7.692 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
kan jeg trække momsen fra ved køb af ting hos privat? kan jeg trække momsen fra ved køb af ting hos privat?
Hej
jeg har et ny opstartet firma, i den forbindelse skal jeg ud og købe mig en havetraktor. Da pengene er små da jeg lige er startet kunne jeg godt tænke mig at købe en brugt på www.dba.dk
men kan jeg trække det fra når jeg køber den hos en privat person?
skal han bare skrive en kvittering eller?
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 514
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.322
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 452
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Sikke noget vrøvl ....
Man kan handle for lige så stort et beløb man har lyst til privat, Men man kan kun fratrække moms hvis der i salgsøjeblikket er tilføjet moms, Og det er der ikke privat. Firmakontoen betaler. Om det kan straks afskrives eller det skal gøres over flere år, afhænger af prisen. Men det er helt sikkert en god ide at købe privat i stedet for hos en forhandler.
Husk nu at købe en traktor med frontmonteret klipper, alt andet er omsonst når du skal bruge det til arbejde.
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 77 Svar: 335
Du kan ikke trække noget fra når du køber privat, men hvis du kan finde en forhandler som skrevet længere oppe kan du trække momsen fra, men så må den kun bruges i virksomheden og ikke privat
jan 2012
Det er ikke momsen der alene bestemmer om noget må bruges privat. Som udgangspunkt må du ikke bruge noget privat som er købt på en firmakonto !!
På en bil er det momsen der bestemmer om der må køres privat kørsel. Men skat der bestemmer om denne privatkørsel er noget som man skal beskattes af
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 77 Svar: 335
feb 2010
jan 2012
Du skal bruge noget tid på nettet, til at lære noget om det at drive virksomhed.
Eller booke et langt møde med en revisor, som kan sætte dig ind i de grundlæggende regler. Hvordan man gør, hvad man må osv osv ( du skal alligevel bruge ham til et årsregnskab, så hvorfor ikke blive gode venner med det samme)
Afskrivning og afbetaling har intet med hinanden at gøre, det er rent skatte og likviditets mæssig.
Vh Mik
feb 2010
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Så tjener du 40.000 og betaler moms ind til SKAT, så er det bare synd - men tjener du 40.000 og ikke betaler moms, ja så har du "sparet" 8.000 (moms er 20% når man regner baglæns)
Tjener du over 50.000 og IKKE har været moms-registreret, så får du et smæk af SKAT - så skal du betale moms af din indtægt på 50.000 og det vil være 10.000 - og her kommer det trælse - du kan ikke efter-opkræve moms fra dine kunder.
Så hvis du bare starter for dig selv lidt i fritden, så bare sørg for at have styr på dine udgifter - et firma er ren udgift til at starte på, og der skal arbejdes en del før at det går i nul og der begynder at komme overskud - og til den tid, skal du vel ud og have en større havetraktor og lidt andre remedier så du vil måske have nogle fysiske effekter i firmaet, som er penge værd i det lange løb, men du vil ikke rigtig have nogle penge (overskud) liggende da du bruger dem på ny-indkøb
feb 2010
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Så har du smidt 10.000 ind selv, så må du trække dem ud igen inden at du skal til at tænke på at betale skat. Moms er en anden ting, den skal du jo afregne med SKAT.
Moms er en ting - skat af dit overskud er en anden ting.
feb 2010
kan jeg trække momsen fra ved køb af ting hos privat?