{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

Valg af hund? {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom

Kæresten og jeg har besluttet os for at vi vil have en hund. Vi havde fundet en Bernersennen/rottweiler/labrador blanding, men den bliver som fuldvoksen for stor til at vores ejerforenings bestyrelse vil godkende den.

Vi må have hund i størrelsen labrador og nedefter.

Vi søger en hund der er "fluffy" eller bamset, som en bernersennen. En som kan være alene hjemme i 5-6 timer, uden at splitte hele huset ad. En hund der ikke er aggressiv. (Vores samlede bolig areal ligger lige over 100 m2, og vi har have, samt to terrasser (stueplan) samt nærliggende hundeskov.

Vi har 3500 kr. vi vil kaste efter sådan en vaps, men hvilke racer dækker vores "krav"?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hund?
  • Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 118
    #1   13. mar 2013 Evt en Eurasier eller en finsk laphund.
    Tror dog den finske kræver lidt mere motion, og er heller ikke sikker på om 3500 rækker til en uden tavle.

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#2   13. mar 2013 lidt lille men fluffy smiley (link fjernet) dog racer med lyd og en islandsk fårehund kræver nok lidt ekstra motion , ved ikke hvor meget aktivitet i vil bringe ind i hundens liv?

• #3   13. mar 2013 Vi er fuldstændig ligeglad med stamtavler, det er en hygge hund vi skal have, ikke et avlsdyr smiley

Ang. aktivitet, den vil blive gået med morgen, middag og aften + frit spil i hundeskov 3-5 gange om ugen smiley Den får nogle lange ture, da vi har nogle dejlige naturområder her i Silkeborg. Derudover vil der selvfølgelig være leg indblandet, hvis den gider løbe efter en pind eller en bold smiley

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#4   13. mar 2013 Fluffy må man sige (link fjernet)

Det med den ikke skal splitte hele huset ad, kan ingen desværre garantere jer, hvalpe har jo altså tendenser til det og de skal trænes til at være alene hjemme, hvis ikke dette bliver gjort optimalt så spiser den helt sikkert et eller andet, men det kan altså stadig sket selvom alene hjemme træningen er i top.
    Dog har jeg en fornemmelse af at labrador har en lidt større tendens til at bide i ting, end andre.

• Rune  L
    Rune L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #5   13. mar 2013 japansk spids hunde

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#6   13. mar 2013 Vil i helst have en lidt ældre hund så?
    tænker bare at en lille otte ugers hvalp ikke kan holde sig til at kun gå 3 gange om dagen, og nogen hunde er lang tid om at blive stueren.

• #7   13. mar 2013 Om den bider lidt i stykker engang i mellem, det gør intet smiley Bare man ikke kommer hjem til en sofa der ligger i tusinde stykker, eller at den har bidt i en ledning, og er kommet tilskade smiley

Forresten, det SKAL ikke være en hvalp, vi tager gerne i mod en hund der er et par år gammel smiley

Tak for de gode indlæg Stine smiley

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#8   13. mar 2013 vi har en masse skønne hunde på internaterne der gerne vil have et nyt hjem smiley http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#9   13. mar 2013 Det er nok altid en god ide at slukke for strømmen når man forlader huset med en hvalp smiley vores hvalp havde det med at spise computerledninger og æde vores sofa smiley

• #12   13. mar 2013 God ide med et internat Stine smiley

Julie: Ja det er vi. Kæresten har haft hund før, en beagle og en grand danois.
    Selv har jeg altid været omgivet af hund, siden barns ben.

Ja vi er villige til at ofre meget tid på den, min kæreste har ca. 3 arbejdsdage om ugen i snit (ligger som regel udenfor mine arbejdstimer), så vi har GOD tid til en vaps, og store interesse.

Det skal være en sød hund, den må gerne kunne med andre hunde, selvom den nok kommer til at blive sat meget på plads af mine forældres hunde. Vi vil ikke have en snapper, den skal kunne med børn.

