{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

købelov service på mobil {{forumTopicSubject}}

Hej bb.

Søger en som kan købeloven og har erfaring omkring dette.

Min 2 ganle HTC one hopper tit af sim kort så den skriver der ikke er et som kort i. Folk kam oftere ikke ringe mig op. Og nogle kan jeg ikke ringe op. Dagen efter jeg fil min telefon opdagede jeg også at kanten ved front kamara ikke lukkede helt tæt hvor jeg self ringede og klagede. Hvor de notere det på min kvittering i deres system. Kan jeg hæve mit køb? Og forlange ny telefon?


Har du ikke forstand på loven bedes du ikke skrive.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købelov service på mobil
  • #1   8. sep 2013 Telefonen er 2 mdr

  • #2   8. sep 2013 Købeloven giver dig to års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen. Det kan fx være pailletter og andet pynt på tøj eller batteriet i den bærbare computer. Din ret til at reklamere kan dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturligt brug er slidt op inden fristens udløb.

    Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger.

    Dine valgmuligheder er:
    Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
    Du kan få varen byttet til en ny vare
    Du kan få et afslag i prisen
    Du kan få pengene tilbage – hæve købet
    Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet.

    Sælger kan igen afvise
    Når du har truffet dit valg, fx at du ønsker ombytning, kan sælger igen afvise, hvis det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte i forhold til at afhjælpe manglen, fx ved at reparere. Sælgeren kan dog altid afvise at bytte varen til en ny, hvis den fx er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.

    Sælger kan kun afvise dit valg, hvis den mulighed, han i stedet tilbyder, fx reparation, kan gennemføres inden for rimelig tid og uden den store ulempe for dig.




    Med andre ord - du kan prøve, men vi kan intet love dig.


  • #3   8. sep 2013 Nej.. Den bliver sendt til reparation, hvilket jo er ret logisk, da det i første omgang er billigere for sælger. Du kan først gøre krav på en ophævelse/ombytning, hvis den har været til reparation for samme fejl mere end 2 gange.



Kommentér på:
købelov service på mobil

Annonce