{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Lån på dagpenge {{forumTopicSubject}}

Hej er lige blevet færdig med min uddannelse og er nu på dagpenge. er pt i gang med at søge alverdens jobs. problemet er så bare jeg bor på sydsjælland og de fleste jobs befinder sig i KBH og kræver egen bil derfor bliver jeg nød til at andskaffe mig en økonomisk pendler bil.
har ikke nogen udgifter da jeg stadig bor hjemme og det vil jeg blive ved med til mit lån er betalt af.

hvor magen penge tror i banken vil stille til rådighed til bil køb?

Og ja jeg har kontaktet min bank og venter bare på svar for at få sat et møde op, men ville være ret at ha en forventning til hvilket svar jeg vil få når jeg kommer der op smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån på dagpenge
  • Brian
    Brian Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 20
    #1   25. maj 2014 kommer til at handle om hvor meget du kan afdrage pr/mdr.

som regl siger de bilens alder minus 10år.
    Dvs. en model 2014 har du 10år at betale tilbage.
    En 2010 model, har du 6år. osv. ud af det antal år får du selvfølgelig et antal mdr. det ta'r du bilens pris og / med mdr.
    det er ca. hvad du skal ha' råd til hver mdr. i X antal år.
    plus minus om du ligger udbetaling eller ej.

• #2   25. maj 2014 Undskyld jeg siger det ligeud, men der er seriøst ingen på baboom der er uddannede i den slags. Og dem der siger de er det, lyver!

Du vil sikkert få en masse svar fra folk, som har mere eller mindre styr på økonomien og har derfor alle et forskelligt venskab med deres bank, så i sidste ende vil du stadig stå lige så svarløs som før du spurgte.

Vent til din bank svarer dig, og indtil da skal du ikke lytte på noget som helst du læser herinde. Vi er alle idioter.

• #3   25. maj 2014 Hvorfor ikke få et job før du overhovedet overvejer bil køb?

• #4   25. maj 2014 Hvis du ingen udgifter har og er på dagpenge. Så spar dog op og køb en bil til 20.000 kr.

Du kan da også sagtens søge job uden en bil, vent med at køb den til du har fået et job.

• #6   25. maj 2014 Køb en fabriksny bil. Du kan ikke låne til en bil uden udbetaling, men har du en udbetaling af 20% af bilens værdi, så er der intet problem.

Og som de andre siger, lad være med at købe en bil før du har et job.

• #7   25. maj 2014 En fabriksnye bil er ALDRIG en god ide. Den vil tabe 15-20% af værdien om året de første tre år. Så det er nok det dummeste du kan gøre.

• #8   25. maj 2014 Martin J
    Jeg kan kun give dig ret.
    Men... Med en fabriksny bil har du op til 7 års garanti, hvilket du ikke har med en brugtbil.

Jeg valgte personligt at købe en 3 år gammel bil, skide på garantien og sidde med en større bil med tonsvis af ekstraudstyr.

• #11   25. maj 2014 Hej tak for jeres svar alle sammen.

Vil ikke købe en helt ny bil pga de har et stort værdig tab smiley

Som jeg også har skrevet kræver de fleste job man har bil. og har ikke mulighed for at at låne en bil.

at købe en bil til 20000 er som at smide penge ud af vinduet. skal køre over 120km om dagen. og har brug for en pålidelig på som starter og køre vær dag.

Selvfølgelige kan man det? hvor skulle man ikke kunne det? smiley

• #12   25. maj 2014 Nej det vil ikke være penge ud af vinduet hvis du køber rigtigt.

Min søster købte en ældre Corolla for nogle år siden for 25.000 kr, den kørte hun 130.000 km i for ca. 15.000 kr i reparationer. Selv hvis du ender med at skulle bruge det dobbelte, vil det være bedre end at købe en bil til f.eks. 150.000 kr.

Julie P >>

Tror du selv at det er de småpenge du betaler om måneden der betaler alle de folk der er på dagpenge? Dagpengene kommer skam fra statskassen og er ikke nogen privat forsikring.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 154
    #13   25. maj 2014 Hvis du køber en Gold 2 diesel, så er du egentlig fornuftig kørende og de kan skaffes for rimelig penge og billige at sende på værksted hvis man intet kan selv.

Og hvis du ikke har så mange udgifter, så kan du skrabe en del penge sammen, selv på dagpenge.. så drop det lån.

• #14   25. maj 2014 #12
    Nu var planen at købe en nyere gulplade bil i prisklassen 70-80 som køre 25km/l +

Men nu var spørgsmålet hvor meget tror i banken vil gå med til at låne ud og ikke om hvilken bil eller hvorvidt jeg skal tage et lån smiley

• #15   25. maj 2014 Her er et eksembel på hvad du kan købe.

http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/toyota/yaris/14-d-4d-luna-van/2148374

Kan ikke se hvilken gulplade bil du vil købe som går 25+km/l.
    Ingen herinde kan svare dig på hvad din bank vil låne dig, det er kun din bank der vil det. Men de vil helt sikkert fortælle dig at det er dumt at optage gæld når du kun har dagpenge som indtægt.

• #16   25. maj 2014 Husk du bliver straffet med 5000 kr ekstra om året ved at bilen er på gule plader. + den er svære at komme af med igen.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 154
    #17   25. maj 2014 Undgå en gulplade bil, den kommer du til at hænge på og du finder heller ikke en som kan gå de kilometer/literen.

• #18   25. maj 2014 Ved da at man kan få Vw polo 1.2 TDI bluemotion som på papir køre 30km/l og så er der forde fiesta som køre omkring 27km/l og seat ibza som også køre omkring 27 km/l smiley

• #19   25. maj 2014 Jeg har en seat ibiza ecomotive. Den er opgivet til 27 km/L.

Den model kan man godt købe som gulpladet bil. Men det kunne ikke rigtig svare sig. Da efter 7-8 år vil afgifterne hente det du sparet ved købet.

Den er også til salg. Da jeg skifter den ud med en Tesla Model S. Ellers kan jeg godt anbefale en ibiza. Har været super glad for min. smiley

Kommentér på:
Lån på dagpenge

Annonce