131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Fællesnævneren i Amman Fællesnævneren i Amman

Sad på en cafe og overhørte en diskussion om at forskellige interesser ikke kan mødes.

Hvor den anden sagde: jo det hele handler bare om en fællesnævner..

At være vidne til en så klog kommentar har sat en masse tanker i gang og man kan ikke udhule den teori fordi den kan ikke være mere rigtig.

vores bekendtskaber er mange gange ikke baseret på fælles meninger men mere på flere ting som er umulig at definerer - hvorfor får man en ven hvad er fællesnævneren som gør personen til sin ven og hvad gør den person til sin nærmeste ven?

Personligt så er det faktisk min søster som har gjort det ved at have en masse bekendtskaber i sine unge dage som på mærkelig vis har gjort dem alle til mine venner - lige på nær en som absolut i min verden var en kolbøtte og det fik så også en hurtig ende.

Så vores liv vores omgangskreds er kimen til et netværk. Mange bruger ikke netværket men har travlt med sig selv og familien og på et tidspunkt så står de uden netværk andet indenfor familien.

Det familiære netværk kan jo været tyndet godt ud i at være spredt så hvad gør man så når der er behov for sit netværk når det er så begænset?

Netværk skal være til stede både det familiære og det mere eksterne - som at gå både med livrem og seler.

Et netværk kun indenfor familie er som en gang indavling som på et tidspunkt dør ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fællesnævneren i Amman
  • #1   18. aug 2016 Der må jeg nok sige at jeg både har dyrket familie og venner, men venner kommer og går, familie består, jeg har aldrig haft et stort behov for at have venner, men de er kommet og er gennem årene skiftet ud.

Der er den forskel på venner og familie at familie altid vil være der for hinanden, fordi følelserne er så tætte, man elsker hinanden og det på trods af forskellige meninger,

Derimod kan man som venner blive uenige og vokse fra hinanden, så kan man lettere gå hver sin vej,

Så fællesnævneren for mig er nok at det er familien der er vigtigst. smiley

• #2   19. aug 2016 Fællesnævneren er vel kemien, som skal forenes ??

• #3   19. aug 2016 tja måske jetset

Kommentér på:
Fællesnævneren i Amman

Annonce