649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Overføring af penge. Overføring af penge.

Jeg lavede aftale med banken om at de fast skulle overfører nogle penge til min konto.. Min rådgiver og jeg var enige om hvilken konto de skulle på, og hun skrev konto nummer og det hele ned for at være sikker.
Da pengene så bliver overført som aftalt, viser det sig hun har overført til en forkert konto.. Og selvfølgelig til min børneopsparings konto som mine forældre har fastlåst til jeg er 21.
Men da det jo er hendes fejl, mener jeg at hun da må rette op på den, altså tage pengene tilbage og få dem sat på den rigtige konto?
Det siger hun så at det ikke kan lade sig gøre.. ? hmm er det rigtigt, andre jeg har snakket med mener at når det er hendes fejl har hun at rette op på den?
Nogle her på baboom, der ved hvordan sådan noget hænger sammen? er det bare ærgerligt de er havnet det forkerte sted eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overføring af penge.
  • Jakob
    Jakob Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 38
    #1   28. jun 2013 Lyder lidt grineren, hvilken bank er det ?
    Jeg forstår ikke, at din rådgiver ikke vil rette det. Hvis det er efter dine instrukser. Ellers burde du have fået en kopi af aftalen.
    Din bank rådgiver skal da, bare makke ret... længer er den ikke ud fra de oplysninger du giver her.
    Jeg gætter på Danske bank ... Har jeg ret ?

• #2   28. jun 2013 Nej spar nord, har egentlig været rigtig tilfredse med dem.. Men efter hendes bommert, er de ikke helt i høj kurs.. Skal også have ringet der ned igen, det kan simpelthen ikke passe..

• #3   28. jun 2013 hun skulle da meget gerne kunne annullere sin overførsel smiley

• #4   28. jun 2013 Ja ikke.. Men det sagde hun nej til, fordi der var så meget sikkerhed det ikke kunne lade sig gøre..

• #7   28. jun 2013 Fordi det var penge der skulle overføres fra en andens konto, fast hver måned... smiley

• #8   28. jun 2013 så kunne den anden jo have gjort det fra sin netbank?

• #9   28. jun 2013 Ja men det var nemmere at banken fiksede det, så pengene automatisk blev overført hver mdr. smiley

• #11   28. jun 2013 du kan jo også sætte den til at overføre en gang om måneden på netbank smiley

• #12   28. jun 2013 Beløbet kan ikke være ret stort, da man max kan sætte 3000 ind på en børneopsparring pr år. smiley

Dumme bankkælling smiley fortæl hende at hun har 3 sek til at få det fikset, hvis ikke di skal skifte bank..( og du må gerne sige so til hende, hvis hun ikke fatter budskabet)

Enig med Thez, det lette er at gøre det selv.

• #13   28. jun 2013 Selvfølgelig kan pengene føres tilbage - Det er jo aftalebrud, samt at de uberettiget tilbageholder pengene fra dig - Den går ikke.

• #14   28. jun 2013 Vi ville også selv have flyttet dem, men sagen var den at den konto de skulle flyttes fra er en som selv er ved at fortage bankskift, og derfor har hun ikke fået alle papirerne til netbank endnu.. smiley Men ja skal ringe til hende i næste uge igen, for hun har at flytte de penge tilbage.
    Men det var jo så heller ikke helt det spørgsmålet var, skulle bare være sikker på om ikke godt nok jeg var i min ret til at hun skulle flytte dem tilbage..

Kommentér på:
Overføring af penge.

Annonce