2.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Snydt på Scootergalleri Snydt på Scootergalleri

Min kæreste har lige købt nogle brugte dele over scootergalleri. Han snakkede med sælger omkring overførsel af penge m.m og sælgeren sagde at han KUN ville sælge hvis han fik penge via. bankoverførsel. Det var jeg meget imod og sagde til min kæreste at han ikke skulle gøre det, men han var meget interesseret i de ting for at kunne få sin scooter til at køre, så han gjorde det alligevel.
Det var 400 kr det drejede sig om, så det var ikke alverden... Han overførte pengene torsdag d. 29/11 og sælgeren sagde at han ville sælge delene fredag. Lørdag havde min kæreste ikke modtaget tingene endnu og stadig heller ikke mandag. Han tog så kontakt til sælgeren igen, hvor han sagde at han desværre havde glemt at sende delene. Fint nok, tænkte min kæreste og bad ham om at sende dem dagen efter.
Så i Onsdags havde han stadig ikke modtaget delene og ringede igen til ham. Der kom sælgeren med en forklaring om, at han havde glemt delene hos hans bror, som havde lovet at sælge dem, men havde glemt det. Broderen var nu i Polen og kom først hjem Lørdag, så han kunne sende det der. Min kæreste blev selvfølgelig sur, for det var aftalen at han overførte pengene og at sælgeren ville sælge med det samme.
Min kæreste sagde at han ville have pengene tilbage, men sælgeren sagde at han ingen penge havde før torsdag i næste uge. Men han ville give lidt ekstra dele oveni. Han lovede så at få broderen til at sende delene Lørdag (dvs. i dag) og at kontakte min kæreste når han havde fået det ordnet. Min kæreste har så for en times tid siden prøvet at ringe til ham, hvorefter sælgeren bare lagde på da min kæreste sagde sit navn. Nu kan han hverken få kontakt til mobil eller noget som helst, fordi han bare lægger på hver gang..

Er der ikke stor chance for at han er blevet snydt her? Jeg er rimelig træt af det, da jeg i forvejen havde sagt til ham at han IKKE bare skulle overføre pengene sådan uden videre til ham, også fordi vi står i pengemangel i forvejen. Men min kæreste havde hårdt brug for de dele til at få scooteren til at køre, så han kunne komme til og fra arbejde..

Hvad kan man gøre i sådan en situation? Jeg synes i hvert fald ikke det er acceptabelt også selvom det "kun" er 400 kr vi snakker om.. En aftale er en aftale.. Denne episode bekræfter så endnu engang for mig, at de fleste på scootergalleri er meget useriøse sælgere, når det kommer til stykket.
Min kæreste har skrevet til en administrator derinde.

(Undskyld stavefejl, eller hvis det lyder meget rodet, det er gået lidt stærkt med at skrive det)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snydt på Scootergalleri
  • #1   8. dec 2007 Mads - Et udstødning til en Gillera Stalker (?) og så lidt småting som en kontakt og lignende.. Det er hvad jeg lige ved i hvert fald.

• #3   8. dec 2007 Claus - Jo det var mig. Som jeg også skrev, var grunden til at han købte delene, at han skulle bruge scooteren til og fra hans arbejde. I øjeblikket bruger han en af mine venners scooter, midlertidigt, da han ellers ikke har mulighed for at komme på arbejde.

Humle - Sælgeren bruger taletidskort har vi lige fundet ud af, så der er ikke noget at finde nogen steder..

• #4   8. dec 2007 Jeg tror banken kan trække dem tilbage!

• #5   8. dec 2007 Dan - Han har stadig kvitteringen for overførslen..

• #8   8. dec 2007 har selv prøvet det på BG og sender aldrig mere penge først Jeg kontagtede også admin men de kunne ikke gøre andet end ad smide ham af siden og det gav ikke mig mine penge igen trist men man lære af det sorry

mvh

jan

• #9   8. dec 2007 Kan de godt bare uden videre trække pengene tilbage? Min kæreste har jo ikke som sådan noget bevis på, at han ikke har fået det han har betalt for? Og så vidt jeg ved havde sælgeren også brugt pengene med det samme

• #10   8. dec 2007 Humle - Ja, desværre det gjorde han ikke. Det er også %#¤§!#"¤ - dumt af min kæreste, netop fordi vi mangler penge i forvejen. Men han fik et billigt tilbud og ringede til sælgeren, som virkede troværdig. Men som han åbenbart ikke var alligevel.
    Man lærer selvfølgelig af sine fejl, synes bare det er ærgeligt. Og som Deca skriver, hvorfor snyde folk for "sølle" 400 kr, selvom det også er penge...

