Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}
Siger det som det er.
Jeg er ikke typen med en stor bredde af venner, men de 3 som jeg har fra folkeskolen var også gode(måske?) Har self. flere men ikke nære venner som sådan.
Begyndte først at snakke med dem, fra 7-8 klasse og op, og i 9 var jeg kommet godt ind i "gruppen" og blev inviteret og ovs. til alt det vi nu lavede, men nu er vi så gået ud af folkeskolen, og da sommerferien kom, tikkede der ingen sms'er ind, ikke noget, måske 1-2 gange om mdr.
og spurgte om der skete noget i weekenden, ovs. men nææ nej der skete aldrig noget. (der skete altid noget da vi gik sammen i 9)
Nu er ungdomsklubben så begyndt igen, og da kommer vi jo tit, og der er de som der aldrig er sket noget, og de invitere stadigvæk ikke mig, (har ingen ide om jeg kunne have gjort noget) Og dernede snakkede de hele tiden om hvad de havde lavet i weekend, og snakker sådan i krogene om hvad der sker i weekend, og hvem der er inviteret ovs.
Tænker om jeg bare skal droppe dem, men problemet er jeg ikke er typen som bare lige får venner, og jeg har efter skolen heller ikke valgt en skole, da jeg virkelig er gået kold, så jeg har et år uden skole, arbejder fuldtid pt. Men ikke et sted hvor jeg kan få nogle venner i min alder, eller deromkring overhovedet.
Men kunne en mulighed være at konfronterer dem med det? Er bare bange for konsekvenserne af det.
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
Men vil sige konfronter dem. For hvad er det værste der kan ske, at de dropper dig? Som de næsten allerede har gjort.
Ps. Kom nu igang med en uddannelse istedet for at gå der hjemme og snøvle den.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Ja, tror også bare jeg skal have makket mig sammen til at sige det til dem, men en af dem er meget loyal, og det virker ikke som han syntes det samme som dem, men bare følger med, de 2 andre fordi det er dem der "bestemmer" mest.
jul 2007
okt 2013
jul 2007
okt 2013
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
Jeg har heller ingen venner fra min folkeskoleklasse og faktisk kun 1 fra min gymnasieklasse som jeg snakker med i ny og næ...
Mine kammerater nu kender jeg fra alle mulige andre steder af, mange mødt helt tilfældigt, eller på jobbet eller diverse events osv. ^^ og mine kammerater/venner spænder faktisk i alderen fra 17-18 år og op til 30+ (er selv 21).
Efter folkeskolen er det heller ikke unormalt at finde venner spredt over et større område, både geografisk og aldersmæssigt
I de jobs man får og uddannelser man starter på efter folkeskolen har folk ofte meget forskellige historier i forhold til folkeskolen ^^
aug 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 450
Jeg synes du skal spørge dem direkte, og det skal være når I alle er samlet. Du kan jo bare spørge dem og en ærlig mening om hvorfor du ikke bliver inviteret osv. Sig at det er ok hvis de ikke gider dig mere, men at de så i det mindste giver dig en ærlig grund til hvorfor! Det værste er uvisheden om man har gjort noget forkert.
Måske det ændrer sig til det positive eller også må du søge nye bekendtskaber evt i form af noget sport, eller anden hobby.
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 50 Svar: 1.521
Pointen var at nogle mennesker har brug for 1-2 år at modne i. Så har man større chance for at gennemføre det
feb 2010
feb 2010
Men derfor mener jeg stadig ikke at man skal diktere hvad TS skal gøre, selvom det måske er bedst for mange at komme i gang med det samme, betyder det ikke at det er bedst for alle
Min bror f.eks. begyndte at arbejde efter 10 klasse, men har nu fået uddannelse gennem sit arbejde og har rigeligt med muligheder for videreuddannelse.
Jeg har selv haft et år uden uddannelse (dog først efter jeg droppede ud af universitet), men ikke desto mindre kom jeg i gang igen
feb 2010
i en helt anden boldgade (kind of)
Hvad ville du så anbefale hvis han ville være betjent f.eks.? hvor man skal være på 21.
Der ville det jo være økonomisk optimalt at arbejde fra 9. klasse 16-18 (hvor det er nemmere at få ufaglært fuldtidsarbejde (jeg har ingen kilder andet end egen erfaring)) også vente med den gymnasiale uddannelse til man er 18 og kan få SU også stå klar som 21 årig
Bare et spørgsmål der poppede ind i mit hoved, som jeg tror ville hjælpe mig med at forstå dit synspunkt bedre
feb 2010
og ja nogle holdninger kan det være svært at bakke op med kilder, men holdninger kan altid argumentere for sine holdninger, det er aldrig overbevisende at lade en påstand stå alene.
