444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Subwoffer.... Subwoffer....

Hej baboom.

Jeg er lidt blank hvad angår lyd og sådan..
men jeg vil lige høre, hvad er en AKTIV sub? :s

Og hvad kan man få af anlæg for 3000 kr.. ? Helst 5.1..

Og ja ved det ikke er meget, og lad nu vær med at kom med, '' vælg det her, det er lidt dyre, men meget bedre ''

Det må MAX koster 3000 kr, IKKE 3001, men 3000 kr. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoffer....
  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #1   23. apr 2013 Hvis noget er aktivt, behøver det ikke en forstærker - den er altså 'indbygget' smiley

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #2   23. apr 2013 Jeg ville anbefale noget ala Logitech Z906.

• #3   23. apr 2013 En aktiv subwoofer er en subwoofer med indbygget forstærker. Dvs den effekt der skal til at trække enheden , er tilrådighed, altid. Ligeledes er der af samme grund også strømforsyning osv i.

For 3000kr bør du i min optik droppe et 5.1 setup. Køb et brugt stereo setup, som du kan bygge videre på. Et fornuftigt stereo setup slår til hver en tid et ringe 5.1 setup

• #4   23. apr 2013 Men en aktiv sub taber vel ikke skade af at blive koblet til en forstærker? smiley

• #5   23. apr 2013 En aktiv sub tilsluttes via et signal kable, på en sub udgang. En normal passiv sub, tilsluttes via et højtaler kable, på en forstærker udgang.

Du kan ikke tilslutte den forkert

• #6   23. apr 2013 Hvad er bedst? smiley

• #7   23. apr 2013 Aktiv sub.

• #8   23. apr 2013 It all depends.. Men igen, så afhænger det jo af hvad man investerer. Der er også elendige aktive subs der ude,

• #9   23. apr 2013 Passiv = Der tager du et forstærket signal og smider ind i kassen hvor der sidder et delefilter, der sørger for at de respektive enheder får det korrekte signal.
    Aktiv = Signalet bliver delt før forstærkerne og man smider for at sige det simpelt, det forstærkede signal ind i hver enkelt enhed.
    Selfpowered = der sidder en eller flere forstærkere i selve kabinettet.
    Jeg synes det er lettest at opdele det således så man ikke bytter om på de to begreber "aktiv"

• #10   23. apr 2013 ** Subwoofer **

• #11   24. apr 2013 Jeg synes du skal tage ned til nogle af de lokale lyd forhandlere, som virkelig ved noget om det (Ikke expert, ikke Elgiganten, ikke Bilka)
    Hi-Fi klubben er en genial forretning, som virkelig har styr på deres kram. Dog kan nogle af deres produkter godt være en anelse overpriced.. Det må man jo tage med.. Til gengæld, så er jeg helt sikker på du får nogle produkter som giver en god lyd til dit budget..

• #12   24. apr 2013 Hi-fi klubbens personale kigger bare på specs og siger åååårrhh hvad, at sige de ligefrem er geniale er sgu at gå over stregen. Men som blackic siger kig på noget brugt, der burde man kunne finde noget fornuftigt dali eller måske b&w i den klasse. At have en sub er ikke altid en fordel. Det er bare en brian ting der som regel slår ind der.

• #13   24. apr 2013 En subwoofer giver mono basspor. Hvorfor have mono bas, når det hele er optaget i stereo?

Den der 2.1, 5.1 og 7.1 trend der er, er simpelthen for dum. Man brugte subwoofers i 70'erne fordi LP'er fik den samme basfrekvens på begge kanaler, for ellers ville diamanten hoppe for meget rundt.

Da CD'en udkom burde subwoofers være døde, men så begyndte vi alle at skulle have hjemmebiograf. Da det er svært at lokalisere rumlen i eksplosion virker det delvist fint til film, men du ser jo heller ikke en biograf med en subwoofer vel? De har 7.6 lyd eller lignende, hvor alle satelitter har bas.

Køb nu noget stereo. Om ikke andet så køb et 5.2 sæt med to subwoofers.

• #14   24. apr 2013 En sub giver glimrende mening, i kombination med film, til effekt brug.

Til musik er jeg enig i at det er spildt. I øvrigt er det et noget fladt argument at en biograf ikke har subwoofer. En BMW M5 har heller ikke Turbo...........

• #15   24. apr 2013 Ja, for definitionen på en subwoofer er blot, at det er en højtaler der spiller fra omkring 90-120-150 Hz og ned så langt enheden nu kan gå.

Jeg har i hvert fald hørt sub-bas i biografen, så de må være der smiley Normalt sidder de bare placeret bagved lærredet .

Masser af bundkasser i Palads nye sal 1, med 3D lyd

profilbillede
  • MJ
    MJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 74 Svar: 546
    #16   24. apr 2013 Til den pris er et z-906 udemærket hvis vi snakker wnurrerundt lyd, dog er stereo at foretrække..

Kommentér på:
Subwoffer....

Annonce