331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

kærgården?? kærgården??

syntes lige jeg ville dele den her med jer

Hvad vil Arla opnå med denne kønsforvirring?
Skifte køn på arlas brødtyper?
Jeg synes, det er yderst underligt, at Arla Foods i deres seneste reklamer skaber forvirring om brødenes køn?

At dømme ud fra den syngende bagels runde former, og dens yderst mistænksomme hul i midten, som nu engang gør en bagel til en bagel, vil jeg mene, at en bagel vil være af hunkøn, DOG er det en mand, som lægger stemme til det yderst velsyngende stykke brød.

Jeg synes, dette er at skabe en del forvirring omkring, hvorvidt bagelen er en han eller en hun.

Hvad vil Arla mon opnå med denne kønsforvirring?
Mick Friis, Kastrup

SVAR:
Hej Mick

Det er en interessant iagttagelse, som vakte mange smil på læben her på kontoret, og du kan have ret i, at bagelen kan virke yderst feminin.

På den anden side kan det også virke som om, at Kærgården er det kvindelige køn, og at alle brødene jager "hende".

Dét, at brødet eftertragter Kærgården, er ihvertfald et af de væsentlige budskaber i reklamen.

En anden af mine iagttagelser er, at bagelen med hullet i midten er den eneste af brødtyperne, som kan illustrere en "mund".

Jeg har for en sikkerheds skyld forhørt mig i marketingsgruppen, om der skulle være nogle bagvedliggende tanker om køn i reklamen, og det er der ikke.

Jeg håber, at det er svar nok på dit spørgsmål, og så vil vi da også lige sige, at det er godt at vide, at en af vore reklamer stadig vækker opsigt, trods det, at den har mere end 10 år på bagen.

Med venlig hilsen
Arla Forum
Britta Jørgensen
arlaforum@arlafoods.com

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kærgården??
Kommentér på:
kærgården??

Annonce