles på egen krop og håber at i finder en løsning som kan få jer tilbage på den positive vej af livet. Jeg har selv min tvivl i min situation dagligt men man kan ikke andet end at tage en dag af gangen.. og folk som siger at man bare skal tage sig sammen, skeen i den anden hånd osv osv.. er glad for at jeres liv fungere og kører... skulle vi prøve at bytte liv for en måneds tid og se hvordan det føles på egen krop?

Vores plan er nu at flytte til england så min bedre halvdel kan få sin pension, og jeg kan søge arbejde af en eller anden art, er sgu ligeglad om det er på McDonalds eller opfylder i et supermarked.. anything will do så længe jeg bare har lidt flere penge imellem hænderne end kontanthjælpen.

held og lykke til alle som går igennem en svær tid i livet.

• #42   14. jan 2013 Jeg synes det er rigtig flot han ikke er afhæning af noget, selvom det går skidt for jer for tiden

Kommentér på:
Psykisk sygdom :(

Annonce