1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Farvel til Anker. Farvel til Anker.

Jeg har aldrig stemt på socialdemokratiet, men...

Anker var for danskheden som juletræet er for julen.

Lille. rund og rød og ikke en skid værd, en Anker..... Det var den hendengangne 5 øre der fik det navn.

Hvilket politisk ståsted man har, så har Danmark mistet en kulturpersonlighed.

Nu skal mange myter begraves, blandt andet at det var Anker der gældsatte Danmark, næh det klarede J.O. Kragh fint...

Hvil i fred Anker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel til Anker.
  • #1   2. apr 2016 Han var en katastrofe for Danmark....fatter ikke alt det pladder der bliver sagt om ham.... smiley smiley smiley

• #2   2. apr 2016 Elizabetta.

Det må du da lige forklare....

• #3   2. apr 2016 Det kan godt være en masse mennesker synes han er flink, men han duede da ikke som statsminister....

• #4   2. apr 2016 Elizabetta.

Han indførte bistandsloven, ingen måtte have det ringere i arbejdsløshed, end de var i arbejde.
    Man betalte telefonregninger, afdrag på huse og biler.... Vi havde en fantastisk sparekasse hvor vi kunne hjælpe hinanden.
    Men nu kommer det sure.....
    Familiesammenføringer, hvor kommunen pludselig skulle betale 7 cykler til en børnerig familie, og du kan selv tænke videre, at dette gik jo ikke i længden.... Men det var jo ikke Ankers skyld....
    I dag har vi over 500.000 ikke etniske danskere, hvoraf de fleste aldrig kommer til at smide en krone i den danske statskasse.....
    Så selvfølgelig har systemet ændret sig, men det kan vi ikke give Anker skylden for.

• #5   2. apr 2016 Det fremgår af nedenstående at han var havnet i en nedgangstid og var afhængig af dominerende embedsmænd og stærke arbejdgvivere.....
    Desuden var pressen (både den seriøse og modsat) meget negativ, han blev hele tiden hængt ud som ubrugelig.....

http://www.historisktidsskrift.dk/pdf_histtid/110_2/432.pdf

• #6   2. apr 2016 Man må nok sige om ham at han manglede det store overblik, og blev jordet hvis han sagde noget ufornuftigt...og ja, meget har ændret sig siden....

• #7   2. apr 2016 Elizabetta.

Nu håber jeg ikke du forventer jeg skal læse samtlige 493 sider af dit link inden du får svar.... Så jeg må bare sige... Og?

• #8   2. apr 2016 Det var nu den smalle venstreregering med Hartling som forværrede økonomien med skattelettelser der ikke var råd til.
    Anker trådte til igen og det lykkedes ham at rette op på fejlene så Shlüter overtog et rimeligt land at bygge videre på.

• #9   2. apr 2016 Erik.

For en gangs skyld skal du have ret!!!

• #10   2. apr 2016 Anker Jørgensen indefrøs vores dyrtidsregulering i nogle år, og det var vi mange, der var så sure over, at vi stillede op på Christiansborg Slotsplads med de røde faner. Men det viste sig siden, at det var da en ganske god opsparing, så det skal han ikke høre et ondt ord for smiley

Og så var der efterlønnen, som Anker også fik indført i sin regeringstid, og den har rigtig mange haft glæde af.

Endelig var han den sidste rigtige arbejder, der stod i spidsen for Socialdemokratiet. I dag bliver man ikke til noget i det parti uden at være mindst Cand polit.
    Så æret være hans minde.

• #11   2. apr 2016 Jeg synes bestemt Anker var en bedre statsminister end Helle, der er ikke meget S over hende - Anker overtog posten efter Jens Otto Kragh, og han var da ikke dum, så der var noget at leve op til, og det synes jeg han bestemt kunne komme efter.

Den sidste rigtige socialdemokrat siger vi farvel til i dag. Tak for det, du formåede at få gennemført, jeg har også stemt på dig.

• #12   2. apr 2016 Jeg husker at da jeg kom gennem Plejobo i Saxogade med mine fritterbørn, at Anker stod der, jeg mener at hans kone Ingrid var protektor for plejehjemmet.
    Vi havde nok været i skøjtehallen, og så siger Anker til mig, er det dine børn alle sammen?
    Æh næh, jeg er pædagog på fritidshjemmet ved siden af...
    Javel siger han og smiler, så sig til børnene at de bare kan spise af buffeten, de trænger nok mere til det end jeg....

Så børnene guffede ind vi gik over legepladsen og op til fritten.

• #13   2. apr 2016 Det er nok fordi du ser så brunstig ud smiley - han har ment, at de alle må have været dine børn smiley

• #14   2. apr 2016 Min brustighed gemmer jeg til dig Libbie...

Men det er godt nok ved at være kritisk.... smiley

• #15   2. apr 2016 Så kan det være, at vi skal tilbage på sporet smiley smiley

• #16   2. apr 2016 Præcis.

De vaginale temaer ligger lige til mit højreben. smiley

• #19   2. apr 2016 Curt.

Du er kyniker med stort "K"!!!

I det her tilfælde, kan du rende mig i røven!!!

• #21   2. apr 2016 Jeg er i hvert fald glad for at Curt aldrig bliver sygehjælper for mig.

Er du gal, jeg ville skide i bukserne af skræk.