• #11   8. dec 2007 Morten - Kan du prøve at beskrive det nærmere?

• #12   8. dec 2007 Har prøvet præcist det samme. Bare bliv ved med at ringe.. Tru med at politianmelde ham. Nu ved jeg ikke hvor gammel sælger er.. Men hvis du har hans mobilnummer, kan du muligvis også finde hans hjemmenummer. Så kan du ringe til hans forældre og fortælle det som det er.. Bare snak om politianmelde osv osv..

SÅ kommer pakken.
    ---
    Ham som snød mig var så dum at sætte samme del til salg tre dage efter jeg havde "købt" den..

Han påstod jo at postdanmark havde smidt pakken væk.
    Selvom han ikke havde noget kvitering fra postdanmark eller noget..

• #13   8. dec 2007 Banken kan ikke trække pengene tilbage efter så lang tid.. Desværre..

• #14   8. dec 2007 Hva hedder ham på sg som i har handlet med, så kan det være vi skal skrive rundt derinde, at man ikk skal købe dele af ham? .. Har selv bruger derinde.. Syntes det er latterligt, at folk kan være så onde ! :S ..

• #15   8. dec 2007 Mads - Hvis du ikke har andet end dårlige kommentarer, så lad være med at kommenter. Det hjælper jo ikke rigtig at ringe til banken nu vel og som en skrev, kan man alligevel ikke trække pengene tilbage..
    Jeg skrev herinde for at høre hvad man KUNNE gøre.

• #17   8. dec 2007 Humle: selvtægt er ulovligt også at opfortre til det ... og tro mig du vil IKKE i brummen for så lidt

mvh

jan

• #18   8. dec 2007 Det er et link til hans profil..

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=57086

• #19   8. dec 2007 Oka , godt så ..

• #20   8. dec 2007 Humle - Det er også det nummer min kæreste har på ham.. Men som sagt lægger han på hver gang og nu er hans telefon slukket..

• #21   8. dec 2007 je er også lie blevet snydt..
    den ene sendte det slet ikke
    og den anden sagde at bukserne overhovede ikk fejlede noget. da de kom frem var der hul i ?!??

• #22   8. dec 2007 Han har en JOG R til salg,
    Og han bor i Storkøbenhavn , så er der vel bare en som kan lade som om han skal se på den .

Og så har i Add og det hele ?

• #23   8. dec 2007 Spørg nogle af dem han har markeret som venner? Kunne være der var nogle stikkere smiley bare fyr et eller andet af, få fat på hans adresse, og snak med hans forældre .. Ellers er selvtægt også en effektiv løsning ..

Politet gider ikke gøre noget ved det når det er under 1000 kroner så vidt jeg ved ..

• #24   8. dec 2007 humle , jaa det var smart hva smiley

• #25   8. dec 2007 ja, lyd som om i er interesseret i hans andre annoncer.. Selfølgelig fra en anden profil.. Så spørg om det er muligt at komme forbi og se på dem.. Hvis i får en addresse kan i slå det op på krak og evt ringe til hans forældre..

• #26   8. dec 2007 den ene siger gilleleje og den anden KBH han kan jo ikke bo 2 steder .... eller kan han *SSSS*
    okay ironi er svær at læse og der er sku mange der opfortre til det og mener det både her og på BG.

mvh

jan

• #27   8. dec 2007 Morten H cool tilbud det er hvad jeg kalder en hjælpende hånd der vil noget

Mvh

Jan

• #28   8. dec 2007 Syntes at i skal logge på fra en anden konto og lade som om i meget gerne vil købe en af hans andre ting og spørge hvor og hvornår det kan afhentes.
    Lad som om i er nogle andre, og aflæg ham så et visit, og tag evt en grensaks med smiley ( nej det var spøg ) men tricket virker.

• #29   8. dec 2007 hmm slå hans mobinummer op på diverse adresse sites... Krak, Eniro, osv... så er i måske heldige at finde et nummer på nogle forældre?

• #30   8. dec 2007 undskyld - kunne se en anden lige havde skrevet noget det samme!

• #31   8. dec 2007 Vi har kigget på de gule sider, men prøver også lige at få fat på adressen på en eller anden måde.
    Tak for hjælpen til alle, dejligt med så hurtig respons..

• #32   8. dec 2007 Morten H

godt træk! smiley hatten af for det ..

