563 visninger
|
Oprettet:
Vinterbil: Peugeot eller Opel? ;) {{forumTopicSubject}}
Står og skal bruge en bil til hen over vinteren, og lidt ind i foråret., hvorefter den skal sælges igen.
Er blevet tilbudt to billige nysynede biler, men ved ikke helt hvilken jeg skal vælge..
Peugeot 106 1.1 XR 60 Hk. 1999.
Eller
Opel Corsa B 1.2 16V 65 Hk. 2000.
Bilerne koster det samme, og er i ca. samme stand.
Hvilken skal jeg vælge, hvis jeg kører omkring 60 km. om dagen, og skal bruge en stabil bil, som holder pengene nogenlunde hjemme?
Hvad siger i?
sep 2012
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 84
Sikkert som ammen i kirken....
106´eren har aldrig været en god bil, heller ikke som ny! Corsaen er en drøm at have med at gøre i forhold....
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
Men har hørt det med fransk elektronik skulle være problematisk, specielt i de ældre modeller?
Corsaen var stort set rustet hele vejen rundt, men bunden var total sort af pava (om den så er rød indenunder vides jo ikke, men den er som sagt nysynet).
Alt rust på bilen var "lappet", og det kunne ikke ses på afstand, men tæt på, var man ikke i tvivl om det var lavet. Dog var bilen som ny indvendig.
sep 2012
Først og fremmest, er det en "rigtig" vinterbil, du skifter ud til foråret, eller skal den køre længst muligt?! Ikke at det egentlig gør det store...
Få dem smidt op på en lift hvis du er i tvivl om, hvorvidt standen er kritisk i forhold til gennemtæring...
Et sminket lig vækker altid bekymring - det er klart! For meget pava kan også have den ulempe, at det er svært at se om det egentlig er gjort ordentligt - om der er kommet rundt kanter, huller og følsomme områder. Hele lortet kan jo næsten være gennemtæret uden du kan se det... Paradoksalt nok har jeg altid selv sagt til folk, at de skal kigge grundigt efter i kabinen. Det er - som regel - en god indikator hvor hvordan bilen har været behandlet... en flot, velholdt kabine - der vil selvfølgelig være slidmærker osv. på så gammel en bil - er ofte en god garant for en bil der har har været behandlet godt.
Det er ét af franske bilers store problemer, jo
Dette kan til en vis grad betragtes som et acceptabel irritationsmoment, særligt på en vinterbil, men problemet er, at melder den fejl på enheden, så deaktiveres den - selvom den for så vidt virker som den skal. En lysende lampe i synshallen er lig med ny omgang...
sep 2012
Mekanisk har jeg næsten kun lovord til overs for nævnte corsa. Den er satme solid og kan holde til det meste. Særligt henover en vinter ville jeg mekanisk sætte alt på corsa i forhold til peugeot. Udvendigt, ja, er en bil rustet halvt væk, så hold dig fra den! Ingen tvivl om det... du må få afgjort hvor slemt det helt reelt står til og så handle ud fra det. Man kan dog sige, at rust trods alt er lang tid om at aflive en bil, en alvorlig mekanisk defekt eller tilsvarende kan gøre det på et øjeblik!!
Ikke noget helt lige til valg!
Ville næsten ønske jeg kunne lure med...hehe...
Vil du ud med prisen for dem?? Ku være lidt interessant...
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
Men en racer er det nu ikke.. og så er hendes en diesel.
nov 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 50
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 10 Svar: 274
Vinterbil: Peugeot eller Opel? ;)