Jeg nægter at betale 10.000 kr. mere for en hund fordi der står på et papir at den er race ren, eller hvad faen der nu står smiley

• #13   13. mar 2013 Ang. at være alene hjemme: Derfor søger vi helst en hund der er lidt inde i rutine, den må gerne have et par år på bagen smiley

• #15   13. mar 2013 Selvstændig må den gerne være. Vi vil gerne have en putte hund, altså gå en laaaaaang tur, og så putte i dynen til en film. Hunden skal ikke alarmere os, da vi bor meget sikkert, der er altid nogen hjemme, og vi er absolut ikke et mål for uvedkommende (svært at forklarer uden at fremvise en boligplan). Legesyg må den gerne være, det er bare hyggeligt.

Træning, hmm, kun det basale, sit, dæk og gå pænt smiley Andet har vi ikke brug for. Den skal ikke vinde konkurrencer i agillity, bare være en regulær "familiehund".

Pelspleje, det gør os ingenting at den skal have en tur med sådan en pelsbørster (er ikke lige sikker på det korrekte ord for det redskab:).

• #17   13. mar 2013 Giver julie rart i det med stamtavle: du kan jo ikke vide om du køber en hund der om 1 år fejler alt muligt. det har jeg selv oplevet ved mine 2 sidste hunde, og derfor valgte vi en hund med stamtavle denne gang. og man skal ikke altid op i 10.000 kr for at få en hund med stamtavle, men håber en finder en der passer til jer

• #18   13. mar 2013 min bror har li købt sig en puggle, den er nået af det sødeste smiley

• #19   13. mar 2013 nico: Jeg tror sku der er lige stor sandsynlighed for at din hund med stamtavle får skavanker, som der er for at et gadekryds får det. Sådan nogle ting kan man ikke forudse. Men tak for dit syn på sagen smiley

Mikkel: Hvad søren er det for en. Det må jeg lige undersøge

• #20   13. mar 2013 ja okay, den er ikke så fluffy som vi ønsker den smiley Men sød er den, helt bestemt

• #21   13. mar 2013 Du kan jo tjekke diverse internater smiley Der er hvertfald nogle hunde der desperat søger et hjem, unge som gamle. Og der kan i også finde en der passer til jeres livsstil,

• #22   13. mar 2013 Er det jeres første hund ? (:

i så fald, så hold jer LANGT væk fra rottweiler.. i kan slet ikke styre den hvis i ikke har erfaring (:
    Jeg kan selv skide godt li labrador og den slags hunde, så min valg ville nok falde på en Flatcoated Retriever (: Det er jordens sødeste og letteste hund.. den er så kærlig, legesyg og god mod børn, så det stort set ikke overgåes af andre racer (: den er SYGT lærenem, og skal kun ha tingene af vide få gange, før den forstår det, plus den ikke skal trænes konstant.. Virkelig en lækker familiehund (:

Mit andet valg ville falde på en Beagle.. MEN, igen, hvis i ikke har haft med hunde at gøre før, så hold jer fra den, for så vil den kun volde jer besvær (:

Som sagt.. en hun med lidt pels, så var mit valg faldet på en Flatcoated Retriever (:

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #23   13. mar 2013 kig den blå avis igennem, under blandingshund, der burde da være et eller andet.

• #24   13. mar 2013 Beagles er alt for aktive til deres livsstil tror jeg smiley

• #26   13. mar 2013 Beagles ? alt for aktive ?! HAHAHAHAHAHA Den var ellers god.. den er totalt lazy, og har kun sove og mad i tankerne.. en rigtig familie-hygge-hund, men det kræver godt nok man har lang lunte, for den kan virkelig skubbe til grænserne (:

• #27   13. mar 2013 En racetypisk beagle er aktiv, det er en jagthund

• #28   13. mar 2013 Så må det være fordi den er aktiveret at den er afslappet.

• #30   13. mar 2013 Hvis i kigger efter hvalpe så husk at tage den hvalp der er roligst og mest iagttagende frem for frambrusende... Min springer har siden den kom her i 8 ugers alderen kunne ligge og slappe helt af hvor mange andres farer rundt.. Så hvis i skal bruge en rolig hund så lad vær at tage den der kommer over til jer først!

