{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Nyttejobs {{forumTopicSubject}}

Synes det er lidt "skræmmende":

"Af 50 unge, der blev stillet over for valget mellem uddannelse eller nytteaktivering, sagde halvdelen ja til skolegang. Men af de 23, der skulle i nytteaktivering, mødte 15 slet ikke op. Resten havde et lavt fremmøde."

den tro på gratis penge skal da bare udryddes...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyttejobs
  • #1   24. dec 2013 Hørt!

• #2   24. dec 2013 Jeg er selv lige røget på kontanten, dog frivilligt da jeg skal have en indtægskilde indtil jeg kan flytte op til mit uddannelses sted, som jeg af gode grunde ikke kan ligenu.. Jeg blev sendt til screening på VUC.. og splitte mine bramsejl de gør da også hvad der passer dem.. Jeg er sgu ikke særlig vild med tanken om, at skulle arbejde for staten.. for sølle 2500 kr. i måneden, NÅR de som i min sag... hverken har kigget på resultaterne, eller har overholdt loven.. De har bedrevet dokumentfalsk, og lavet aftaler jeg aldrig er blevet spurgt om... Så er det sgu ikke særligt fedt at gøre så meget for dem, til den mest usle løn i hele danmark....

Listen up.. Jeg var til screening, og jeg var faktisk færdig som den allerførste.. jeg talte så med læreren, og fik at vide at jeg IKKE... IKKE<<<< VAR I MÅLGRUPPEN til undervisning på vuc, overhovedet.. og derfor nok kommer i aktivering.. det sgu også fint nok.. dagen efter er der så et brev i min postkasse.. om at jeg er meldt til FVU undervisning for voksne over 29... 1. jeg bliver først 20 imorgen.. 2. han har på intet tidspunkt ringet til mig, og spurgt om jeg var ok med det ,eller om jeg hellere ville i aktivering.. 3 HAN HAR PRINTET MIN UNDERSKRIFT UD.. det må man jo ikke engang? det er MIN underskrift.. for at det er gyldigt skal JEG vel vide at det papir overhovedet eksisterer? hvilket jeg ikke vidste.. han har bare sendt mig til noget jeg overhovedet ikke har brug for,, under min næse... med min underskrift som han bare har printet ud.... say fucking what? Så gider jeg sgu da hverken undervisning (hvilket jeg ikke har brug for) eller aktivering, når de skider højt og helligt på mine rettigheder som borger?

• #3   24. dec 2013 Æ Lokumsrensé:

1. Det viser jo bare typisk teenage-stædighed, den der "Når, så gider jeg slet ikke være med!"-attitude, i stedet for at prøve at redde trådene ud.

2. Din historie virker ikke skide troværdig på den måde du fortæller den.

Jeg er på ingen måde ude på at fornærme dig, men med den måde du udtrykker dig og fortæller din historie er det kort og godt dét indtryk jeg får.

• #4   24. dec 2013 Æ Lokumsrensé:

du kan jo bare sige nej tak til kontanthjælpen og så finde pengene et andet sted?

jeg synes det er en glædelig nyhed at der skal ydes for hjælpen...

• #5   24. dec 2013 Staten der har pengene, ergo det er dem der bestemmer over dem der vil have penge af dem.

• #6   24. dec 2013 jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke havde tænkt mig at redde trådene ud.. jeg påpeger at man ikke har særligt meget lyst til, at gå i aktivering etc. når man får den behandling.. jeg får 3 år bag tremmer for at skrive en anden mands underskrift og aflevere det... Men de må bare , er det sådan den skal forståes? Det håber jeg bestemt ikke. Om du tror mig, eller ej.. er sgu ligegyldigt for mig. Både jeg, og mine kammerrater som jeg har involveret (samt moder) ved skam den er god nok.. Jeg vil da også gerne vedhæfte 1 stk. billede af min underskrift printet ud.. Altså selve det papir jeg fik tilsendt, hvis det kan gøre dig mere rolig.. Men som sagt, har jeg iogforsig ikke noget at skulle bevise overfor dig, CrispyWedge.. Jeg vil hellere end gerne i aktivering. Jeg gider tilgengæld ikke sidde som 20 årig, til FVU for over 29årige.. Det der er deal breakeren for mig her, er at han ikke har ringet og spurgt mig, overhovedet. jeg har aldrig MØDT den fyr der har printet min underskrift ud.. aldrig. Og igen. vil jeg påpege at jeg hellere end gerne vil i aktivering.. Jeg er sgu også imod at smide folks hårdt tjente skattekroner efter unge narrøve der bare vil snylte på systemet.. Havde jeg andre muligheder, end kontanthjælp ligenu.. havde jeg skam også gjort det. believe me on that one.. Min point er bare, hvordan fanden kan de tillade sig at melde mig til noget som 1. er blevet sagt jeg ikke er i målgruppen for 2. uden min viden , tilladelse OG UNDERSKRIFT.. hvad end du nu vil kalde det.. hell no. Det kan på ingen måde være rigtigt at de bare må printe unges underskrift ud og så er den gyldig.. hvad fanden er det for noget pis altså.. helt ærligt smiley

