{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er 21 år gammel, og står nu langt om længe og skal snart til at tage stilling til at flytte hjemmefra. Jeg føler mig egentlig rimelig parat, og synes selv jeg kan tage ansvar og stå på egen fod. Det eneste der virkelig bekymrer mig er tanken om at være alene.
Jeg går ikke i skole, jeg har været i lære i de sidste mange år og er nu færdiguddannet. Jeg tager på arbejde og er derefter vant til at komme hjem til et hus der er fyldt med liv eftersom jeg kommer hjem senere end resten af familien. Tanken om at skulle tage afsted når det er mørkt en vintermorgen, komme hjem igen når det er mørkt om aftenen og komme hjem til en kold og mørk lejlighed og være alene dræber mig indeni.

Samtidig ved jeg også at jeg ikke ville kunne bo med nogle af mine venner, det duer jeg simpelthen ikke til. Det er jeg for privat et menneske til at kunne. Med det sagt er jeg også utroligt social, men jeg har bare brug for at kunne lukke af og være mig selv bare en time om dagen, og det føler jeg aldrig jeg vil kunne komme til hvis jeg bor med en ven også selvom man har sit eget værelse.

En af de store årsager til at jeg opretter denne tråd er også fordi jeg ved at når jeg flytter ud bliver jeg nød til at flytte tættere på mit arbejde hviket nok vil adskille mig lidt fra mange af de venner jeg ser i dag. Det vil i hvert fald nok ikke lige være hver dag de kommer forbi. Er jeg alene med at sidde med disse tanker, og hvis ikke hvordan taklede i det at flytte hjemmefra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra
  • #2   11. sep 2015 Lars, du lyder som en utrolig sød og eftertænksom fyr. Det er altid godt at forberede sig psykisk og forestille sig hvordan det bliver når der er forandringer i sigte.

    Men det er ofte sådan at når man står i situationen så er det ikke som man har forestillet sig. Jeg kan opmuntre dig med at jeg selv har været modstander af at at bytte miljø,jeg var by bo troede jeg efter 50 år på Frederiksberg.skulle vi flytte på landet. Havde de samme tanker som du nu har om at blive sat ud på et side spor og at det ville blive kedeligt, men jeg forstår ikke i dag at jeg ikke tog springet meget før.
    Der er så mange tanker i dit hoved at du bliver helt forvirret, prøv at tage det helt roligt og tag en ting af gangen, hvad er det værste scenarie, hvis du ikke falder til. Du kan sikkert flytte hjem igen,

    Måske finder du en dejlig pige der kan adsprede dig. Men alt i alt så er den følelse du har noget alle har prøvet når de står over for nye tiltag. så det hele skal nok gå. og du kan sikkert lave en blød overgang og indimellem besøge dine forældre. Så tag denne nye situation som en udfordring der vil være med til at udvikle dig som menneske.
    PØJ PØJ med det, smiley smiley smiley


  • #3   11. sep 2015 hvis jeg var dig ville jeg flytte alene i en lejlighed, det var den bedste tid jeg havde i hvert fald. og inden man ser sig om har man en kæreste som rykker stille og rolig ind med deres tandbørste osv.

  • #4   12. sep 2015 Alt afhængig af hvor du bor - så har jeg haft en udvekslingsstudent boende.
    DIS I københavn søger tit steder til dem (fra august og så 4 mdr frem mener jeg)

    Kunne være en mulighed, hvis du får et sted, der er stort nok til to..
    Dvs. jeg har en andelslejlighed på 54kvm , jeg bruger "stuen" som værelse 18kvm ca og han har værelset på ca 13kvm. funger fint


  • #5   15. sep 2015 Som du skriver det, lyder det ikke til at du har nogle fritidsinteresser. Det kunne være du skulle starte til et eller andet? smiley Begynd at træne, eller find en sport eller anden aktivitet du synes kunne være sjovt.

    I 2012 startede jeg op til karate igen efter 13 års pause, og i dag vil jeg ikke undvære sammenholdet i klubben for noget som helst. I de fleste sportsklubber er der et rigtig godt sammenhold, og det er guld værd smiley

    Hvis du finder nogle ting at bruge hverdagen på, så er timerne hjemme måske ikke så lange smiley

    Men som <b>kasper j</b> skriver, så er det nu slet ikke dumt at være lidt alene. Der kan hurtigt nok gå kæreste-familie-hverdag i den (ikke at det er skidt, overhovedet), og JEG synes det har været fint at have noget tid for mig selv.


  • #6   15. sep 2015 Hej Lars, du hører vist til den tavse type, det ville være rart at få et lille hint om du er i live eller hvad, Bare for et syns skyld så giv et lille kuk, som bevis på at du har læst vores indlæg. smiley smiley

  • #7   15. sep 2015 flyt alene første gang, og ja det er lidt ensomt de første par uger, og føles lidt spøjst at man er helt solo. Men derefter finder du meget hurtigt alle fordelene smiley

  • Kamilla S
    Kamilla S Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   28. okt 2015 Hej Lars H,

    Det er rigtig godt at gøre sig nogle overvejelse omkring det at flytte hjemmefra - det er en stor ting! Det er nok de færreste der egentlig gør det i den alder. Kan huske da jeg selv flyttede hjemmefra kunne jeg ikke vente med at prøve dette nye kapitel i mit liv. Jeg bestilte har i god til før bestilt en masse flyttekasser, så jeg stille og roligt kunne pakke alle mine ting ned. (Det var meget pudsigt at pakke dem ud i en ny lejlighed). Kan kun anbefale dig at gøre det samme, det giver god ting tid til at vænne sig til tanken om at flytte og den nye hverdag man skal til at have. Købte selv en masse flyttekasser herfra:
    www.emballage-shoppen.dk/papkasser/flyttekasser. Det skal helst føles dejligt og spændende at flytte. Det bliver selvfølgelig en helt anden hverdag, men det vænner man sig hurtigt til og får skabt nye venner de nye steder man kommer. Så skal du nok også holde fast i nogle af de gamle smiley


  • Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #11   28. sep 2016 Da jeg sku flytte hjemmefra skulle jeg heldigvis flytte ind med en veninde. Det hjalp mig super meget til at få mere ro på. Det er også bare dejligt at dele sådan en speciel oplevelse med en nær ven.

    Det kunne være sjovt at få en status fra dig her nu så lang tid efter. Håber det er gået godt!

    Til andre er mine vigtigste råd:
    - Spar penge hvor du kan. Køb altid det billigste af alt - for det er virkelig dyrt at flytte. Flyttekasser købte jeg disse: http://daniaemballage.dk/papkasser-22/

    Og hvis du vil spare lidt energi på at skulle handle i starten så shop hos nemlig.com - de er super hjælpelige.

    Men hey - skriv lige hvordan det gik at flytte


Kommentér på:
Flytte hjemmefra

Annonce