• #31   13. mar 2013 mange tak for alle de gode råd smiley

Erika, den må gerne være lidt større smiley 15-35 kg

• #33   13. mar 2013 den ser rigtig rigtig dejlig ud sådan en smiley Mange tak for hjælpen Julie

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#35   13. mar 2013 Mirakelkur - det er en ommer det der. En beagle er en rigtig dygtig jagthund, som har brug for meget aktivering, både mentalt og fysisk. Der er altid forskellige individer indenfor racerne, men prøv lige at læse op på det smiley

Her kunne måske være en blanding for jer Esben smiley (link fjernet)

• #36   13. mar 2013 Kæresten har haft en beagle, og den var sød og alt det der, men passer slet ikke ind i vores dagligdag smiley (hendes ekskæreste skulle hente en avis, og kom så hjem med en beagle) smiley

• #37   14. mar 2013 Stina V : Mine forældre har haft Beagle Kennel, så jeg kender vidst den type bedre end nogen anden herinde (:

Beagle er en framragende jagthund.. i gamle dage.. men da de ikke bliver brugt mere, så bliver de ikke lavet til det formål mere, og er derved blevet en hyggehund.. selvfølgelig ligger det i generne og kan vækkes frem med den rette træning, men går du til almindelig træning med en beagle, så kan den spise og sove, den hører ikke efter og er bare helt igennem sød at se på smiley Har selv haft 3 smiley

• Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 131
    #38   14. mar 2013 Har haft en samojedespids, og de kræver altså også en del mht pelspleje, og samtidig skal den også ud og røre sig en hel del smiley

• #39   14. mar 2013 Kunne du evt sætte billede ind af hvad du mener med fluffy smiley

• #40   14. mar 2013 En Samojede koster meget mere end deres rådighedsbeløb Julie smiley men ja en kanon lækker og sød hund

• #42   14. mar 2013 3500 kr. det får du altså ikke meget hund for? Jeg vil personligt ALDRIG gå på kompromis med prisen på hunden, den er jo et "engangsbeløb" så for mig er det fuldstændig ligemeget hvad det er. Det er alt det der kommer BAGEFTER som koster, og så vil du måske nok fortryde at du ikke købte en hund med stamtavle osv. for stamtavle behøver jo ikke kun være noget der bruges til hvis den skal udstilles og alt det der? smiley

• Rune  L
    Rune L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #44   14. mar 2013 Louise L:

prisen på en hund bliver den altså ikke bedre af at være dyr

• #45   14. mar 2013 Prisen er underordnet.. og stamtavler er ikke altid godt (: mange hunde med stamtavle er efterhånden indavl da det er de flotteste hunde der avles på osv osv.. blandingsracer er I DE FLESTE (læs!!!!!) mindre syge end hunde med stamtavle på (:

En stamtavle bevidner dog at hunden lever under ordnede forhold som hvalp, får den rette mad, medicin osv osv.. den sikkerhed har du ikke på en blanding (:

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#46   14. mar 2013 Mirakelkur - Præcis det ligger stadig i generne, og hvis man går til Træning så kan den være afslappet, præcis smiley men de Esben giver jo ikke udtryk or at ville gå til træning med hunden vel smiley En beagle kan altså ikke nøjes med at lære at sitte og give pote....
    Og nej en blandnings hund er altså IKKE mindre syg end en race hund !! Det er en and! Derimod er den jo disponibel overfor flere sygdomme...
    Hvis man bruger tavlen som det redskab det er (kigger i generne efter resultater for de forskellige sygdomme som ligger til racen) En tave beviser da overhovedet ikke hvilke forhold hunden kommer fra? Man kan da ofte møde kenneler der har deres hunde i hundegårde eller i bure og hundene føder i stalden osv.. De kan da stadig få foderet fra fakta, som er fyldt med affald...

Hvis dine forældre har haft en kennel så burde du da virkelig vide såden nogle basale ting, men jeg ved jo selvfølgelig ikke hvilken klub de avlede for, ikke alle klubber er særligt seriøse...

