Bule i samfundet Bule i samfundet
Når man bliver ældre som mig så kigger man altid tilbage hvad man har præsteret.
Hvad er det bedste man kan gøre for et samfund?
At levere eller producere og være tilfreds med sine præstationer, jeg vil så ikke bruge det lorte ord "gjort en forskel" så hellere at have lavet en bule i samfundet.
Du har opnået respekt for din person og den måde at være på, du er konsekvens ved at det du siger også er det du gør. Samfundet i dag er ikke sådan - det er noget lalleglad med folk i det offentlige som absolut ikke er kompetente men bare fylder kasser op og kassere folk fordi de ikke passer i de rammer de har lært.
Bor man i en opgang og skal ud og høre en dør gå så venter man til beboeren er væk. ?????
Hvad er det man frygter>?
Kontakt til andre mennesker?
For mig at se så lukker Danmark ned for social kontakt og så har vi paradokset at man godt vil gå på et markedet med mange mennesker og hilse og snakke men lige det nære i en opgang vil man ikke....Det fatter jeg så ikke - men der kan være nogen som er bedre til at forklare det end mig.
I mine unge dage var jeg meget genert talte ikke meget men nu bliver jeg beskyldt for at tale for meget. Livserfaring et overblik er nok det som er sket for mig. Jeg har undervist i simpel EDB og elsker at snakke/tale omkring emner som berøre det omtalte.
Så det kan siges meget simpelt....
Livet er en rejse til viden.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Livet består af tilfældigheder.
Jeg er også autodidakt pianist, og husker en sjov historie, det vil sige dengang var den ikke sjov.
Jeg var blevet anbefalet til et privat arrangement i en villa på Frederiksberg, hvor jeg skulle spille Chopin nocturner for nogle rige mennesker.
Hvad jeg ikke vidste var, at det åbenbart var en tema fest.
Jeg kom ind i lokalet, der stod et flygel, fint nok, men foran stod der vel omkring tyve stole med mennesker der var klædt som folk i 1800 tallet, med store kjoler og stive jakkesæt, og her kom jeg i cowboybukser, t-shirt og gummisko.
Jeg fornemmede godt chokket i det store lokale, men de lod til at abstrahere fra det.
Ellers gik den lille "koncert" fint, og jeg fik da applaus.
Pointen er, at jeg på grund af min påklædning, ikke længere fik nogle tilbud fra de "finere" kredse.
Så lidt skal der til, livet er en tilfældighed.
Bule i samfundet