898 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
41 Svar
Selvmord og selvmords forsøg generalt. Selvmord og selvmords forsøg generalt.
Ja, efter der var blevet en laang tråd i en af trådene. som jeg desværre ikke kan finde, blev der udvekslet mange meninger omkring medicin og selvmordsforsøg..
Derfor dette indlæg....
For lissom at skabe en debat om hvem, hvorfor, hvornår osv osv. Jeg synes at det kunne være spændene at skabe en debat om det og høre de forskellige meninger, omkring det at forsøge selvmord og evt. efterlade mennesker bag sig.....
Hvad mener i ??
Og er der en der kan finde det indlæg jeg taler om, så må i meget gerne sætte et link ind..
Hilsen Bettina.
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 771
Fandt det selv, det var jo slet ikke så svært...:o)
Det jeg snakker om står mest tilsidst...
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 165
Det er sgu da bare at springe ud foran et tog så er det da overstået
mar 2007
Og jeg syns bare at tråden som der er linket til, begyndte at handle om noget der slet ikke var relevant for hende der havde oprettet den tråd....
mar 2007
feb 2007
Da jeg var yngere og kedede mig tog jeg sammen med en kammerat 37 panodil 500mg så stoppede jeg fordi jeg fik ondt i maven så 37 kan man nemt ta.
Og hvorfor oprette en tråd uden mening ? hmm
Hvis man vil ta skidt så ta coke eller amf det er sjovere og man har det meget federe .
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
mange der "prøver" på at begå selvmord, prøver jo bare at råbe om hjælp... En meget dramatisk måde på det, men kan man ikk sætte ord på sin smerte er det måske den eneste løsning de personer kan se for at få noget hjælp.
mar 2007
Hvad hvis du var kradset af dengang.... Og vidste du godt at du kunne risikere at dø....???
mar 2007
Og hvis man virkelig virkelig virkelig vil dø og har et inderst ønske om det, så er jeg overbevist om at man virkelig sørger for at dø første gang... Men der er jo så mange der gør et halvhjertet forsøg, og måske ikke altid for den hjælp de mangler..
feb 2007
Rene: Nok ikk særlig smart at sidde og sige man skal ta coke eller amf. da der er meget unge folk herinde.. De kan opfatte dit indlæg som om det er pisse fedt at ta stoffer...
mar 2007
Men hvis der så er en der sidder og siger *Ej, når min veninde nu tog 15 hovedpinepiller, så kan jeg sku tage 20'.. Måske fordi hun kedede sig, eller måske fordi hun 'bare skulle prøve det'.... Og hun så dør af leversvigt eller en anden død efterfølgende....
mar 2007
Men generalt, stoffer, medicin og andre ting der kan tage livet af en.. Man skulle bare lige prøve fordi sidekammeraten også prøvede...... og ja, så dør man sku af det. Risikoen er der ihvertfald.
feb 2007
jeg kan kun gætte mig frem til det - da jeg heldigvis aldrig har været så psykisk nede at jeg ønskede at dø...
Nogle får også tips fra andre hvordan man kan gøre det... Jamen hvordan kan de folk sidde og give råd om det, det er jo åbenbart ikk lykkes for dem der sidder og deler tips ud... :o/
mar 2007
Men det er et svært spørgsmål... Men selvom der er masser af halvhjertede forsøg, så er der jo en mulighed for at det rent faktisk lykkedes at tage ens liv mens det har bare har været et råb om at råbe nogle op...
feb 2007
mar 2007
feb 2007
Hvor er det entelig skide synd for dem de skal gå og ha det sådan....
mar 2007
Morten - Jamen nogle mennesker er så dårlige til at kommunikere så de slet ikke får udtrykt deres følelser andet end igebnnem deres handliger...
Det er ikke alle der kan handle som mere 'normaltfungerende' mennesker kan..
Så hvorfor mener du at man skal gøre det rigtigt første gang...
Hvis man så om få tid bliver klogere og virkelig værdsætter sit liv.
feb 2007
mar 2007
Men ingentvivl om at man kan have ondt af dem, om at de ikke bare kan nyde det liv som der er tildelt dem. Og det er da skide ærgeligt, men jeg tror ikke der er så vanvittigt meget at gøre. Man kan forsøge, men hjælpen man skal have er jo inderst inde.. Man kan få hjælp til at tænke anderledes, men vil man bare ikke dette liv, ja så er muligheden jo fri for alle. Desværre nogle gange.
feb 2007
DET er sqi da sørgeligt...
mar 2007
Men jeg vil kigge forbi når jeg kommer hjem igen og håber at der er skrevet en masse....
