2.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvad holder værdien godt? Hvad holder værdien godt?

Kan du nævne nogle ting (ikke guld eller lignende) som holder værdien godt? smiley

Jeg havde engang en imac 27'' som jeg købte af en som købte den ved leasy på afdragsordning. Gav 9000 kroner for den og den var under 1 uge gammel. Jeg fik samme pris for den kort tid efter da den ikke var noget for mig (+ 100 kr i levering) og det var virkelig bare tomt med købere.

Nu ser jeg at de stadigvæk ligger oppe i det høje prisleje, og det var 2-3 år siden jeg ejede den. Ligeledes er jeg lige faldet over en macbook air som kostede 7999 tilbage i 2010. Sælger vil nu have 6500 kr for den, altså et tab på kun 1500 kr.

Spørgsmålet er selvfølgelig om deres priser er realistiske eller ej.

Hvilke ting VED du holder værdien godt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad holder værdien godt?
  • #1   4. apr 2013 PH lamper.. haha

• #2   4. apr 2013 Kunne være jeg skulle købe mig sådan en så.
    http://www.dba.dk/ph-ph-80-ph80-bordlampe/id-91022816/

• #3   4. apr 2013 Se min samling i album....det holder prisen ok

• #4   4. apr 2013 Veteran biler der er blevet til samler objekter.

• #5   4. apr 2013 Rasmus

Pengene er der ikke lige til at købe en pæn amerikaner eller andre ældre vogne som holder værdien smiley

Kevin

Ting fra 2. verdenskrig siger mig ikke det store.

Andre ideer til hvad man kunne købe? smiley

• #6   4. apr 2013 Hvis man kan leve med og købe brugt. Så kan man stort set altid break even med Rolex og Omega ure.

• #7   4. apr 2013 Du spørger og du får et svar

• Banko Ib
    Banko Ib Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #8   4. apr 2013 Vin. Har et par flasker rødvin som kun stiger i værdi. Og der er gode muligheder for at finde dem på eBay . Men man skal kende lidt til det, så man ved hva man skal købe. Og ja luxus ure er også gode men man tjener ikke noget medmindre man køber noget meget sjældent og det er som regl ikke noget man har råd til.

Vin stiger med tiden og min bror som jeg har mine vin fra , har tjent en del penge på at købe og sælge dem privat + han har en fed samling der kun stiger i værdi . Han har endda en forsikring på dem smiley også ser det fedt ud i stuen eller en kælder

• #9   4. apr 2013 Rolex, Audemars Piguet, A Lange & Söhne, Patek Phillippe, Guld, Platin, Flora Danica porcelæn mm...

• #10   4. apr 2013 Har også set folk på guloggratis der sælger brugte underbukser....
    det er også gode penge

• #11   4. apr 2013 Heheh er det ikke mest kvinders underhylere der sælger??? smiley

• #12   4. apr 2013 Patek Philippe. smiley De holder værdien virkelig godt, faktisk så stiger de i værdi.

Rolex ure kan du også være heldig at få modellerne som over tid, vil stige i værdi, men generelt så holder de Schweiziske ure værdien godt.
    Med ure, så er det sådan at MSRP'n hele tiden stiger, således at køber du et ur ét år, så hvis du skulle købe det tilsvarende igen næste år, så var det dyrere.

profilbillede
  • #13   4. apr 2013 Rolex eller eksklusive ure i det hele taget. De sjal dog have nogle år på bagen.

Har selv et meget sjældent Submariner jeg har arvet, det er i stål og har en værdi på ca. 90.000 kr. Et nyt i samme model koster omkring 50.000 kr.

• #14   4. apr 2013 Martin J, er det et redsub eller hva? Hvad er Ref.?

• #15   4. apr 2013 Markus >>

Det er et RedSub ref. 1680 og det står stort set som nyt da min farfar ikke brugte det.

• #16   4. apr 2013 Joo Kevin, man kan da give det et forsøg smiley

• #17   4. apr 2013 Man kan sige generelt om luksusvare, som eksempelvis ure holder prisen godt. Problemet med elektronik som computere, i forhold til værdien de har når de er brugt, er at hardwaren hurtigt bliver forældet, og derfor hurtigt falder i værdi. Vil ikke mene det er en fair pris for den macbook du nævner som eksempel, men når det er sagt, så holder produkter fra Apple typisk en mere stabil værdi, i takt med de bliver ældre. Typisk har det også noget med efterstpørgslen at gøre. Jo større efterspørgsel, jo større sum kan man som sælger forlange for sin vare, og på appleprodukter er der bare en større efterspørgsel, sammenlignet med næsten en hvilken somhelst anden computer. smiley

• #19   4. apr 2013 Trøfler. Dyrk dem

• #20   5. apr 2013 tatoveringer.

• #22   5. apr 2013 Casper

Og hvorfor skulle du tjene noget mere fordi andre tror deres apple vare er guld?

• #24   16. sep 2013 Køb aktier... Køb 1000 små aktier, ved alle mulige forskellige, således, at man er sikret, der ikke er tab hvis et helt marked, går ned.

Der er steder, feks i bankerne, hvor man oven i købet kan få en vis sikkerhed, mod tab.

Dette kan du jo muligvis, også tjene penge på smiley

• #27   22. jan 2014 Søren

Gal et skattesmæk du får hvis skat finder ud af at du får penge ind på den måde smiley
    Det jo ikke bare køb af dem, opbevaring og salg? Eller hvad? smiley
    I så fald så burde brugtvognsforhandlere kunne handle uden og skulle af med deres fortjeneste, hvilket jo ikke er rigtigt smiley

Kommentér på:
Hvad holder værdien godt?

Annonce