670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Køb af telefonnr (guldnr). Sikkert køb? Køb af telefonnr (guldnr). Sikkert køb?

Hej.

Jeg har snakket sammen med en fyr over facebook der vil sælge mig et par telefonnumre der er lette at huske og som jeg derfor vil bruge til min virksomhed. Hvad skal jeg her være opmærksom på for ikke at blive snydt. Tænker bare at der må være noget sikkerhed omkring noget man udfylder/underskriver i forbindelse med overdragelse? Nogen der kender reglerne eller har gode råd? smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af telefonnr (guldnr). Sikkert køb?
  • #2   9. feb 2016 Der er bare en enorm prisforskel på at købe privat og på at handle direkte med selskaberne. smiley Du mener ikke at det kan ende godt ud på denne måde?

• Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 3 Svar: 392
    #4   9. feb 2016 En privat person må ikke sælge abo videre til en anden. Kontrakten med det selskab er så ikke gyldig. Da det ikke er dig der har indgået den aftale.

• #7   9. feb 2016 Mr Miaghi.

Du er for naiv.

Jeg fik engang et nummer af TDC, det var de 6 første cifre af mit personnummer, det gav jeg 0 kr for.

Hvilket nummer er det da du vil have?

Otte 8 taller?

Drop det.

• #8   9. feb 2016 Det er ikke et abonnement der sælges. Kun et nr. Ved at der foregår en del af den slags salg privatpersoner imellem og har ikk fundet nogen de nævner snyd. Var kun interesseret i det evt papirarbejde ved et sådant køb så jeg var sikker på at det gik ordentligt til.
    Det er forskellige numre men bl.a. 71 71 71 71

• #9   9. feb 2016 Du skal gøre op med dig selv, hvor vigtigt det er for dig, at få et GULD NR., hvis det er yderst vigtigt, så skal du nok bare betale, hvad det koster på helt lovlig og sikker vis smiley

• #11   9. feb 2016 Vi lever i en anden tidsalder nu, Torben.

Kig på diverse auktionssider, hvis du ellers kender til det. Det er dem der er her på nettet. Altså internettet... World wide web. Du ved, det du sidder på nu.

• #12   9. feb 2016 APC.

De populære numre er ikke til salg, og hvis de er, så koster de kassen.

Nu var jeg på de gule sider og søgte på telefon nummeret 88888888, og så til min overraskelse at der var 4 privatpersoner der besidder det.

Nogen der kan forklare fænomenet?

Gad vide hvem jeg får fat i, hvis jeg ringer nummeret op, gætter på et større selskab. - De Gule sider er åbenbart utroværdige.

• #13   9. feb 2016 Guldnumre.dk der står hvordan de gør, Mr.
    Hør sælgeren om, hvad han havde tænkt sig, mht. overdragelse.

Du kan nok ikke lave andet end en normal købskontrakt, hvis det er privat

• #14   9. feb 2016 Markgreven - Der står intet nævnt om pris i dette emne, så vidt jeg kan se. Alt er til salg, det er bare et spørgsmål om pris.

Inde på Lauritz.com , havde de for ikke så lang tid siden numre til salg. De gode numre, var vurderet til 100.000 kr. Om de blev solgt til det, skal jeg ikke kunne sige. Men der er penge i lortet.

Og uanset om man køber hos en privat eller forhandler, kan man blive taget i røven.

Trådstarteren spørger efter råd til en kontrakt, og får smidt i hovedet han er naiv.

• #15   9. feb 2016 Jeg har ikke haft de bedste oplevelser med dgs.dk i forhold til deres opdateringer. Men ring til nummeret, og fortæl ejeren, der står 3 andre som nok har haft nummeret før registreret stadig

• #16   9. feb 2016 APC.

Og hvem tror du jeg får fat i hvis jeg ringer 88888888?

Garanteret ikke nogen af de 4, men sikkert et større selskab.

Er det ikke Danske bank der har lutter 1 taller?

Well, jeg kaldte trådstarter naiv, men det var altså ikke ondskabsfuldt ment, jeg ville bare med de ord have ham til at tænke over, om det han var i gang med, virkelig var fornuftigt, og det mener jeg stadig ikke at det er.

Køb et nummer af teleselskaberne, eller få det, hvis det er ledigt så er det gratis.....

Som jeg skrev tidligere så fik jeg engang nummeret 070459 af TDC kvit og frit, det er min fødselsdag.
    7 april 59.

Mærkværdige numre koster sikkert kassen, og da jeg ser der er 4 der har 88888888 på DGS, er det sikkert nogen der er blevet taget i røveren.

• #18   10. feb 2016 Torben.

Det er sgu da rigtigt, det er L`easy.

Men der er 4 andre der har samme nummer, tror du deres telefon nogensinde ringer. smiley

• #21   10. feb 2016 Toben - Sætter du dig også alene over i hjørnet, med ryggen til, når du ikke får ret i virkeligheden? Eller er det bare en facade du udøver her på Baboom?

• #22   10. feb 2016 Toben - Nu hvor alle på nettet er snydere - er de her http://m.dba.dk/soeg/?soeg=guldnummer ekstra store snydere?

• #23   10. feb 2016 Ps: Du kan trykke på den blå skrift, og world wide web, vil lede dig ind på siden.

• #24   10. feb 2016 Forbrugerrådet kan råde mht sikkerhed.
    Der er risici ved gambling, men fristende af og til.
    Man lærer af erfaring smiley
    Fortæl gerne om resultatet hvis du tar chansen..

• #26   11. feb 2016 Tal pænt. Jeg troede du havde forladt emnet i din kommentar #10, efter du ikke fik din vilje, og kaldte manden naiv, eftersom han ikke har samme opfattelse som dig...

• #27   11. feb 2016 - men jeg synes du bliver ved med at skrive...

• #29   11. feb 2016 Det er jo vanvittigt, troede kun det var teleselskaberne der solgte telefon numre.
    Jeg fik det nummer til mit fastnet som jeg ønskede, og det kostede intet.

• #31   14. feb 2016 Markgreven - Nu går jeg heller ikke ud fra, de første 6 cifre af dit personnummer, ville være et guldnummer, og derfor ikke specielt eftertragtet smiley Derfor kunne dit teleselskab give dig det gratis. Tiden med fastnet, er alligevel et overstået kapitel snart

• #32   14. feb 2016 APC

Korrekt, det nummer var nok ikke eftertragtet, men det er en del år siden, så fastnettet var altså ikke lagt i graven dengang.

Hvilke numre TDC solgte skal jeg ikke kloge mig på, men nogen af de såkaldte guldnumre der er til salg, virker da ikke specielt interessante.

Kommentér på:
Køb af telefonnr (guldnr). Sikkert køb?

Annonce