489 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hop ikke på MSM besked post Hop ikke på MSM besked post

P.T florere en mobil besked ,tilsyneladende fra PostDanmark.

Den hedder: Vi har desværre ikke kunne levere din pakke gå ind på:

crop.is/postdk

Når man trykker på skip ADS

/> beder den en om at downloade en fil som har en extention *.APK som kun zip programmer kan åbne - det viser sig ikke at være en arkiv fil men et skema til statistik med spørgsmål og et ønske om at man skriver sit adresse, navn osv....

Hvad det er helt nøjagtig ved jeg ikke andet at jeg har undersøgt den på en sikker pc for *.APK er en androit apps som muligvis er ude efter ens oplysninger på ens telefon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hop ikke på MSM besked post
  • #2   3. jun 2016 opdate..............................

KØBENHAVN: I øjeblikket florerer en spam sms med teksten ”Din pakke fra PostNord er tilgængelig til afhentning. Følg linket for at se alle oplysninger om din forsendelse ’ http://postdanmark.menu/post.apk.” Hvis man trykker på linket i sms´en bliver man bedt om at installere en mms-applikation, som får adgang til telefonens data. Det skal du ikke gøre. Har du alligevel installeret den, så slet den omgående, da den kan videregive personlige oplysninger til, dem der står bag spam sms´en.

- Sms-beskeden er fup, og hvis du besøger linket i sms’en, vil din enhed muligvis forsøge at downloade en fil, der kan gøre skade på din mobil, tablet eller computer. Vores anbefaling er derfor, at du sletter beskeden med det samme uden at besøge linket, oplyser Nordsjællands Politi.

I følge Post Danmark blev sms´en primært udsendt torsdag og fredag i sidste uge. Det er helt tilfældigt, hvem der har modtaget sms”erne, og det er ikke Post Danmark, der står bag udsendelsen af dem.

• #3   3. jun 2016 Nemlig polysl, post danmark sender pakkenr og ikke links der er farlige, men nogen har efterlignet deres logo. Jeg fik selv en, men min tlf var indstillet til ikke at kunne åbne det første link

• #4   3. jun 2016 Kirstine

Havde en del pakker ude så jeg lurede da ved beskeden, men en samtale med post Danmark nu da de havde en større omlægning fik jeg at vide det var en fup besked. >Men lidt bekymret hvor lidt den faktisk er oplysende på nettet.

• #5   3. jun 2016 Ja polysl, det er godt fundet på, men altså hvem er dum nok til at udfylde skema med info?

• #6   4. jun 2016 det er et skalske skjul for når man har downloaded filen er det for sent.

Kommentér på:
Hop ikke på MSM besked post

Annonce