Er B&O Overvurderet? Er B&O Overvurderet?
Nu er jeg selv ejer af et fint væganlæg som består af beosound 2500 og nogle beolab 2500.
Ærligt så har jeg ikke brugt det særlig meget fordi jeg ikke er en som går ud og køber nogle CD'er og smider på.
For 2 dage siden valgte jeg så og smutte i Expert efter en CD. Anede dog bare ikke hvilken jeg skulle købe. Endte så med en Dance Chart med 36 numre over 3 cder.
Før brugte jeg min bærbar computer eller min telefon, men det blev jeg træt af i længden og det lød sku ikke så godt da der var en lidt mudret bas på når det var over en af de to ting.
Jeg købte så min første CD i rigtig lang tid, gik hjem og smed den på og var overrasket over hvor meget bedre det lød end over mobilen eller computeren.
Nu sidder jeg hører musik idag, og skulle jeg have noget som fyldte så lidt, som havde en tilpas mængde bas og så ud som så nogenlunde ud når det hang på en væg, så tror jeg ikke at jeg kunne finde det til mindre end de 3500 kr som jeg gav for det forrige år..
Jeg går dog alligevel og overvejer om det kan blive erstattet af noget andet, bare for at prøve noget andet.
Men hvad skulle det dog være?
Jeg er blevet godt så overrasket efter jeg købte Dance Chart, og overvejer allerede hvad den næste CD skal være.
http://peecee.dk/uploads/062013/IMG_0023.JPG
For at beskrive anlægget en smule. Volume er på 56, bas er på +2, og det har den helt rette mængde bas som både kan mærkes når man sidder i sofaen, men også i gulvet, selvom anlægget ikke er større end det er.
Hvilket anlæg ville kunne erstatte det?
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 123
Var til en fest hvor der stod et par Beolab 5 højtalere og spillede og for satan de spillede nice..
Det var alternativet til diskoteket mens de pakkede ned.. Og det spillede mindst lige så godt, og det var inde i en stor festsal med 5-6 m til loftet og var 50 m lang..
Jeg var imponeret
apr 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
Beolab 5 er jo i den lidt dyre ende i forhold til sådan et lille pis anlæg som mit jo er. Er ikke i tvivl om at sådan nogle beolab 5 er super fine og super god lyd, og var pengene der så havde jeg garanteret også sådan nogle.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.935
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
hvis du leder efter en erstatning, så kig på nogle af b&W's kompakte, nu ved jeg ikke hvor meget du er villig til at smide.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.322
Dog skal man ikke betvivle kvaliteten af B&O's produkter. Men når det kommer til lyd og billede, findes der tons vis at producenter der laver langt bedre produkter til prisen.
okt 2011
Du kan få meget B&O anlæg for 100 mio kr
Eller satte du bare for mange nuller på
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 625
apr 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
Der er også B&W 685 her i huset. Også glimrende højtaler, men fylder mere når der også skal være stereo og cdafspiller
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 224
Havde man 100.000,- som skule bruges på anlæg, så tror jeg ikke man vil kunne finde et bedre alternativ til B&O. Har du f.eks 5000, så får du ikke meget kvalitet fra B&O, forhold til hvad man ellers vil kunne finde på..
Min mening
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.935
det kommer da and på om junkien du har bedt hente det, tager det rigtige med...?
haha... ha...ha
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 452
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 452
jan 2007
Misundelige. haha bruger folk virkelig stadig den?
Ja det spiller godt, men det er langt fra prisen værd.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.588
Hvis vi taler ren lyd kvalitet, så er det rigtigt, at så får du ikke "lyd" for 100.000kr, hvis du køber for det. Men nu er B&O jo langt mere end lyd.
Design er svært at diskutere, men det er naturligvis et element
Ligeledes gør de det som andre nævner, at lave integrerede løsninger. Løsninger hvor du ikke skal have kabler liggende i hele stuen, løsninger hvor din Blue Ray sidder i TV`et, hvor alt lyd, tv, blue ray m.m kan styres fra en og samme enhed.
Hvis du vil op i den liga i lyd og billed kvalitet, og samtidig have flot design og integrerede løsninger, så kan du faktisk ikke få det samme for den halve pris.
