1.459 visninger
|
Oprettet:
Debat: Hvad er din holdning til juridisk abort? :) {{forumTopicSubject}}
Ja hvad er din holdning enlig når det kommer til emnet juridisk abort. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle andre folks mening.
Til dem der ikke ved det. Juridisk abort er hvor faderen(oftest) frasiger sig faderskabet og derfor ikke skal betale børnepenge og ikke har krav på at se barnet.
http://www.bt.dk/kendte/klaus-riskaer-derfor-skal-maend-have-ret-til-en-juridisk-abort
det er et emne der er oppe i øjeblikket.
Hvad er din holdning og hvorfor?
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.917
inb4 "så kan han trække pikken ud i tide" og "hvis man kan kneppe kan man tage konsekvensen" og alle de andre lamme argumenter.
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
Godt nok har de ikke brugt prævention såvidt jeg ved, men de har ikke engang haft muligheden for at snakke med hende om hvordan det skulle håndteres, før abort ikke længere var en mulighed fordi hønemor ikke lige kunne tage sig sammen, gribe telefonen og sende en sms eller lave et opkald...
Jeg synes det er helt fair, hvis de kunne frasige sig faderskabet og alle forpligtelser.
sep 2013
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 32
Det kan jo være en fordel for begge parter hvis det bare har været en engangs fornøjelse med en sidegevinst.....
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 36 Svar: 733
Det skal dog bearbejdes rigtig fornuftigt. Særligt når man ønsker f.eks. at tildele børn dansk statsborgerskab hvis faren er dansk. Sådan en rettighed bør stadigvæk tilkomme barnet, selvom faderen aftaler sådan en juridisk abort med den kommende moder. Så lovforslaget skal igennem en lang høring efter første behandlingen efter min mening, så man kan gribe fat i problemstillingerne i opstarten.
Derudover bør de normale aftaleretlige regler gælde, dog med nogen ændringer som måske endda kunne gøres præceptiv (De kan ikke fraviges ved aftale forud for en bestemt tilstand f.eks.).
Man kunne f.eks. lave krav om at faderen skulle deltage i et informations møde omkring børn fra fødsel til opvækst, så man derved sikre sig at faderens incitament ikke udelukkende er økonomisk, samt at han ikke senere fortryder sit valg - Altså giver faderen nogen værktøjer til at træffe sit valg.
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 866
apr 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
Debat: Hvad er din holdning til juridisk abort? :)