{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Arv, skat? {{forumTopicSubject}}

Hej. Mig og mine brødre kan få udbetalt min far's pension som arv,
der er 22500 som skal deles i 4. er der nogen der ved om der bliver trukket arve skat af de penge, og hvor meget der bliver trukket i skat af de penge? smiley
-Det skal lige siges at vi er 3 hel søskende og den 4er bror vi har er kun en halv bror vi har ikke set noget til ham i 10-13år og det har min far heller ikke, der er ingen der ved hvor han bor henne af i landet eller hvor han befinder sig, min far gav forældre myndigheden væk til den nye mand som hans eks kone fik.
På forhånd tak, hvis nogen ved noget om det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arv, skat?
  • #1   17. feb 2013 har I ikke en advokat, i forbindelse med opgørelsen af boet?

Hvordan kontakten har været er irrelevant - han er stadig din fars søn, og har nøjagtig samme ret til de penge som I andre har (måske burde han endda have mere ret, i form af det svigt der er sket!)

• #2   17. feb 2013 (link fjernet)

• #3   17. feb 2013 Det er ikke et svigt, han måtte ikke se ham for hans eks kone, så efter mange års kamp, kunne han ikke længer og opgav og gav så tilsidst forældre myndigheden til den nye mand, og jo der er advokat på, min moster står for det hele, men er desværre ikke så meget inde i det, da jeg ikke har overskudet til det, fra vi fandt ud af min far var syg gik der en uge og så døde han..

• #4   17. feb 2013 Det er også kort tid, ikke en særlig rar situation at stå i smiley

• C B
    C B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   17. feb 2013 Uden at være helt sikker, så mener jeg, at hvis den nye mand har fået forældremyndigheden og adopteret din fars søn, så skal han ikke arve efter din far mere - men derimod sin (nye) far... Men kun hvis den nye mand har adopteret ham..

Har også fundet det herinde, hvor det også står:

http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1473/bet/kap04.html

Ved adoption:

.............................. Samtidig er forholdet til den biologiske slægt afbrudt, således at barnet ikke er legal arving efter sin biologiske slægt

• #6   17. feb 2013 Hvis du ikke har skrevet forkert 22k

Så er det så lille et beløb at de 15 % som der normalt beregnes i arve afgift. Ikke kan dække advokatens udgifter.

Har du derimod glemt et 0 eller 2. 220k eller 2,2mill. Så skal i snakke med en advokat.

Er der tale om forskuds arv ( levende forældre) så er det kontante gave beløb pr barn, pr år fra hver forældre 50000+ så her er der ingen problem.

Mvh mik smiley

• #7   17. feb 2013 charlotte, foræældremyndighed er ikke = adoption smiley

• anja p
    anja p Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 8
    #8   17. feb 2013 Din halvbror arver, medmindre han er blevet adopteret væk.. I kan selv vælge at den ene af jer søskende skal stå for det praktiske ifm. Arven (skifteretten, regninger til begravelse, sten etc.).. Det gjorde min farbror, da min anden farbror døede.. Det er der intet problem i. I skal bare huske at betale skat at arven...

• #9   17. feb 2013 1. Beskatningen på arv (link fjernet)

2. Det betyder ikke noget om den 4. er en halvbror eller om din far har snakket med ham eller ej. Spørgsmålet er om den "nye mand" har stedbarnsadopteret din halvbror. Hvis det er tilfældet er din halvbror ikke arveberettiget efter din far.
    Du kan evt. se Adoptionslovens § 5 a og § 16.

• #10   18. feb 2013 Der mangler IKKE et nul, beløbet er så lille, fordi det er hans pension fra kommunen, og han havde en MASSE gæld som skulle betales,.
    Jeg har ikke haft kontakt til min far i ca10år.

• #11   18. feb 2013 Ok... om i får 4900 eller 5500 hver ... er det ikke ligegyldigt ?

Kommentér på:
Arv, skat?

Annonce