{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af iPhone med gæld
  • Michael
    Michael Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 35
    #1   5. apr 2014 Rest gælden ligger hos dig smiley Den følger ikke med til ny ejer som med feks. en bil.

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 144 Svar: 476
    #2   5. apr 2014 Takker

• #3   5. apr 2014 Arh. vent lidt. Nogle teleselskaber siger at telefonen er deres ejendom til den er betalt fuldt ud, og hvis afdragene derfor ikke overholdes, kan de spærre den.

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

#4   5. apr 2014 Det er købt ved bibob, ved du om hvordan der er hos dem?

• #5   5. apr 2014 Jeg kan ikke finde det på deres side, ikke med afbetaling af telefon. Der er flere ting på deres side der ikke virker.

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

#6   5. apr 2014 Jeg kunne hellere ikke finde noget.

Nok mest smart at betale den ud inden den ryger til salg.

Tak for for din tid lolwut

• #7   5. apr 2014 du kan sagtens sælge den. har solgt mange mobiler med gæld ingen problem.

• #8   5. apr 2014 Det nemmeste er at kontakte Bibob.

• #9   5. apr 2014 Du kan stadig sagtens sælge den, men du kan risikere købere springer fra når den stadig er på afdrag. Jeg ville personligt ikke købe en telefon der var gæld i.

• #10   6. apr 2014 Lolwut.. Køber overtager jo ikke gælden.

• #11   6. apr 2014 Nej, men hvis der står i udbyderes betingelser at telefonen er deres indtil den er betalt, sælger man jo i virkeligheden ikke ens egen telefon, men udbyderens telefon. Og der er måske nogle regler om at det ikke er tilladt, og hvis sælger ikke overholder afdragene kan de lukke telefonen, fordi den er deres ejendom.

Jeg troede det samme som jer engang, men der var en der viste mig at udbyderen i nogle tilfælde ejer telefonen til den er betalt ud.

Jeg kan dog ikke huske hvilke udbydere der var tale om dengang. Men det er værd at undersøge.

• #12   6. apr 2014 Troede at det var afskaffet, da køber (den nye) ikke hæfter for den tidligere ejers gæld.

Men som nævnt tidligere, så vil det være bedst at kontakte Bibob.

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

#13   6. apr 2014 Jeg giver bibob et opkald i morgen, derefter skal jeg nok skrive svaret her.

Tak for jeres svar smiley

• Nicolaj
    Nicolaj Tilmeldt:
    jun 2008

#14   8. apr 2014 Så fik jeg svar fra Bibob.

Tak for din henvendelse.

Det er dig der hæfter for restgælden, og vil aldrig kunne blive sat i forbindelse med den nye ejer af telefonen.

Vi kan ikke spærre telefonen, men kun et SIM-kort med et aktivt telefonnummer hos os, som telefonen er købt sammen med.

• #15   8. apr 2014 Okay, så kom det på plads, i hvert fald i forhold til Bibob. Tak for svaret smiley

Kommentér på:
Salg af iPhone med gæld

Annonce