722 visninger
|
Oprettet:
købelov service på mobil {{forumTopicSubject}}
Hej bb.
Søger en som kan købeloven og har erfaring omkring dette.
Min 2 ganle HTC one hopper tit af sim kort så den skriver der ikke er et som kort i. Folk kam oftere ikke ringe mig op. Og nogle kan jeg ikke ringe op. Dagen efter jeg fil min telefon opdagede jeg også at kanten ved front kamara ikke lukkede helt tæt hvor jeg self ringede og klagede. Hvor de notere det på min kvittering i deres system. Kan jeg hæve mit køb? Og forlange ny telefon?
Har du ikke forstand på loven bedes du ikke skrive.
Tak
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 130 Svar: 291
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 340
Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger.
Dine valgmuligheder er:
Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
Du kan få varen byttet til en ny vare
Du kan få et afslag i prisen
Du kan få pengene tilbage – hæve købet
Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet.
Sælger kan igen afvise
Når du har truffet dit valg, fx at du ønsker ombytning, kan sælger igen afvise, hvis det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte i forhold til at afhjælpe manglen, fx ved at reparere. Sælgeren kan dog altid afvise at bytte varen til en ny, hvis den fx er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.
Sælger kan kun afvise dit valg, hvis den mulighed, han i stedet tilbyder, fx reparation, kan gennemføres inden for rimelig tid og uden den store ulempe for dig.
Med andre ord - du kan prøve, men vi kan intet love dig.
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
købelov service på mobil