For de fleste er det så slet ikke en option at købe TV og anlæg for 100.000kr, men sammenligner man ligeligt, er det faktisk ikke helt så skævt som mange tror.
B&O har mange fede ting (og mange mindre fede ting). Desværre har de kørt med underskud de sidste år, og er helt i knæ. Spændende om de lever om 5 år.
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 454
Dog vil jeg mene B & O
Ikke er topklasse hvad angår lyd, siger ikke det er dårligt, langt fra og siger heller ikke der findes noget der er langt bedre !!
Men vil gerne påpege at god lyd fåes til de halve penge uden problemer,
Dvs til den alm forbruger !
Design er en smagssag !
Men ja B&O er jo næsten det eneste der køre integrede løsningen med alt i en betjening, så er det så spørgsmålet om man vil betale pengene
okt 2011
Siger du lige indtil den dag du bliver millionær
Men igen, du er også en pige så jeg ville sku også blive chokeret..
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 24
mar 2007
vil til dels give dig ret, dali er et udemærket mærke inden for lyd. Men hifiklubben er nogle amatører
jan 2007
Nu er Dali så langt fra de eneste der laver high-end hifi of de er også langt fra de bedste i verden til det.
Lige af nysgerrighed, hvilket system har du?
jan 2009
Følger: 1 Svar: 4
Jeg har selv B&O nu, men lydmæssigt kan det slet ikke hamle op, med mit gamle Denon anlæg og Dali højttalere til en femtedel af prisen.
Der er jo så også den fysiske forskel på højttalerne, der skal tages i betragtning, det er altså ikke muligt at lave samme lyd, i et 3 liters kabinet, som det er i et 50 liters.
De skal så have ros for lyden, i deres gamle billedrørsfjernsyn, sådan et har jeg stadigvæk i soveværelset, og lydmæssigt er det bedre end de Beolab jeg har i stuen.
mar 2007
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 24
mar 2007
B&O påstår jo ikke selv at producere verdens mest velspillende anlæg. Kig på helheden og vis mis noget med samme funktions og integrations palette, og så kan v tale videre.
I øvrigt er det pænt morsomt at nævne Dali i samme sætning som "High end hifi". Dali laver lige præcis det du betaler for. Jeg har selv haft Dali (og i dag B&W), og meget andet. Det er da glimrende, men de drenge der har "ægte" high-end vil grine af både Dali og B&W.
jan 2007
Jeg er til dels enig med dig. Men både Dali og B&W laver produkter som går under kategorien high-end.
mar 2007
har aldrig sagt dali og,b&w er high-end. Jeg siger bare du får meget mere for pengene end hos b&o
mar 2007
Når du først har været ude og købe TV, Forstærker, Blue Ray afspiller, Højtalere, Sonos bokse, og har trukket kabler til dine ting, har 14 fjernbetjeninger osv, så er billedet et andet, og du er ikke efterladt med samme resultat.
Det svarer til at sammenligne en BMW 535 med en Kia Rio og argumentere med at de begge har sæder og rat, kan bringe dig fra A-Z, og kan gå over 10 på literen, så derfor er BMW`en ikke pengene værd.
mar 2007
jan 2007
Nemlig, jeg er selv gået fra CM9 til System Audio Mantra 70.
mar 2007
jan 2007
mar 2007
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.428
B&O i de ældre dage, benyttede mange gang VIFA eller Peerless enheder, og det er dem som imponere voldsomt fra B&O siden. Nu om dage, er det blot helt andre producenter der laver for B&O og derfor er det klart navnet der sælger.
Til trådstarten:
Prøv at undersøge om en DAC. Det er teknisk set en CD afspiller, hvor cd-drevet er skiftet ud med en digital indgang som f.eks USB eller Optisk
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Jeg har et par flotte pentaer, som er sluttet til en forstærker. Jeg vil ikke ud og give 17.000 for en B&O radio der kan modtage netradio.
Med den opsætning jeg har kan jeg koble alt op, og samtidig udelukker det ene ikke det andet, hvis jeg skulle ende med at ville have flere højtalere og så være tvunget til at købe mere B&O. De er snu, men jeg er egentlig kun interesseret i deres højtalere.
Alle deres produkter er da uden tvivl enormt lækre... Jeg nægter bare at betale så mange penge for det.
Er B&O Overvurderet?