489 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Hop ikke på MSM besked post Hop ikke på MSM besked post
P.T florere en mobil besked ,tilsyneladende fra PostDanmark.
Den hedder: Vi har desværre ikke kunne levere din pakke gå ind på:
crop.is/postdk
Når man trykker på skip ADS
/> beder den en om at downloade en fil som har en extention *.APK som kun zip programmer kan åbne - det viser sig ikke at være en arkiv fil men et skema til statistik med spørgsmål og et ønske om at man skriver sit adresse, navn osv....
Hvad det er helt nøjagtig ved jeg ikke andet at jeg har undersøgt den på en sikker pc for *.APK er en androit apps som muligvis er ude efter ens oplysninger på ens telefon.
0 synes godt om
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
KØBENHAVN: I øjeblikket florerer en spam sms med teksten ”Din pakke fra PostNord er tilgængelig til afhentning. Følg linket for at se alle oplysninger om din forsendelse ’ http://postdanmark.menu/post.apk.” Hvis man trykker på linket i sms´en bliver man bedt om at installere en mms-applikation, som får adgang til telefonens data. Det skal du ikke gøre. Har du alligevel installeret den, så slet den omgående, da den kan videregive personlige oplysninger til, dem der står bag spam sms´en.
- Sms-beskeden er fup, og hvis du besøger linket i sms’en, vil din enhed muligvis forsøge at downloade en fil, der kan gøre skade på din mobil, tablet eller computer. Vores anbefaling er derfor, at du sletter beskeden med det samme uden at besøge linket, oplyser Nordsjællands Politi.
I følge Post Danmark blev sms´en primært udsendt torsdag og fredag i sidste uge. Det er helt tilfældigt, hvem der har modtaget sms”erne, og det er ikke Post Danmark, der står bag udsendelsen af dem.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
Havde en del pakker ude så jeg lurede da ved beskeden, men en samtale med post Danmark nu da de havde en større omlægning fik jeg at vide det var en fup besked. >Men lidt bekymret hvor lidt den faktisk er oplysende på nettet.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
Hop ikke på MSM besked post