11. aug 2008 Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 76 Svar: 746
Må butikker sælge vare over sidste salgsdato??? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde ellers lige brokket mig over at jeg ikke orkede at spise... men nu hentede jeg chipsene alligevel, fordi mmmhhmmm...
Jeg begynder at smovse men det er som om at smagen ikke er lige så kraftig som den plejer at være.... og de er ikke nær så sprøde...
Jeg bevæger mig ud i at lede efter sidste salgsdato.. og den er gud hjælpe mig overskredet.. ikke bare med en, eller to dage.. nej.. En hel uge!!!! de udløb den 14/10-2013. Købte dem idag, hvilket altså er den 21/10-2013.
Jeg ved godt at datoen kun er vejledende... men det må de da ikke må de????
Jeg har hverken tid eller lyst til at vende og dreje alle varerne for at lede efter dato anmærkning... må da kunne stole på at de sælger mig friske vare. gad vide hvad der ellers har været for gammelt... hmmm
af hvad jeg kan forstå af følgende:
"En lovændring betyder, at dagligvarebutikker efter 13. december 2014 må sælge varer, der har overskredet "mindst holdbar til". Det kan føre butikkerne videre i kampen mod madspild."
er det først lovligt næste år??
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 70 Svar: 368
de må sælge en vare der er tæt på at udløbe ved at informere dig om det . men ikke overskredet vare
da jeg arbejde i netto . kunne man ikke Bibbe [scanne] en vare ind der var udløbet .
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 37 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.190
Martin. Hvordan kan de gøre det? Stregkoden er vel den samme?
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 89
http://politiken.dk/tjek/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE2043715/foedevarer-maa-snart-saelges-efter-sidste-salgsdato/
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 76 Svar: 746
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 89
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 68
Du kan gå ned i butikken og få posen byttet hvis du vil men ellers er der ikke rigtig noget at gøre.
Derudover ville jeg lige sige til Simon H.N at når de skal sælge en vare der er tæt på at udløbe sætter de et klister mærke på varen som har en stregkode med en anden pris.
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 77 Svar: 336
feb 2007
feb 2007
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 33 Emner: 299 Svar: 2.844
Jeg kigger altid dato på de ting jeg køber, og er de for gamle, går man bare op og siger det.. og i langt de fleste tilfælde er de faktisk søde at enten gi dig tingen uden betaling eller noget andet istedet.. det er nu ikke grunden til jeg gør det, det er mere fordi jeg syntes det ikke er skide lækkert at købe "for gamle" ting
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 76 Svar: 746
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.248
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Du brokker dig over en uge - hvis det er en kims pose, så mener jeg at kims skriver på bagsiden noget med om du er tilfreds med posen? Så kan du jo skrive til dem og se om de gør noget ved det - måske du får et lille udpluk af deres varer for din hjælp.
Den med at stregkoden ikke virker?
Stregkoden på 200g kims saltede chips bliver sq ikke ændret på poserne efter dato-udløb - jeg prøvede engang at kvickly havde tilbud på kaffe til 5 kroner (som udløb om 2 dage) der havde de en hel masse til at stå på en kvartpalle 10 meter derfra med en bedre udløbsdato - stregkoden var den samme, så gæt hvilke jeg tog
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 68
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 155 Svar: 772
Klamt
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.788
Ser det faktisk skræmmende tit, når folk smider nye varer på hylderne, at de bare smider det ud foran det andet, som så står inde bagved og skrider i datoen.
Da jeg arbejde på en tank hver morgen, alle hverdage oplevede jeg gang på gang at weekendholdet fyldte varer op helt forkert, så det måtte rettes om mandagen.
Jeg tror faktisk ikke at butikken kan straffes med bøde eller lignende, hvis der sælges en varer som er over sidste salgsdato.
Oftest stilles varerne således at SSD. kan læses uden at skulle flytte rundt på varen, hvilket gør det nemt for dig, og de ansatte at se om noget skulle være løbet.
Personligt tjekker jeg altid datoen, og tager oftest den med længst holdbarhed
Må butikker sælge vare over sidste salgsdato???