• #7   24. dec 2013 Så du siger, at staten må godt bryde loven, men vi må ikke? eh , okay.. fed logik.. Jeg håber ikke du havde tænkt dig at blive politiker smiley men hvad fanden.. vi er jo allerede godt på vej ned af, so what would be the difference..

• #8   24. dec 2013 Og crispyWedge, Du må undskylde hvis det kan virke lidt usammenhængende, og lidt arrigt.. der i den første besked. Men jeg er sgu ikke glad for at de bare kan printe den ud, så er ret pissed over det, and i got carryed away you know.. Sorry. Men den er sgu god nok du...

• #9   24. dec 2013 Æ Lokumsrensé: Nej du har intet at bevise, det bad jeg dig heller ikke om smiley

Men hvis din sag er som du udlægger den, så håber jeg du har fremført tingene på en anden måde overfor hvem du end har kontaktet, end du gjorde her, jeg påpegede bare at du virker utroværdig sådan som du skrev det her..

Hvis du gerne vil i aktivering, frem for FVU, så synes jeg det er fint, det, jeg kan bare ikke klare folk der ikke vil lave noget for deres kontanthjælp.

og bevares jeg har selv prøvet at være arrig indimellem, også er man nogengange for hurtig på tasterne smiley

• #10   24. dec 2013 Ja præcis. tak for din forståelse smiley Iøvrigt er jeg også kun teenager endnu, de næste 3 timer.. after that, its over.. hehe. Men jeg har skam ikke fremlagt det for nogen som helst, jeg læste brevet her i mandags.. og så havde jeg ikke lige muligheden for at gå videre med det, på det tidspunkt.. så det gør jeg first thing d. 27 smiley Det kunne godt virke lidt kaotisk, men jeg er også meget bedre til at formulere mig mundtligt, fremfor på papiret. (i dette tilfælde, her).. Så det skal nok gå. Men vi kan godt blive enige om at det er ret så fucked up det med underskriften, right? jeg kan på ingen måde, få ind i hovedet hvordan det skulle være lovligt for dem.. not without violating our human rights, that is..

• #11   24. dec 2013 Det virker i hvert fald meget mærkeligt smiley

• #12   24. dec 2013 Sjovt det skal til og hedde nyttejobs hvilket endelig hele tiden har været der, det har bare heddet aktivering smiley Forskelen på de 2 ting er da det hed aktivering var du i gang med et eller andet hos en privat aktør kunne være samle kasser eller sætte pant på flasker osv osv for en af ders kunder, men de kære kommuner og naturligvis staten skal spare en hullens masse penge, og der med kommer folk ikke i aktivering (det koster).. Der med skifter man navn på det og kalder det nyttejobs, så som at samle lort op efter hunde eller samle affald op langs vejkanterne, som er gratis... Men det korte af det lange så har folk på kontanthjælp altid har skulle yde noget, for at få sin kontanthjælp..
    Hvilket er helt fair, men nu hvor de kalder det nyttejobs kunne de så ikke komme på noget som virkelig gjorde nytte? i sted for og trampe på de folk som virkelig er nede i hullet og ydmyget nok i forvejen ved og være på kontanthjælp...

• #13   24. dec 2013 Æ Lokumsrensé - "Jeg er sgu også imod at smide folks hårdt tjente skattekroner efter unge narrøve der bare vil snylte på systemet"

Du har selv en debat oppe hvor du overvejer at flytte din adresse ud til en kammerat for at få højere SU/kontanthjælp (Fangede ikke lige helt hvilken en af dem du mente).
    Så du kan forså min undren, det er jo for det første dokumentfalsk, for det andet bliver du jo så til en af dem der snylter på andres skattepenge.
    Er det muligt du kan forklare? Og nej er ikke ude på at gøre dig arrig, jeg er bare rigtig nysgerrig da du jo siger en ting i en debat og en ting i en anden debat.

• #14   25. dec 2013 On topic:

Jeg undrer mig som Brian også lidt over hvorfor man nu ville sætte folk til at samle hundelorte op efter andre mennesker, det er IMO at trampe på dem der ligger ned.