Desuden vil jeg mene, at når der generaliseres som der er blevet gjort i diskussionen og man snakker om tendenser kan man sagtens finde kilder på tingene.
Generelt eksempel: A påstår at folk der holder et friår gymnasiet generelt ikke kommer i uddannelse igen, så kan A også henvise til undersøgelser vedrørende, artikler der behandler og andet materiale der vedrører det emne.
(Hvis A er klog, vælger han nogle kilder der bakker dennes påstand op )
feb 2010
den eneste gang hvor jeg har henvendt mig direkte til dig (se bort fra denne) skrev jeg dit navn.
mit spørgsmål vedrørende politiskolen var faktisk rettet imod Christensen, men alle er velkomne til at svare
feb 2010
Jeg hørte i hvert fald et radioprogram hvor de snakkede om at der ville være nogle års pause, men det er nogle år siden og jeg ved ikke om det blev til noget
Det virkede bare som et godt eksempel hvis man skulle diskutere hvorvidt man kan holde et sabbatår efter folkeskolen selvom man ved hvad man vil
feb 2010
men generelt er økonomi vel altid en faktor, i min fars generation fortalte han at der var mange lægestuderende, som aldrig blev færdige fordi de kunne få nogle ret lukrative studiejobs på fuldtid også blev et års pause til mange...
feb 2010
Men hvad skal man så? de skriver da ikke ret tydeligt hvad der giver credits? (udover noget evt psykologi såvidt jeg husker)
Dr.House: Selvom det er fakta, kan det sagtens stadig diskuteres, fordi folk insisterer på det.
Og det igen bare tomme påstande, hvis vores undervisningssystem er så elendigt så bak det op. Du skal være velkommen til at komme med kilder som ikke er fra undervisningsministeriet
Hav lige i mente at jeg på intet tidspunkt har erklæret mig hverken enig eller uenig med dig jeg har stillet nogle hypotetiske spørgsmål herinde, også har jeg sagt at jeg ikke mener man kan diktere hvad der er det rigtige for TS
(ret mig endelig, hvis jeg har sagt noget jeg selv har overset)
feb 2010
(dog siger jeg ikke han SKAL vente, det var bare rent økonomisk )
feb 2010
Christensen: Jeg indrømmer at jeg ikke har læst andet end overskriften på dine kilder
Men hvis han først søger SU som 18-årig, uanset om han søger som 1. eller 3.g'er kommer han vel til at søge på baggrung af de på det tidspunkt gældende regler
feb 2010
Christensen: Det er heller ikke sikkert jeg fik formuleret mig perfekt, jeg var - og er ret hehe ^^
okt 2013
Så det hedder lærerplads for mig, hvilket jeg ikke har pt, men lige så snart det sker, siger jeg det andet job op. Penge er ikke noget problem for mig, da jeg ikke bruger alverdens penge på alt muligt lort, bliver heller ikke bare ved med at arbejde, jeg ved hvornår jeg vil stoppe og på skole, alligevel jeg ikke har en lærerplads.
Ved godt at jeg ikke skal hænge mig på folkeskolen, hvilket jeg heller aldrig har gjort, mange af dem i min klasse, var nogle jeg overhovedet ikke kunne med, fordi jeg hader, når folk tar/ryger stoffer, har skildt mig af med mange venner af den grund, og om så det var min søster/far ovs. ville jeg ikke have noget med dem at gøre så længe det stod på.
Men det handlede ikke om hvad der er bedst jeg gør ved min uddannelse men, om hvad jeg skal gøre ved mine såkaldte "venner"
okt 2013
Hvad med dem der tager en 10 efter folkeskolen? Det er jo bare 9 klasse om, men det er der nogle der tager, og den mulighed fik jeg også, men tænkte, at det ikke vil nytte noget, så hellere finde et arbejde, istedet og lige få en pause fra det hele, før jeg går igang igen. Kender selv flere der også bare tog et sabbet år med arbejde istedet for en 10 eller uddanelse, og det går da helt fint for dem.
okt 2013
Har rent faktisk fundet nogle andre jeg er begyndt at snakke med allerede, og de var også venner med dem, men blev også droppet. Men de må sku selv om de vil være sådan, kommer de jo bare ikke langt med, hvis de ikke kommer til mig og siger, om jeg har gjort noget forkert, istedet for bare at fryse mig ude.
Hvad ville i gøre?