Vi skrives ved og hygge trods alt. :o)
feb 2007
feb 2007
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 57
og dem som vil hjælpe kan jo skrive
feb 2007
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 6 Svar: 1.451
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 51 Svar: 206
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 433
Dem som spiser piller gør det oftest som et råb om hjælp.
Jeg synes personligt at det r forkert at begå selvmord eller forsøge på det - men kan samtidige godt se at nogles livssituation kan være så svær at man ser det som eneste udvej! Og her ikke de psyliske, med de fysiske - altså svært uhelbredelige sygdom..
Dog er det de efterladte der i disse situationer lider størst overlast...
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 171
Husk dog på hvor mange småpiger der sidder herinde og læser med.... Fedt og give dem ideer til hvordan de kan tage en endepå det hele..........tsk tsk....
Brug da den øverste.......
jan 2007
Der må da være andre emner i kan snakke om ??????
(en måbende majse)
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 433
Kan på sin vis godt give dig ret! Men samtidig kunne de "små piger" måske finde ud af det ikke er skide sejt at gå hen og æde en masse panodil... Man bliver så syg at men ikke ved hvor man skal gøre af sig selv - men dør ikke... (har arbejdet på AMA, akut medicinsk modtageafdeling - og det er her alle de unge piger lander)
feb 2007
og fordi nogen mener det er et latterligt emne, er det bestemt ikk latterligt for andre, der måske har prøvet det - eller kender en der har været så langt ude.... kan man ikk li hvad man læser er man ikk tvunget til at sidde og læse med. :o)
jan 2007
feb 2007
mar 2007
Ja, jeg mener også at ved at der kommer en del fokus på emnet selvmord, så vil det forhåbentlig løsne op omkring det tabu, at søge hjælp og ikke gå med det til bægert ligepludselig flyder over....
Ja, der er mange meninger, og joh, jeg kan da godt give ret i at et emne som dette kan henvise til det at tage sit liv, og hvilken mening der er om livet, men jeg er af den overbevisning om at det er vigtigt at lave en oplysningskampagne om at det ikke er smart at tage sit liv eller forsøge...
Giver dette så anledning til at forsøge.... Muligvis, men det giver også anledning til accept omkring at man måske har nogle problemer, og i stedet for at ty til løsningen om at tage sit liv, måske burde søge hjælp.... Ved evt. tlf.linier, kommuner, psykiatrisk akutmodtager afd., skadestuen, psykologer osv..
Ved at oprette denne tråd er det selvf. ikke meningen at jeg skal få flere folk til at tage deres liv, men et råb om at der skal noget oplysning til at hjælpe dem der tyr til selvmord... Og ikke dem der virkelig gør det, men dem der halvhjertet gør et forsøg... Dem der råber om hjælp, men alligvel ikke bliver hørt... At de skal hjælpes, ikke kun af systemet, men også af vennerne, der må acceptere at det ikke er alle der har det godt, og at selv den lykkeligste person kan have sine dæmoner at kæmpe imod,..
Jeg ser det også sådan, at vil man dø, jamen så ved man sku også hvordan man skal gøre det, for VIRKELIG at dø.... Men vil man 'råbe om hjælp', jamen så er der mange muligheder for at gøre det, og det er ikke alle muligheder hvor man bliver reddet, eller hørt for den sags skyld...
Jeg prøver samtidig at gøre opmærksom på at selvom man tror at ved at man eks. tager piller eller andet livstruende og vågner op på sygehuset sammen dag, jamen så er det sku ikke sikkert at man vågner igen, som en del regner med.
Der skal fokus på alvoren af at forsøge et halvhjertet selvmord, som man egentlig godt ved ikke lykkedes. om det er skide egoistisk eller ej.
Men chancen for at dø er der altså stadig, og det håber jeg på at unge kan indse og blive opmærksom på... Ikke kun med medicin, receptpligtig, mem også men stoffer generalt.
feb 2007
Siger du jeg er fed ? :S jeg er 183 og vejer 69 kg . Så er du blandt verdens fedeste piger med de håndtag du har
mar 2007
Men igen der er ingen forklaring på at lige netop nu har været en af 'de heldige*
jan 2007
mar 2007
Det er jo den Russiske roulette om igen.... :o(
jan 2007
feb 2007
Det lyder som lykke piller .
Nå men jeg er på ingen måde fed (: Nej og de piller var der intet problem med at spise og jeg er sund fra top til tå jeg har ikke haft en sygedag i 11 år kun pjæk dage
Selvmord og selvmords forsøg generalt.