{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

BILMENNESKER! {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg er i lidt af et dilemma med mig selv for tiden.
Sagen er den at jeg lige pt. kører rundt i en gammel Audi der synger på sidste vers. Det er de sidste kilometer vi kører på i øjeblikket.

Jeg er så igennem mit arbejde blevet tilbudt en stort set ny VW UP, som stort set kun lige er trillet udover kantstenen. Jeg vil kunne få bilen billigt, men da jeg er 22 og bare har "lånt" Audien jeg kører i nu, har jeg ingen form for ancinnitet eller lign. Derfor vil forsikringsposten inkl. kasko blive i hvert fald 1.000 om måneden. Derudover skal den finansieres osv, hvilket jeg ikke i detaljer ved hvad løber op i endnu, men jeg regner med 3.000 alt. inkl.

MEN! Jeg har en far der er svært glad for ældre biler, og faktisk kan lave det meste selv - så længe det ikke er elektronisk.

Han så gerne at jeg købte en "ny" brugt, som havde gået lidt flere kilometer og hvor jeg så kan risikere at den ikke er i den bedste stand. Det ville være en stor udgift nu og her, men ville, såfremt den ikke går i stykker, måske være det billigste. Min far har dog sagt at han ikke har lyst til at rode mere i gamle biler, så derfor ville det jo være "dumt" at købe en jeg forventede han så kunne lave. og bilerne i prisklassen 20.000-30.000 er et minefeldt.

Mit spørgsmål til jer er så: Hvad ville i gøre?

Betale bilen ud med det samme og tage chancen mht. reperationer og andet godt?

ELLER:

Købe den "Nye" bil, som koster lidt mere, men som ville kunne finansieres (ok billigt), og så formegentlig køre lidt flere km uden at skulle til mekaniker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BILMENNESKER!
  • #3   27. mar 2014 1000 i månede for en up lyder skørt selv for en ny startet. Ring til flere forsikrings selskaber. Jeg er sikker på at det kan gøres billigere

• #5   27. mar 2014 Jeg lavede en udregning hvor jeg fandt 10-15 forskellige biler.

profilbillede
  • #7   27. mar 2014 Det er jo en skrøne at de små nye biler falder helt vildt i pris.

Måske i % men ikke i kr. smiley

• #9   27. mar 2014 Det er rigtig de lidt ældre biler kostet lidt mere. Men ikke lige 140.000 kr. Så er det med en del ekstra udstyr. Det får man aldrig pengene ind på igen.

Min Ford fiesta ST kostede 220.000 kr fra ny. Så har jeg smidt ca 35.000 kr i af ekstraudstyr. Da den var 3 år gammel solgte jeg den for 135.000 kr. Det er lige et tab på 120.000 kr. Så det har jeg jo lige tabt en ny mikrobil på bare 3 år.

Det er begrænset hvad en ny mikro bil til 85.000 kr i dag vil tabe i kr. Hvis du køber en i dag. Så jeg syntes det er forkert at lave et skræmmebillede at de taber meget i værdi. Den kan ikke tabe mere end den er værd.

• #10   27. mar 2014 Disse informationer er baseret ud fra en Skoda citigo købt for 1 år siden hos en skoda forhandler.

Hvis du køber hos en forhandler er prisen 3400,- årligt for kasko uanset anciennitet.
    Afdrag er knap 1300 pr måned.
    Afgift 580 årligt

Dette løber ca. op i 1600 pr måned for alt.

• #11   27. mar 2014 Husk også ældre biler er VÆSENTLIGT dyrer i årlige afgifter til staten.

Nu lånte jeg feks. ved Middelfart sparekasse, der kunne man tage et øko lån, fordi min polo var en klasse A bil, der lånte jeg HELE beløbet dvs. ingen udbetaling, til 5.x Procent. og få tusinde kr. i oprettelse.
    Så det kan lade sig gøre.

Ved godt nogle firmaer, låner ud til 2-3% men så koster det også 15.000Kr. i alt i oprettelse osv.

En Up er en Fin bil.

men lad være med at afbetale en bil over 10år, det er simpelthen for dumt.
    og de fleste banker sagde førhen max 8år.

• #12   27. mar 2014 Hvis renten er på 5% hvad er ÅOP så på?

• #13   27. mar 2014 Det kan jeg ikke huske..

Men for både min polo til over 200.000Kr. og eksens Seat til 130.000Kr. var det i banken hvertfald billigerer over hele perioden, end seats 2.75% Lån, og nogle andre vi kiggede på.

Især, hvis man feks sælger bilen efter nogle år, og stopper lånet, så ville ÅOP stige helt vildt, grundet det var så dyrt i afgifter, og oprettelse.

Og desuden behøvede jeg ikke indskud, hvilket var fint, da jeg fik mindre for min gamle bil end forventet smiley

• #14   27. mar 2014 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/107/10-trendy/2093131 < havde købt noget ala den der hvis jeg ville have sådan en bette bil, kunne aldrig finde på at købe dem fra nye af.

• #15   27. mar 2014 Hvis du køber f.eks. en Chevrolet (minibil naturligvis) Kan du få dem til omkring 65.000 sprit ny og også få lavet en billig afdrags finansiering samt super billig forsikring der følger med bilen.

• #16   28. mar 2014 Det er da fuldstændig vanvittigt at købe en 107 der har gået 212.000 km !!! smiley

• #17   29. mar 2014 1: Du skal starte med at kigge på dit kørsels behov. Der er naturligvis signifikant forskel på at købe en ældre brugt bil til 30.000kr der går 12 på literen, og en ny der går 20 på literen. Jo mere du kører, jo større en faktor er det

2: Grønafgift. Vi har to biler i huset. En der koster 1600kr om året i grønafgift, og en der koster 6800kr. Ingen af dem er specielt gamle, eller uøkonomiske. Så handler du brugt bil, så vær opmærksom på at grønafgift ikke er helt uden betydning

3: I forhold til finansiering, så må du aldrig gå med mere end 5års finansiering på sådan en bil. At lave 8 års finansiering på sådan en bil er helt håbløst, da du ender med at have mere gæld en bilen er værd.

At købe en ny UP er ikke nødvendigvis nogen dårlig ide. Det kan sagtens være en bedre ide at købe brugt, men der er ikke mange brugt biler der i dag kan holde en lige så lav "total cost of owner ship" (når du regner alle poster med) som feks en UP

• #18   6. maj 2014 har du købt den så ? smiley

• #19   8. maj 2014
    Nej det endte med at jeg kørte igen. I min gamle smadrekasse smiley

• #20   8. maj 2014 Køb en gammel fin spand der er nysynet.
    Billiger bil får man ik.
    Så kan din far lave den hvis der bliver noget.
    Der spare du også pengene fra at køre på værksted med den.

• #21   8. maj 2014
    Det er også det der er planen nu, jeg tager sgu chancen smiley

Kommentér på:
BILMENNESKER!

Annonce