• #22   2. apr 2016 Mennesker kan sagtens have nogle kvaliteter, selv om man ikke er enige med dem politisk.
    Der vil sikkert også være mennesker, jeg ikke vil græde snot over den dag, de stiller træskoene. I så fald holder jeg bare min kæft frem for at udbasunere min mening om afdøde. Det hedder pli, ganske almindelig pli, og det er ikke nogen dårlig egenskab.

• #26   2. apr 2016 Curt, er der aldrig nogen der har lært dig, at såfremt man ikke har noget godt at sige, så holder man sin mund?!

Ellers er det på tide....

Og det må man sige, er særligt afgørende, når man omtaler en nyligt afdød.

• #28   2. apr 2016 Som trådstarter må jeg jo blot konstatere, at der ikke er noget nyt i at enkelte personer elsker at provokere og for den sags skyld sværte døde mennesker til.

De døde er nok ligeglade, men lidt pli kunne være ønskeligt.

• #31   2. apr 2016 Knud Heinesen?

Jeg morer mig kosteligt.

• #32   3. apr 2016 Er det ikke generelt sådan, at der altid fremsættes pæne mindeord om et menneske i forbindelse med en bisættelse eller begravelse? Derfor vidste vi jo alle, at Anker Jørgensen ville blive omtalt i positive vendinger siden dødsdatoen den 20. marts - både af politiske venner og fjender og andet godtfolk.

Sådan bør det også være - og jeg havde personlig intet som helst imod den tidligere statsminister.

• #33   3. apr 2016 Jamen, det kan onde mennesker ikke finde ud af, Frank.

• #34   3. apr 2016 OK.

HA, Fjordside beskylder mig for at have sat et billede ind i denne tråd af Curt med horn i panden.

Er der nogen her der kan bekræfte, at det ikke er mig der har gjort det?

• #35   3. apr 2016 Markgreven,
    Fjordside kan sagtens finde ud af det, og hun kan også se hvem der er troll her. Og husk at der findes troll spray, det hedder "Filter"!

Tilbage til tråden: Tages i betragtning at landet var konfronteret med en kæmpestor krise, synes jeg at Anker har gjort det udmærket, desuden har han formået at forblive ydmyg , hvilket man i dag ikke kan se hos den politiske elite. De tror alle at folket er der for at sikre dem privilegier og et luksusliv.

Godt gået for en ufaglært arbejdsmænd. Æret være Ankers minde.

• #36   3. apr 2016 Nå, men hvorom alting er, kunne jeg aldrig finde på at sætte et billede ind af Curt med horn i panden.

Jeg kan være fandens uenig med ham, men dette er blot ikke min stil.

• #38   3. apr 2016 Curt.

Tak for det.

Nu har jeg skrevet lidt frem og tilbage med Fjordside, og forsøgte mig oven i købet med at få en date med hende, men det var hun ikke interesseret i.

Nu mangler jeg blot en undskyldning fra hende, men pyt.... smiley

• #40   3. apr 2016 Curt.

Fordi hun gav mig skylden for at det billede var sat ind.

Desværre fungerer dette forum ikke som eksempelvis tv2 blog, hvor trådstarter kunne redigere i sine egne tråde.
    Jeg har ingen mulighed for at slette noget her.

• #42   3. apr 2016 Curt.

Måske fordi det ville være på sin plads.

Begår man en fejl, kan man vel godt smide en undskyldning.

Sådan er jeg i hvert fald opdraget.

• #44   3. apr 2016 Curt.

Overhovedet ikke.

Men nu er det heller ikke så ofte at en admin tværer mig ud under skosålen.

• #54   3. apr 2016 nææ, Ole, men sikke noget hyl, du milde... og ynk , ynk, ynk... smiley smiley smiley

• #56   3. apr 2016 Jeg synes nu faktisk billedet var ret sjovt. Man skal nok gå med MEGET små sko for at føle sig SÅ brøstholden.
    Men på den anden side vi kender jo curt efterhånden. smiley

• #62   3. apr 2016 Bor du i et glashus skal du ikke kaste med sten..... smiley ....

• #67   3. apr 2016 Markgreven,
    Fjordside kan sagtens finde ud af det, og hun kan også se hvem der er troll her. Og husk at der findes troll spray, det hedder "Filter"! Jr. Elena.

Ja, det kan Fjordside. Endnu en tråd ødelagt, alt hvad Curt J deltager i ender i fnidder, det er helt utroligt, og jeg mener ikke, vi skal finde os i det. Det må få en ende.

Markgreven - hvorfor blokerer du ikke Curt J, så er vi dejlig fri for den fnidder og ødelagte tråde, der er adskellige tråde, der er blevet ødelagt og det skal der gøres opmærksom på, det pynter da heller på siden her smiley

• #69   4. apr 2016 Ja, OS og det kan dokumenteres, det er det bedste af det hele smiley

• #70   4. apr 2016 OS, at man mangler humor er en ting som kan diskuteres, der er ikke alle der har det, men at man systematisk afsporer og ødelægger hele tråde er en anden ting, som BB skal være opmærksom på.

• #71   4. apr 2016 Det er samtlige tråde, hvor egne tråde med 1 deltagelse ikke ender i så meget fnidder, men undertonerne er der, det tangerer til terror af BB smiley

Kommentér på:
Farvel til Anker.

Annonce