541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

spørgsmål mht dårlige pc harddiske. spørgsmål mht dårlige pc harddiske.

Hej folkens.
jeg har Smidt nogen harddiskebi min computer som har en del år på bagen. Ved en AF dem har forsaget Blue screen of deaht på min gamle PC med jævne mellemrum, og så larmer og laver en AF dem også en klik lyd engang imellem smiley de nok omkring 10år gamle.

Men spørsmålet er egentlig, da de fungere fint som diske til opbevaring, vil de kunne have nogen negativ indflydelse på resten af computeren? Har system på Ssd og spil kører over en ny hybrid disk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål mht dårlige pc harddiske.
  • #1   27. nov 2014 Hvis den klikker, så vil jeg netop ikke bruge den til backup. Der er en årsag til den klik-lyd kommer. Og en dag vil du ikke kunne læse noget som helst fra den disk. Så hvor smart er det at bruge den som backup?

• #2   27. nov 2014 Har ikke sagt jeg bruger den til backup

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #3   27. nov 2014 Larmen kan være fordi at den er slidt og skiverne ikke kører 100% lige - pludseligt så står den af.
    Den med klik-lyde vil jeg ikke bruge til noget som helst. Har stået men en pc jeg lige havde ominstalleret og derpå gik til frokost - da jeg kom tilbage ½ time efter var disken død.
    Så stik en skruetrækker gennem stikkene så de alle er skæve og ødelagte og så i skrald med dem - så er der heller ikke andre der gider at tage dem.

• #4   27. nov 2014 opbevaring/backup... Same same... Kort og godt, så lad være.

• #5   27. nov 2014 Altså.
    Det ikke fordi den klikker hele tiden.
    Den larmer stille og så laver den en lyd som om den slår fra. smiley

Men ingen af jer ser ud til at kunne svarer på spørgsmålet.

• #6   27. nov 2014 For svare, så kan du godt bruge den som opbevaring/backup. Men en disk der klikker synger på sidste vers.

Og nej, det vil ikke have nogen indflydelse på dine nuværende diskes hastighed at sætte en gammel disk til din pc.

• #7   27. nov 2014 Mange tak! svaret jeg ledte efter.
    Den bliver bare brugt til opbevaring af downloads og film. Så må den knække sig når den vil. Den holder sikkert i lang tid smiley

Har smidt 3 ekstra i, så gider ikke fejlsøge så længe skidtet fungere sådan da.

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 277
    #8   30. nov 2014 computer galleri. smiley
    men nej , formater dem og brug dem til backup

• #9   30. nov 2014 #6

Ikke helt korrekt! Kører man i raid HAR det indflydelse. Men kører du 2 seperate vil det kun have indflydelse når du læser på den dårlige disk.

TS: Ville seriøst overveje bare at købe en ny, 1tb hdd koster ikke mange basøre i dag!

• #10   30. nov 2014 Rasmus S
    Nu skriver han jo at han har en SSD til OS, og en Hybrid til resten. Så der står ikke nogle steder nævnt noget om RAID.

• #11   1. dec 2014 har oplevet 2 uger gamle diske begynde at lave klik lyde, og holde mange år efter, de blev skiftet ud pga. større diske, og virker sQ sikkert stadig idag hvis jeg finder nogle af dem frem.

• Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 277
    #12   1. dec 2014 jeg har 5 hardiske i min..
    3 af dem er hverfald fra 2008-2009 " 500gb "
    de 2 andre er en ny ssd på 250gb og en sata på 2tb..
    har ikke oplevet de fejler eller yder dårligt. smiley
    men ssd er vejen frem smiley

Kommentér på:
spørgsmål mht dårlige pc harddiske.

Annonce