{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Webcam multi optagelse. {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom..

Jeg har nogle problemer med min nabo, som mener min hun gøer i 2,5 timer når jeg ikke er hjemme - Det syntes lyder underligt, så derfor vil jeg meget gerne have syn for sagen.

Jeg vil derfor høre om det er muligt at lave flere optagelser på mac på samme tid?
Hvis jeg har det inbyggede webcam, og et eksternt webcam, kan begge to så sættes til at optage, evt mens jeg er på arbejde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Webcam multi optagelse.
  • #1   19. maj 2013 Er det ikke nok, at finde ud af om hunden gø'er blot ved at optage lyden?

  • #2   19. maj 2013 Tjo, men så kan jeg stille spørgsmålet om man kan lave flere lyd optagelser på en gang?..

  • #3   19. maj 2013
    Hvad er idéen i at lave flere optagelser på én gang? Og nej, under normale omstændigheder kan man kun aktivere én mikrofon ad gangen. (Gælder også for mikrofoner på webcams). Det kan sagtens lade sig gøre, at købe et program for at kunne administrere flere mikrofoner.. Det virker bare som lidt af et overkill, i din situation.

    - Hvis din nabo, kan høre din hund gø, kan din pc så ikke opsnappe lyden fra køkkenet?


  • #4   19. maj 2013 Tror han vil undersøge om naboen faktisk provokerer hunden til at gø, hvilket jeg har hørt flere forsøger på, for at have noget på ejeren. Men det er selvfølgelig bare et gæt.

  • #5   19. maj 2013 Cantona sagde det..

    Jeg nægter at tro på min hund gør i 2,5 timer. Har ikke tidligere fået klager, men nu pga jeg er flyttet og fået andre naboer skulle han gø i 2,5 timer. Lyder mærkeligt.

    Jeg tror ikke min computer kan høre det da min lejlighed er i to plan. Jeg har en køkkentrappe / bagdør som naboen også kan gå helt op til og evt provokere min hund til at gø mens jeg ikke er hjemme.

    Så det er derfor. smiley


  • #6   19. maj 2013
    Hvis folk kan registrere hunden gøer, kan de vel spotte en der står og provokere den, hvis det er sagen..
    Hunden har et helt andet adfærdsmønster når den er alene, end som hvis den var optaget i ejerens nærvær. Hvem siger den ikke bare hænger ud i roden, og venter på noget at gø af?.. Nu nævner du jo selv, at det er forholdsvise nye omgivelser den omgås nu.

    Luk det ene plan af, og optag med din computer. Det må kunne være ret nemt, at finde ud af om der er noget om snakken, efter et par forsøg.. Placer pcen ved køkkentrappen? Første skridt er vel at finde ud af, om din hund gøer. Det næste må så være at finde ud af, hvorfor den gøer.. Men at antage din nabo, bruger sin tid på at provokere din hund for at anklage dig, virker vildt naivt. (ikke at det ikke kan lade sig gøre) men...

    I vores kvarter er der en vovs, ca. 100 meter fra mit hjem, og den gøer vold meget i sommermånederne, når de blot lukker den ud i haven for at gå amok på forbipasserende. Jeg har en idé om, at det kan enhver hund finde på..

    Og damn hvor er det træls at høre på...


  • #7   19. maj 2013 Problemet er at det kunne være min underbo som var oppe og provoker den lidt, måske fordi han ikke kan li jeg lige er flyttet ind eller lign.
    Han gøer ikke af noget, da vi har lukkede et par dør ind til nogle rum hvor han kunne kigge ud. Så han har ikke mulighed for at kig ud nogen steder.

    Jeg anklager han ikke som sådan for at provokere min hund, det er bare EN mulighed, men jeg anklager han måske en smule for at digt lidt på en historie som måske slet ikke passer, eller som måske passer lidt, og det er det jeg gerne vil finde ud af.

    Selvfølgelig er det træls at høre på en hund der gøer hele tiden, men kommer folk gående ude i en opgang må man forvente at den kan give nogle bjæf i 2-3 minutter.