• #48   14. mar 2013 Hva med en Retriever? De er sgu så herlige smiley
    Golden Retriever f.eks. Eller en lidt mindre model, Nova Scotia Duck Tolling Retriever

• #49   14. mar 2013 Julie : Hvis du knalder din far, får du også retarderede børn.. sådan fungere indavl.. og alle hunderacer med stamtavle er næsten indavl.. sådan er det desværre.. jeg har ikke brug for at bevise noget, men efter som jeg har haft en del med kennel, kennelklub, præmiehunde, hvalpe og det hele at gøre, så ved jeg udmærket hvor mange hunde der har den samme far f.eks, og igen krydeses senere hen (: sådan er det bare.. Og hvis du har hørt masser påstande om det, så må der jo være noget om det (:

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#50   14. mar 2013 Jeg skal bestemt ikke kunne sige hvad der er af indavl indenfor Beaglen i Danmark, jeg kan kun sige at det er der bestemt ikke indenfor alle racer i Danmark... Det er en fuldstændig absurd påstand det der, en påstand der absolut ingen hold er i... Og dit latterlige eksempel understreger bare at du intet ved om det her.
    Man må sgu da heller ikke parre far og datter indenfor avl af hunde... Man må gerne parre "familie" men der skal være et bestemt antal led ude i generationerne, lige nøjagtig for at undgå der sker indavl og sygdomme heraf... Læs nu lige op på tingene..

• #51   14. mar 2013 Nej selvfølgelig ved jeg intet.. fjolle mig (:

Du dygtigt Stine (: Du har to hunde, så du ved jo det hele (: Og så lukker vi den bare her.. Jeg har erfaring, du har ikke, så selvfølgelig er jeg forkert på den!

• #53   14. mar 2013 Rune L: sagde heller ikke den bliver bedre? Men som andre også skriver så ved du hvordan hvalpen har haft det INDEN du får den, bl.a.

• Stine V
    Stine V Tilmeldt:
    dec 2012

#54   14. mar 2013 Mirakelkur - hvordan dine forældre avlede deres hunde skal jeg ikke kunne sige, men som Julie siger så er det ikke tilladt at avle på hunde der er tæt relaterede... De ting du siger viser godt nok kun at du ikke har noget erfaring hvad der angår stamtavle... Men igen det kommer selvfølgelig også an på hvilken klub dine forældre har avlet i...

Jeg har aldrig sagt jeg ved det hele fordi jeg har to hunde, men jeg har sat mg ind i tingene, det har du åbenlyst ikke.

• #55   14. mar 2013 Satme ærgerligt, at I ikke kan have Berner Sennen. Vi har så'en en, og den race lyder som det I leder efter smiley

Især det med putte-dyne-sofa hund osv. smiley

• #56   14. mar 2013 (link fjernet)

Jeg tillader mig lige alligevel.
    Tekst kopieret fra Facebook:
    "<i>HJÆLP denne smukke tæve med at finde et godt hjem.
    Vi hentede d.3 marts en berner han samme sted. Mit hjerte græd da jeg så ham i virkeligheden, jeg måtte have ham med hjem.! Manden havde på daværende tidspunkt 2 tæver der mangler nye hjem. Tror stadig han har.!
    Det er på ingen måde ejeren jeg er ude efter. Jeg vil bare hjælpe de 2 tæver med at få et nyt hjem, håber de har det bare lidt bedre end den han vi hentede.!
    Jeg kan desværre ikke have flere.. ;-(</i>"

• #57   14. mar 2013 Hold nu lige og slå halv gas, prisen er underordnet, vi fik vores blandings hund labrador/rottweiler/dobermann blanding for 1500kr, og han har ikke kostet os andet end almindelig service eftersyn, og vacciner.. Han bliver 4år imorgen..

Man kan sagtens finde sunde og raske hunde uden stamtavle, og til 3500kr uden at det behøver koste meget mere end det..

Men det er da klart, at jo flere krav man har til en kommende hund, jo dyrre kan det da gå hen og blive.. smiley

Held og lykke med den kommende vaps. smiley

Kommentér på:
Valg af hund?

Annonce