584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

elektrikere hjælp? :) elektrikere hjælp? :)

så er lige startet på grundforløbet i el, og ja, er komplet lost, læren er ikke til den store hjælp, skal bare kigge i noter, men hjælper sgu intet da jeg ikke forstår det. er igang med at montere en korrespondance B, har 5 ledninger. brun (fase). blå ( nul) grøn (jord) rød (lampe) sort (mellem), har monteret den blå i N og brun i L, grøn i jord, står så tilbage med lampe og mellem ledning, i toppen af denne korrespondance er der en rød og sort klemme. den røde er jo +klemmen, skal min mellem ledning i +klemmen og min lampe ledning i den sorte klemme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  elektrikere hjælp? :)
  • #2   17. apr 2015 ja og det er præcis de diagrammer jeg går helt død i, kan slet ikke tyde dem

• #4   17. apr 2015 vi er jo helt nye i forløbet, ca. 1 uge gammle smiley så vi skal bare have 2 kontakter og 1 lampe

• #8   17. apr 2015 Vil ønsker dig held og lykke med din uddannelse ... smiley

• #9   22. apr 2015 Porker, Personligt bruger jeg Altid den røde klemme som fast fase.. men det er vel en smagssag, dit virker jo også. Ligesom jeg også Altid bruger sort som mellem, og grå som skinne, M2 eller andet.

Men And, som jeg gør det hedder det:
    Brun i den røde, og sort i den sorte ved siden af, og skinnen (grå) i den nederste sorte. Og selv samle Nul og Jord i muffer. Lampeudtaget skal jo bare have din Mellem fra kontakten, nul og jord.
    Så spiller det.

Kommentér på:
elektrikere hjælp? :)

Annonce