818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Århus VS Odense (Hvor skal jeg bo?) Århus VS Odense (Hvor skal jeg bo?)

Kort sagt, jeg færdiggør min nuværende uddannelse til sommer og regner med at læse videre til September i enten Kbh N, Århus (Viby J) eller Odense S.

Jeg har tidligere boet i Kbh og har sådan set den erfaring med byen jeg gerne vil.

Men jeg har ingen erfaring med de to andre byer (jeg har tilbragt under 5 timer i hver af dem tilsammen) og søger derfor erfaring med alt fra byliv til naturområder og boligpriser eller hvad folk ellers kan komme i tanker om alle inputs er velkomne (også om Kbh hvis der er nogle hemmeligheder i tror jeg ikke kender) og hvis nogen har boet i begge byer er det bare super.

Jeg har forresten ikke nødvendigvis behov for at bo i centrum, men vil gerne bo i en forstad så længe det er til at komme til og fra.

(dog tror jeg ikke at købspriser er relevante, da det i første omgang kun er halvandet år).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Århus VS Odense (Hvor skal jeg bo?)
  • #2   9. dec 2014 Jeg bor i Viby. Og der sker ikke meget. Der er hvad man har brug for. Men skal man noget, så tager man til centrum eller andre byer.
    Jeg har ikke fortrudt at jeg er flyttet til Viby. Dog søger jeg efter et hus lidt længere væk fra byen da jeg synes min husleje er alt for dyr i forhold til det jeg får.

• #3   9. dec 2014 Har en eks fra Odense, og har brugt en del tid Århus. Af de to synes jeg klart Århus er den fedeste by. Både hvad liv angår, men også charmen. Det skal dog siges jeg synes kbh er den fedeste af de 3 byer smiley

• #4   9. dec 2014 Jeg er paa arbejde, saa det bliver britisk tastatur (saa er i advaret).

1# Planen er at jeg skal laese en Pba i laboratorieteknik, Aarhus lokker mest, fordi de har linjen 100% internationalt til forskel for de andre smiley

2# Er det generelt for Viby at huslejen er dyr i forhold til hvad man faar?

3# Ja ok, af de to byer har Aarhus generelt faaet flest anbefalinger.
    Jeg maa indroemme at Kbh ikke lige er mig, jeg har ikke noget imod at bo der, men jeg foeler mig sku ikke rigtig hjemme smiley

Mange tak for jeres inputs indtil videre smiley

• #5   9. dec 2014 #4
    Jeg tror bare det er fordi vi kommer fra det sønderjyske hvor huslejen er en 3del af hvad vi giver heroppe, samt vores lejlighed er i et nybygget arkitekt-kvarter smiley

• #7   9. dec 2014 Vores husleje er på lige under 8000kr plus forbrug for en 3værelses på ca. 70kvm.

• #8   9. dec 2014 Jaob: Ja så kunne jeg forestille mig at der er en forskel smiley

Jeg er selv fra nordsjælland, hvor det svinger meget i priserne..
    Sidst jeg boede i Kbh havde jeg en toværelses til 2600 om måneden + forbrug, på 66kvm, til gengæld var det noget gammelt lort og intet bad.

Julie: jeg synes da ikke det lyder så slemt hvis det er noget ordenligt i bor i? men selvfølgelig ikke en sjov husleje som studerende.

Fedt! det er da rart med anbefalinger smiley
    Må jeg spørge hvad du læser?

• #10   9. dec 2014 Så går det da lige? smiley

Jeg er ikke begyndt at kigge bolig nogen af stederne endnu, er det til at skaffe i området inden for rimelig tid hvis jeg skulle blive optaget på eaa?

Det lyder da rimelig spændende, men det er vel et andet campus end Viby går jeg ud fra?

Der hvor jeg læste laborant var bygningen fra 07, så det var ikke dårligt smiley

• #12   9. dec 2014 det kan nu sagtens lade sig gøre at finde billige gode lejligheder i KBH og omegn, så mon ikke det kan lade sig gi sig i Århus? smiley

gir 3200 om måneden for 60 Kvm 5 km fra rådhuspladsen. Dette er inkl vand og varme, og uden el ^^

• #13   9. dec 2014 Julie: Tak for tippet, det vil jeg gøre ^^

Jeg vidste godt at akademiet var stort, troede bare ikke at afdelingen var det smiley

Jeg gik/går på CPHbusiness nu, men afdelingen i Hillerød havde kun miljøteknologer og laboranter.

Rasmus: Hvordan har du scoret dig sådan en lejlighed?

Vidste godt der er nogle fund, var fint tilfreds med min sidste lejlighed, jeg havde det fint med at gå i fitnessworld for at bade eller på uni hvor jeg gik.

Kommentér på:
Århus VS Odense (Hvor skal jeg bo?)

Annonce