Der er altid noget der har heddet aktivering. De 3 måneder jeg var på kontanthjælp som 18 årig, rendte jeg rundt nede på et værksted i Odense kommune hvor vi fik nogle jobs ind der skulle ordnes, det kunne være alt fra at sætte nye prisskilte på bøger til at pakke sko om. Der var også noget der hed et træværksted hvor der blev lavet legeborge til legepladser rundt om i kommunen, køkken og rengøring.

Jeg syntes kun det er fair at man skal yde for at nyde, om det være sig skole, aktivering, kursus eller whatnot.
    Det jeg er imod er at man vælger at skide på samfundets allerede laveste (Set fra et økonomisk synspunktself.), det jo ikke ligefrem fordi jobsene hænger på træerne så selvom folk gerne vil i arbejde, kan de ikke.
    Der er også dem der sidder der grundet sygdom, der er mange idag der ikke KAN komme videre i systemet fordi de måske er for unge til førtidspension (Om der er valid grund til førtidspension skal vi ikke diskutere) eller fordi kommunerne har skåret ned på fleksjobs.

Min mor er fleksjobber grundet 4 hofteoperationer, svær gigt og en rygskade, hun er i kommunens øjne handicappet.
    Da hun først søgte om fleksjob tryglede kommunen hende om at søge om førtidspension, de var nærmest villige til at kaste den i nakken på hende, men min mor gider ikke sidde derhjemme. Idag ville hun ikke kunne få førtidspension.

Der er self. et lille fåtal af mennesker der ikke gider arbejde og bare vil snylte på systemet (Jeg har kun oplevet en lille håndfuld have den holdning, og jeg har mødt MANGE på kontanthjælp).
    De burde IMO have frataget kontanthjælpen helt, også kan dem der er villige til at arbejde for deres penge få lidt flere muligheder.

Og come on, hvor mange af jer ville lige samle hundelorte op 37 timer i ugen for 20 kr i timen? (Ca. tal) smiley

• #16   25. dec 2013 Der er jo nogle der skal gøre det!

Så stop nu jeres piveri over at det ikke er værdigt. Der er tusinde mennesker der holder Danmark rent hver eneste dag.

Det er da 1000 gange mere værdigt at samle en hundelort op og bidrage til samfundet. End at gå der hjemme og nasse penge til sig. Og intet har at stå op til.

Endelig sker der noget inde på borgen. Det er på tide de får strammet op.

Du bliver jo heller ikke sat i en gruppe der skal samle hundelorte op vel? Det er jo generelt oprydning på gader. Ligger der en lort så skal den selvfølig samles op. Der er da ingen der siger du skal ta den med de bare næver? Kan det så ikke være ligemeget om det er en dåse eller hundelort du har på skovlen?

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #17   25. dec 2013 Nogle mennesker tror bare at vi skal forsøge dem. Min datter brokker sig over at hun skal i aktivering for 200.kr

• #18   25. dec 2013 Haha hvis min chef sagde til mig jeg skulle møde på arbejde 27timer om ugen for 200kr pr mdr så ville ville jeg dælme også brokke mig smiley

• #20   26. dec 2013 jeg har på intet tidspunkt nævnt at det ville blive aktuelt smiley Det var for at høre konsekvenserne af det, intet andet. Det står der også et sted... det skulle det ihvertfald meget gerne. smiley Men jeg ville nu heller ikke ligefrem betegne det som at snylte, når jeg oveni købet nævner i det Topic at så kan jeg komme hurtigere igang med uddannelse = payback smiley Men det er nu også ligemeget.. Som sagt, var det kun for at høre konsekvenserne.. ikke at jeg havde tænkt mig at gøre det smiley

• #21   26. dec 2013 Æ lokumsrense: Du får faktisk kun 14 dages betalt ferie for at lave en andens underskrift, sagt af en so har været der:-D

• #22   27. dec 2013 Så er du ihvertfald heldig . og ikke tidligere straffet! For jeg fik at vide, sidst jeg snakkede med min lokale politimand (ja vi snakker når vi mødes smiley ) Spurgte jeg ind til det ,og han sagde at mindste straf for grov dokumentfalsk er 3 år smiley så du har nok bare været heldig.. hvilket sagtens kan ske i en ret, det har jeg nemlig erfaring med!

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 277
    #23   27. dec 2013 håber virkelig nogle af jer kommer på kontanthjælp og får lov at samle hundebæ op for små penge smiley

Kommentér på:
Nyttejobs

Annonce