Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev) Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev)
Jeg er 18 år gammel og går i gymnasiet. De sidste par år af mit liv har dog været rigtig dårlige.
Jeg snakker ikke med mine forældre, da vi er uvenner over nogle ting som vi har været rigtig rigtig længe desværre. Det drejer sig primært om, at de ikke har overskud til at styre en familie, og det derfor er mig som bliver nødt til at handle ind og betale regninger (for mine egne penge fra mit fritidsjob).
I mit hus er der larm, skænderier, en bidsk hund osv, så jeg bryder mig ikke om at være her, og kunne aldrig finde på at tage en kammerat med hjem. Især i weekenderne synes jeg at det er hårdt, så jeg prøver så vidt muligt på ikke at være her.
Det gør, at jeg tit er rigtig ked af det i min hverdag, og holder mig for mig selv, når jeg er i skole. Jeg har også meget fravær, da jeg bliver nødt til at arbejde meget, for at få klaret indkøbene og lignende herhjemme. Alt i alt synes jeg at mit liv er rigtig trist, og langt fra er, hvad en teenagers liv burde være. Jeg har både talt med min skole og kommunen om det, som har haft nogle møder med mine forældre, men alt det har gjort, er at skubbe os længere fra hinanden, og de kigger vist ikke på det længere.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få ændret det hele til det bedre, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre. Nogle gange overvejer jeg at flytte hjemmefra og starte i gymnasiet i den anden ende af landet på en frisk, men jeg ved ikke om det er en god idé.
Hvad synes I, jeg skal gøre?
Vh
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
Jo længere tid du bliver hængende i det dårlige miljø, jo større er risikoen for at du aldrig slipper ud af den sociale arv....
Er der ikke en god og fornuftig kammerat du evt. kan dele boligudgifter med...?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hvordan i alverden skal jeg betale det? Jeg kan kun få 3500-4000 pr. måned i SU...
Der er desværre ingen i min omgangskreds som står og skal flytte ud lige foreløbig, så hænger på boligudgiften selv.
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
okt 2014
Det sværeste ved det, er at mine forældre føler at de styrer det hele 100%, og derfor er det bare mig om opdigter problemer for at være på tværs. Det er heller ikke kæmpe problemer vi har, men at jeg fx. skal køre i Rema et par gange hver uge for at bruge alle mine hårdt tjente penge der, det bliver man træt af! Eller at ens mobiltelefon bliver lukket hver gang det er sidst på måneden, og man får diverse inkassoopkald fra mobilselvskabet
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
okt 2014
Jeg har allerede været på kommunen hvor jeg fik en sagsbehandler, hun snakkede med mine forældre, men jeg har aldrig hørt fra hende siden, selvom hun både har mit mobil-nr og mailadresse. Jeg ved ikke rigtig, om jeg vil tage kontakt til hende igen, tror lidt at "sagen" er blevet henlagt...
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
Hvad skal jeg gøre? (gymnasieelev)