Ufrivillig far Ufrivillig far
Så lige en udsendelse på DR2 omkring det at blive far mod sin vilje, her blev behandlet den retsløshed en kommende far har.
Her gik spørgsmålet om ikke en kommende far skulle have 12 uger til at bestemme sig som kvinden også har.
1 berettede at han havde haft et forhold efter kun 8 timer på en båd hvorefter hun var blevet gravid.
Her gik det også om at vil man ikke være ufrivillig far så kunne man bare holde rotten indenbords så den ikke gik i fælden.
Man sandheden er at manden faktisk ikke har noget som helst at sige eller frasige sig faderskab - det er en beslutning som kvinden helt og aldeles selv kan bestemme.
Det kom også frem at flere kvinder lyver om at være beskyttet fordi de måske høre uret tikke og så må vi lige have poden inden de bliver for gammel.
Nu snakker man meget om voldtægt mod kvinder men hvad med juridisks voldtægt af manden? Det er jo en form for gidseltagning hvor manden helt har gjort det klart han ikke ønsker børn.
En historie fra min omgangskreds hvor en mand havde et kort forhold til en kvinde som så siger hun er gravid og manden er faderen - hvorefter han siger: umuligt for jeg har fået en vasektomi så her skulle han lige fedtes af. Jeg ville give en formue for at se ansigtet på kvinden.- pinligt pinligt....
Der var så også en længere diskussion på Facebook hvor det faktisk var manden der var banditten og ingen støttede ham.
Brug gummi
Lad være
hold den i bukserne
osv.....
Hvor er ligestilling henne nu når det altid bliver taget op at kvinder ikke er ligestillet manden?
Her er manden total retsløs, han har bare at betale de næste 18 år eller 21 år hvis barnet tænker på at læse videre.
Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at beslutte mig hvad jeg skal tænke om udsendelsen for sikker sex er at lade være - men når sprutten går ind så ryger hjernen ned i dilleren. Men absolut en interessant udsendelse som sætter fokus på noget jeg aldrig har tænkt på.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Ja nu kan de unge mænd lære det, hvordan det er at være i andres magt, være helt forsvarsløse.
Problemet er at der mangler p piller til manden, for kondomerne er ret usikre, og ingen kan bevise at manden har beskyttet sig rimeligt.
Summa summarum, man d må påregne risiko, indtil loven laves om.
Abort er jo et indgreb i pigens krop trods alt ikke 100 procent risikofrit og slår et menneske ihjel, ikke nogen ideel løsning at gi manden ret til at vælge til og fra heller.
Tænk at vi i 2016 stdig ikke har oplyst folk om konsekvenserne ordentligt!
Sex er og blir ikke kun for sjov, det indgår i et større hele om bla forplantning..... tsk tsk. Fat det nu!
Etik og moral kan ikke forventes opfyldt af selv de nærmeste, ligeledes en lære for unge, på den hårde måde.
jan 2016
Følger: 9 Svar: 1
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Udsendelsen blev vist i går, så gammel nyt er det vel ikke.
dec 2014
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Inden for 72 timer efter samlejet, skal man bare have proppet en Norlevo i tøsens drinks eller kaffe hvis det er.
Så kommer der ingen pølse ud af det skind.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
Så kunne det være en god ide at blive steriliseret
Men jeg vil sige det på den måde, vi har hver især ansvar for eget liv og krop - og vi ved også, hvad der kan ske, ved at dyrke ubeskyttet sex, så kære mand, hvis du ikke vil have børn, så tag regnfrakke på, måske kedeligt, men sådan er livet
dec 2014
Blogger
dec 2014
Blogger
dec 2014
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 1.797
Men det er da en problemstilling, og noget som mænd måske lige bør tænke over en ekstra gang. Mht at kvinden kan lyve er det vel så nemt at "brug altid dine egne medbragte kondomer", det har den ekstra bonus at beskytte mod kønssygdomme
Jeg medgiver, at det er problematisk at mænd kan blive "fanget som fædre", men er absolut imod at manden skulle have lov til at bestemme over hvad kvindens krop skal udsættes for (i.e. abort, som både kan have fysiske og psykiske konsekvenser). Så ingen klar løsning pt., måske en lov om at har man ikke haft et forhold, så kan manden frasige sig al ret til barnet mod ikke at skulle betale børnepenge, men ja jo...
dec 2014
Blogger
Og alt, hvad vi gør har konsekvenser, og det kan vel ikke komme bag på voksne mænd og kvinder, så hvis ikke mænd vil risikere "en smutter" - så er der råd for det.
Alan, fortrydelsens pille, ja, måske, men så skal der handles hurtigt, og jeg synes ikke, det er en OK prævention.
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Fotoprofiler: 1 Emner: 29 Svar: 1.797
Så summasumarum, vil du virkelig ikke være far, så er det bedste at være til mænd
Blogger
dec 2014
Ja, de er 100 gange stærkere end en p-pille, og langtfra sunde, det er jeg udmærket klar over.
Men hvad er det man siger...?
De kan vel bruges i en snæver vending.
Din veninde og hendes kæreste, bør nok overveje anden prævention end kondomer, for de er da virkelig uheldige.
Ufrivillig far