1.829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

efterbehandling af tattoo? efterbehandling af tattoo?

Hej.
Jeg har fået lavet en tatovering på læggen. Og jeg undre og over efterbehandlingen de fortalte mig. Den lyder sådan her!

Folie på i 4-5 timer, tag af, vask uden parfume og andre sager, lufttørre i 30min, smør lille lag krem på, på med foliet igen! Sådan skal jeg gøre de næste 3 dage.
Men sådan plejer man ikke gøre, gør man?
Vh Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  efterbehandling af tattoo?
  • allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #1   20. jan 2013 tror det kan have noget at gøre med dit tøj der gnider på tat hele tiden når du går, men jeg har nu heller ikk hørt det skal gøres på den måde med foliet.. min på læggen skulle bare hjem og vente et par timer og så af med folien , vaskes smøres..

• #2   20. jan 2013 Allan: tænkte jeg også. Men kommer der så ikke skidt i det åbne sår?

• #3   20. jan 2013 Du skulle da helst ikke have et åbent sår?

• #6   20. jan 2013 Henrik B : Så du mener ikke at når man får hjernet en nål i huden 10mio gange, at det til sidst ikke bliver et åbent sår ? Åbent betyder jo ikke at knoglen er synlig, men at såret er modtageligt for skidt og snavs smiley

Trådstarter :
    Tror det er for at beskytte dine bukser for blod og evt blæk, de første par dage til det er helet lidt.. du behøver ikke gøre det (: du kan evt smøre den, lade det sidde i 5min, og lige duppe med et papir og så tage bukserne på igen, så burde der ikke ske noget.. men fordi det er bag stof, så kan det nogengange være en god ide at smøre lidt mere end normalt, da stoffen godt kan suge cremen også (:

• #7   20. jan 2013 Jeg takker alle. Jeg tror Jeg vil gøre som gr. Og self smører den og holde den pænt smiley

• #8   20. jan 2013 Mirakelkur-kongen!

Nej.

• #9   20. jan 2013 Gider ikke engang diskutere det..........

• #10   20. jan 2013 Heller ikke her.

• #11   24. jan 2013 er der nogen herinde der ved om jeg skal blive ved med at vaske tatoveringen 3- 5 gange om dagen når der er begyndt at komme sår på? eller er det bare morgen og aften?
    - grunden til jeg spørger er fordi jeg er bange for jeg kommer til at vaske/pille ved såret der er derpå når jeg vasker den?

håber nogen kan hjælpe (sorry hvis det er et dumt spørgsmål, jeg er bare så bange for jeg fucker noget op :D)

• #12   24. jan 2013 jeg vasker kun mine om morgenen (:
    Nogle tatovører mener ikke de hverken skal smøres osv.. det er i bund og grund bare et sår, der skal hele som alle andre (:

• #13   24. jan 2013 okay. jeg vil fortsætte med at vaske morgen og aften, føles mest rigtigt smiley

• #14   24. jan 2013 Lyder super smiley

Kommentér på:
efterbehandling af tattoo?

Annonce