  • #8   19. maj 2013
    Hvis jeg skulle høre på en hund i 2-3 minutter hver gang der var nogen i min opgang, havde vedkommende også fået en klage..

    Og ja så må du jo optage, om der er en "unødvendig brug" af opgangen for at finde ud af, om han skulle forsøge at provokere din hund.

    Hvis din hund gøer, så forsøg at træn den til at lade vær. Hvis ikke du vil gøre det mod hundens natur. Må du indfinde dig med klager, eller finde et andet sted..

    Jeg kan godt forstå, folk der måske ikke har en hund, ikke gider at høre på det.
    Blot fordi nogle kunne holde ud at høre på din hunds gø'en ved dit forige bosted, betyder ikke at andre skulle magte samme opgave.

    Men igen, jeg ville stadig mene at første skridt er at optage hvor generende din hund er, før du begynder at finde ud af om nogen forsøger at provokere din hund.


  • #9   19. maj 2013 Jeg mener ikke det er et problem at han gøer når der komme folk ind i opgangen som snakker osv, men derved ikke sagt jeg ikke vil gøre mit for han ikke skal gø. Men jeg aner ikke hvordan man kan træne at han ikke skal gø når jeg ikke er hjemme. smiley



  • C G
    C G Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 112
    #10   19. maj 2013 Ja det kan du sagtens, men du skal finde noget video optagnings software.
    Fx. som milestone, der findes i en gratis version.


  • #11   19. maj 2013 C G : Mange tak for hjælpen. smiley

  • #12   19. maj 2013 Selvfølgelig kan du optage fra flere kilder på én gang.
    Find noget software der understøtter flere spor, og så optager du bare.

    Hvordan skulle studieoptagelser ellers finde sted, Timon? Er der kun én mikrofon til et helt sæt trommer da? smiley

    Hvis du vil være besværlig kan du sætte begge webcams i 'view mode' (et hvilket som helst program der viser hvad webcam'et ser) og så screengrabbe det med eksempelvis programmet SCFH. Hvad SCFH ser kan samles til én video i Adobe Flash Live Media Encoder. Hvad lyd angår kan du bare tage Stereo Mix som lydkilde i AFLME, og så trykke på 'Listen' knappen ved de to mikrofoner du vil høre under optage-kilder i Windows.

    Det er dog den ultra besværlige, kringlede, men gratis metode.
    Der er helt sikkert alternativer.


  • #13   19. maj 2013 Tak for det Rene, ja det lyder lidt bøvlet.. smiley

    Jeg trak en lang ledning op på 1 sal, også satte jeg computeren nede i køkkenet, så dækker jeg næsten alle rum, og kan hvert fald få lyd fra alle rum. smiley

    Det er testet to gange i dag, uden noget gø. smiley


  • #14   19. maj 2013
    René V.
    What?... Hvor skrives der noget om, hvor meget der skal bruges til hvad og hvordan?.. Eller hvad er det lige du forsøger at hentyde til.
    Alle har et studie i baglommen, når de skal finde ud af hvornår/hvorfor deres hund gøer?
    Udover et almindeligt PC system, og windows, forbinder du ekstra avancerede programmer, mikrofoner og webcams med (Under normale omstændigheder?) Eller læser du blot halvdelen af hvad der bliver skrevet?

    Det nok bla. derfor Kim B. svarer dig at det er lidt bøvlet. Netop derfor forholder mig til, hvad folk med sikkerhed kan håndtere. Programmer/mikrofoner findes der masser af, som også nævnt tidligere.. Det ikke ensbetydende med, at man hverken gider at bruge tid eller penge på at sætte det sådan op... Hvilket også ville være ret ekstremt.

    Han har tydeligvis lyttet, og fundet en simpel og fin løsning til hans undersøgelse..


  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 280
    #15   21. maj 2013 sæt din mac til at optage?
    det er vel fint nok,
    ellers lån en bærbar med indbygget webcam og så sæt den til at optage smiley


Kommentér på:
Webcam multi optagelse.

Annonce