svindler svindler
Hej
Jeg står i en lidt uheldig situation pt. vedr. en handel hvor jeg skulle købe en mobiltelefon af en igennem guloggratis, men har intet modtaget og sælgeren svare ikke på emails, SMSer eller opkald. Men jeg har overført penge til ham.
Det startede med at jeg ledte efter en HTC one i guloggratis. Jeg fandt en dansk person der solgte en meget billigt og endda fra helt ny som han lige havde bestilt.
Jeg kontakter ham så og vi skriver lidt frem og tilbage og vi bliver enig.
Han starter med at sende sit konto nummer osv. og jeg spørger så til hans fulde navn, adresse og mobilnummer bare som lidt sikkerhed.
Jeg sætter pengene på hans kontonummer via netbank. Så skriver jeg til ham og siger nu er pengene sat ind, og han lover at sende den afsted når han modtager pengene og så vil han give mig track&trace efter. Jeg forventer så at modtage den inden for de næste 3 dage.
Der sker så ikke mere den dag, der er gået 4 dage og jeg har ikke modtaget noget som helst. Jeg begynder at skrive til ham på mail og SMS men intet svar overhovedet.
Jeg gik ind på krak.dk og ledte efter den navn han fik oplyst så fik jeg vide at navnet ikke findes og at han har brugt en anden adresse.
jeg har kontaktet guloggratis support og spurt dem om de har nogle informationer om svindleren. De sagde at vi kan desværre ikke hjælpe dig, du skal anmelde ham til politiet også kan de finde ud af noget.
Jeg havde masser af dokumentationer. Jeg har taget en screenshot af annoncen samt den samtale der forgik mellem mig og ham. Hans navn og adresse kan ikke benyttes her da det hele er falsk. Men jeg har stadigvæk hans kontonr. og regnr. Og den taletid nr. han har brugt.
Jeg giver sagen videre til politiet med alle de informationer jeg ligger inde med på personen og sagen, desværre er der ikke meget de gør ved det pga beløbet det drejer sig om er for lille og pga de manglede resourcer ved politiet. Dette fik jeg endda direkte at vide fra politiet.
Jeg kontakter hans bank for at se om de kan komme med noget nyt, de sagde at vi må ikke oplyse et navn af en kunde.
Jeg kan nok ikke hive pengene tilbage men det vil være træls for andre at falde i sådan situation og politiet kan ikke komme frem med noget.
Nogen der vide hvad jeg kan gør i sådan en lorte situation?
lidt informationer om svindleren.
falsk brugernavn. famdamhus
falsk navn. karsten damhus
falsk email. karsten_damhus@hotmail.com
reg. nr. 6482 brfkredit
kontonr. 2526638
mobil nr. 40943290 "taletid"
mvh. Ahmad
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
Måske du kan finde en der arbejder i BRF Kredit, som kunne hjælpe dig med vedkommendes navn og adresse ud fra kontonummeret.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.559
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.122
Der kan dog godt gå længe før politiet tager din sag op. Måske omkring 3-6 måneder.
Sidder sælger og skylder BRF kredit og andre kreditore en masser af penge og han ikke har noget af værdi. Så bliver du sat sidst i køen til at få dine penge tilbage. Det vil nok sige du aldrig vil se dine penge igen.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Det er vigtigt ALTID kun at lave bank overførsler med risikovillig kapital, Nogle er meget snedige, og sikkerheden for køber er i bund, Har man ikke råd til at miste pengene, har man ikke råd til at handle med overførsel !!!
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 137
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 19
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 32 Svar: 187
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
svindler