779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvordan laver jeg et CV Hvordan laver jeg et CV

Hej.
Skal lave et CV til at aflevere sammen med ansøgning når jeg skal søge læreplads.

Hvor langt skal jeg gå tilbage? jeg er 18, så skal jeg bare starte fra jeg startede 1 klasse eller hvordan?

2000
Startede i folkeskole børnehave klasse

2001
Startede i 1klasse

osv og så

2012
9ende klasse
Fejedreng hos xxxxx

Eller hvordan smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan laver jeg et CV
  • #1   25. feb 2013 skriv ting du har afsluttet... jeg skrev f.eks. ikke hvor jeg gik fra 1-8 klasse i mit cv, kun hvor jeg afsluttede uddannelsen..

http://www.tekstmaskinen.net/ denne side er super

• #2   25. feb 2013 Der ville jo ikke været andet en 2 3 punkter så hvis jeg bare skriver

2012
    Afsluttet folkeskolen

Lækker side du linkede til smiley

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
  • #4   25. feb 2013 Uddannelse, der ska du bare skrive de afsluttede og den igangværende uddannelse.
    Så skal du skrive hvilket jobs du har haft, og eventuelt hvilke tillidshverv du måske har haft + andre kompetencer smiley

CV'et vedhæfter du jo bare bagved ansøgningen, således at personen der nu skal læse ansøgningen, lige kan skimme igennem hvad du før har lavet.

• #5   25. feb 2013 Tak, teksmaskinen er en kæmpe hjælp.

Er 10ende klasse egentlig en del af folkeskolen?

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #6   25. feb 2013 Du skal ikke skrive "afsluttet folkeskolen." Det siger ikke så meget, i stedet skriver du
    "2013; afsluttet 9. klasse på xxx skole."
    Fx. Hvis du har 10. klasse så skriv den for sig, hvis den er taget et andet sted (Efterskole)

Og ja, siden du er 18, så har du obviously ikke meget at skrive på et CV. Af samme grund vil jeg tro at de fleste firmaer (alt efter stilling) ikke går efter erfaring osv. Men derimod hvordan du er som person..

Men, skriv udannelse, kursuser, certifiseringer, erhverserfaring, frivilligt arbejde og øvrige oplysninger på. (Fx, om du ryger, har kørekort osv)

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #7   25. feb 2013 Bare skriv det på, så de kan se du har været i gang med et eller andet, så der ikke er et 'tomt år'

• #8   26. feb 2013 Ved folkeskole skal jeg skrive

2000-2011 og så afsluttet på xx skole blah
    Eller bare 2011 afsluttet blah balh?

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
    #9   26. feb 2013 Det er nok pænt lige glade med hvornår du er startet i folkeskole... smiley

Men hvis du fx. har arbejdet i den lokale fakta, så kan du skrive start og slut dato: Som fx. "Juli 2007 - August 2007; Service medarbejder i Fakta Aalborg"

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #10   26. feb 2013 Jay
    Det er så dumt at fylde mere på, end man kan stå inde for. Så hellere være ærlig og sælger dig selv som den person du er.
    For et halvt år siden var mit CV forholdvis skaldet, men i dag er det begyndt at ligne noget og jeg vader i jobtilbud.

Kommentér på:
Hvordan laver jeg et CV

Annonce