• #33   8. dec 2007 Morten H
    hørt hørt er også blevet r.. randt så hvis det ar i min by ville jeg også hjælpe... forudsat bevis for overførte penge som du siger.

mvh

jan

• #34   8. dec 2007 Prøver også få adressen og det smiley

• #35   8. dec 2007 jeg kan godt skaffe hans adresse

• #36   8. dec 2007
    Mark B han har slettet det..

Prinsesse C hvordan det..?

• #37   8. dec 2007 • HR. Attermann (SG admin) •
    okay hehe tak

• #38   8. dec 2007 Mark B iorden smiley

• #39   8. dec 2007 Morten H det kan vi..

• #40   8. dec 2007 • HR. Attermann (SG admin) • okay hvordan fandt du ud af det..?

• Navn E
    Navn E Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 11
    #41   8. dec 2007 Lykke Natacha ', tjek PB

• #42   8. dec 2007 her er nogen ardresser. med det efternavn og den by

Anne Julie K Sørensen & Bent Lorentzen Stedte-Åsen 6, Smidstrup
    3250 Gilleleje

Tlf.: 48 31 95 45

Køb
    gavekort Ring
    gratis Kort Rute Rejseplanen

Send til: Mobil Adressebog
    Print
    Vis stort kort

Mere info
    Anne Julie Kimmer Lorentzen Granlyvej 5
    3250 Gilleleje

Mobil: 61 54 12 37 61 54 39 61

Køb
    gavekort Kort Rute Rejseplanen

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Helle Lucia Lorentzen Askelundsvej 17, Smidstrup
    3250 Gilleleje

Mobil: 20 41 71 29

Køb

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Siri Gunhild Lorentzen Rådyrvej 1
    3250 Gilleleje

Mobil: 50 93 77 16

Køb

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Siri Lorentzen Rådyrvej 1, Bonderup
    3250 Gilleleje

Tlf.: 48 30 10 96

Køb
    gavekort Ring

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Stefan Sonne Lorentzen Kringelholm 30
    3250 Gilleleje

Tlf.: 48 39 41 71
    Mobil: 20 63 01 87

Køb
    gavekort Ring

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Sten Sture Lorentzen Tranemosen 4
    3250 Gilleleje

Mobil: 22 63 05 31 24 26 01 38

Køb

Print
    Vis stort kort

Mere info
    Willy Helge Lorentzen Langdraget 427
    3250 Gilleleje

Mobil: 25 21 96 14

Køb

Print
    Vis stort kort

Resultater i alt 8

• #43   8. dec 2007 er der ikk bare en fra scooter galleri der kan skrive de intra i hans ting og prøve få hans ardresse.

• #44   8. dec 2007 det var godt

• #45   8. dec 2007 Håber på en update hvordan det kommer til at gå

mvh

jan

• #46   9. dec 2007 Tusind tak for hjælpen alle sammen. Utrolig der er så mange der gider hjælpe.. Vi har fået fat i adressen og min kæreste prøver at ringe til hans forældre i morgen...
    Han fik fat på ham Casper endnu et par gange her til aften, men han lagde på alle gange også selvom han ringede fra mit nummer.. Trist.
    Kommer lige med en update i morgen,
    og endnu engang tak for hjælpen allesammen..

• #47   9. dec 2007 er bare glad for hvis du kunne få dine penge igen

• #48   9. dec 2007 Rami - Ja bagklog kan man altid værre, men min kæreste har forhåbentlig lært noget af det.

Prinsese - Ja det kunne være rart

• #49   9. dec 2007 Rami - Ja 3000 kr er også en del meget mere end de 400 kr min kæreste er blevet snydt for. Men i princippet synes jeg det er ligemeget hvor mange penge det drejer sig om, for det kan ikke være rigtig at folk skal slippe afsted med at snyde hinanden.. Nu bor mig og min kæreste i Jylland (Billund) hvor sælgeren bor i Gilleleje, så vidt jeg lige så.. Så der er noget af en tur og tage for 400 kr, hvis det kom så vidt.

• #50   9. dec 2007 Lige et sidespring ..

Rami? Blev i enige om at tage hans tv eller hvad? smiley

• #51   9. dec 2007 Hehe , så du tog det ikke bare uden at få lov ? smiley For så er det cool nok .. Hehe ..

• #52   9. dec 2007 Forstod det også sådan at i blev enige om at du skulle have tv'et i stedet?

• #53   9. dec 2007 Rami - Nå okay, ja det var en okay handel så smiley

Kommentér på:
Snydt på Scootergalleri

Annonce