1.029 visninger
|
Oprettet:
Nyttejobs {{forumTopicSubject}}
Synes det er lidt "skræmmende":
"Af 50 unge, der blev stillet over for valget mellem uddannelse eller nytteaktivering, sagde halvdelen ja til skolegang. Men af de 23, der skulle i nytteaktivering, mødte 15 slet ikke op. Resten havde et lavt fremmøde."
den tro på gratis penge skal da bare udryddes...
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 160
Listen up.. Jeg var til screening, og jeg var faktisk færdig som den allerførste.. jeg talte så med læreren, og fik at vide at jeg IKKE... IKKE<<<< VAR I MÅLGRUPPEN til undervisning på vuc, overhovedet.. og derfor nok kommer i aktivering.. det sgu også fint nok.. dagen efter er der så et brev i min postkasse.. om at jeg er meldt til FVU undervisning for voksne over 29... 1. jeg bliver først 20 imorgen.. 2. han har på intet tidspunkt ringet til mig, og spurgt om jeg var ok med det ,eller om jeg hellere ville i aktivering.. 3 HAN HAR PRINTET MIN UNDERSKRIFT UD.. det må man jo ikke engang? det er MIN underskrift.. for at det er gyldigt skal JEG vel vide at det papir overhovedet eksisterer? hvilket jeg ikke vidste.. han har bare sendt mig til noget jeg overhovedet ikke har brug for,, under min næse... med min underskrift som han bare har printet ud.... say fucking what? Så gider jeg sgu da hverken undervisning (hvilket jeg ikke har brug for) eller aktivering, når de skider højt og helligt på mine rettigheder som borger?
feb 2010
1. Det viser jo bare typisk teenage-stædighed, den der "Når, så gider jeg slet ikke være med!"-attitude, i stedet for at prøve at redde trådene ud.
2. Din historie virker ikke skide troværdig på den måde du fortæller den.
Jeg er på ingen måde ude på at fornærme dig, men med den måde du udtrykker dig og fortæller din historie er det kort og godt dét indtryk jeg får.
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.081
du kan jo bare sige nej tak til kontanthjælpen og så finde pengene et andet sted?
jeg synes det er en glædelig nyhed at der skal ydes for hjælpen...
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.901
apr 2009
apr 2009
apr 2009
feb 2010
Men hvis din sag er som du udlægger den, så håber jeg du har fremført tingene på en anden måde overfor hvem du end har kontaktet, end du gjorde her, jeg påpegede bare at du virker utroværdig sådan som du skrev det her..
Hvis du gerne vil i aktivering, frem for FVU, så synes jeg det er fint, det, jeg kan bare ikke klare folk der ikke vil lave noget for deres kontanthjælp.
og bevares jeg har selv prøvet at være arrig indimellem, også er man nogengange for hurtig på tasterne
apr 2009
feb 2010
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 66 Svar: 209
Hvilket er helt fair, men nu hvor de kalder det nyttejobs kunne de så ikke komme på noget som virkelig gjorde nytte? i sted for og trampe på de folk som virkelig er nede i hullet og ydmyget nok i forvejen ved og være på kontanthjælp...
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 50 Svar: 1.521
Du har selv en debat oppe hvor du overvejer at flytte din adresse ud til en kammerat for at få højere SU/kontanthjælp (Fangede ikke lige helt hvilken en af dem du mente).
Så du kan forså min undren, det er jo for det første dokumentfalsk, for det andet bliver du jo så til en af dem der snylter på andres skattepenge.
Er det muligt du kan forklare? Og nej er ikke ude på at gøre dig arrig, jeg er bare rigtig nysgerrig da du jo siger en ting i en debat og en ting i en anden debat.
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 50 Svar: 1.521
Jeg undrer mig som Brian også lidt over hvorfor man nu ville sætte folk til at samle hundelorte op efter andre mennesker, det er IMO at trampe på dem der ligger ned.
Der er altid noget der har heddet aktivering. De 3 måneder jeg var på kontanthjælp som 18 årig, rendte jeg rundt nede på et værksted i Odense kommune hvor vi fik nogle jobs ind der skulle ordnes, det kunne være alt fra at sætte nye prisskilte på bøger til at pakke sko om. Der var også noget der hed et træværksted hvor der blev lavet legeborge til legepladser rundt om i kommunen, køkken og rengøring.
Jeg syntes kun det er fair at man skal yde for at nyde, om det være sig skole, aktivering, kursus eller whatnot.
Det jeg er imod er at man vælger at skide på samfundets allerede laveste (Set fra et økonomisk synspunktself.), det jo ikke ligefrem fordi jobsene hænger på træerne så selvom folk gerne vil i arbejde, kan de ikke.
Der er også dem der sidder der grundet sygdom, der er mange idag der ikke KAN komme videre i systemet fordi de måske er for unge til førtidspension (Om der er valid grund til førtidspension skal vi ikke diskutere) eller fordi kommunerne har skåret ned på fleksjobs.
Min mor er fleksjobber grundet 4 hofteoperationer, svær gigt og en rygskade, hun er i kommunens øjne handicappet.
Da hun først søgte om fleksjob tryglede kommunen hende om at søge om førtidspension, de var nærmest villige til at kaste den i nakken på hende, men min mor gider ikke sidde derhjemme. Idag ville hun ikke kunne få førtidspension.
Der er self. et lille fåtal af mennesker der ikke gider arbejde og bare vil snylte på systemet (Jeg har kun oplevet en lille håndfuld have den holdning, og jeg har mødt MANGE på kontanthjælp).
De burde IMO have frataget kontanthjælpen helt, også kan dem der er villige til at arbejde for deres penge få lidt flere muligheder.
Og come on, hvor mange af jer ville lige samle hundelorte op 37 timer i ugen for 20 kr i timen? (Ca. tal)
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
Så stop nu jeres piveri over at det ikke er værdigt. Der er tusinde mennesker der holder Danmark rent hver eneste dag.
Det er da 1000 gange mere værdigt at samle en hundelort op og bidrage til samfundet. End at gå der hjemme og nasse penge til sig. Og intet har at stå op til.
Endelig sker der noget inde på borgen. Det er på tide de får strammet op.
Du bliver jo heller ikke sat i en gruppe der skal samle hundelorte op vel? Det er jo generelt oprydning på gader. Ligger der en lort så skal den selvfølig samles op. Der er da ingen der siger du skal ta den med de bare næver? Kan det så ikke være ligemeget om det er en dåse eller hundelort du har på skovlen?
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 66 Svar: 209
apr 2009
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 46 Svar: 65
apr 2009
apr 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 277