Ny kommunal frækhed Ny kommunal frækhed
Enhedslistens Finn Sørensen kalder det i avisen.dk en hån mod kontanthjælpsmodtagere at beskæftigelsesministeren oven i stramninger nu vil have dem til at finansierer forbedringer af deres egen sagsbehandling.
Beskæftigelsesministeren Jørn Neergaard Larsen har planer om at bruge midler fra satspuljen, som er penge, der tages fra modtagerne af overførselsindkomst, til at få afklaret, om kontanthjælpsmodtagere er for syge til at være omfattet af 225 timer reglen.
- Han siger jo reelt:" hov, vi glemte at sætte midler af til en ordentlig sagsbehandling i kommunerne, da vi indførte kontanthjælpsloftet og 225 timer reglen, så det kan blive afklaret, om de syge skal den ene eller anden vej; siger Finn Sørensen til avisen dk.
artikel hentet fra hus forbi...
Normal citere jeg ikke ordret men mest mine egne ord men her kunne jeg ikke skrive bedre så derfor den citering....altså sikke en frækhed at udover man skære i deres bistand så skal de også selv financierer sagsbehandlingen. Ikke nok at man smider folk på gaden og ned i rendestenen og i kloakken - nu ryger de så også ud i rensningsanlægget.
Det er ved at blive koldt i Danmark -
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Han aner intet om, hvad der foregår ude i samfundet, Med alle de velbetalte bestyrelsesposter, har han sit " på det tørre", og evner ikke at fatte¨, hvad der sker med de "lalleglade idioter", der ikke kan/vil bestille noget.
Han kan have ret i, at der er NOGLE FÅ personer, der får taget sig sammen til at finde arbejde, fordi de bliver presset økonomisk.
MEN alle de, der gerne vil arbejde, men ikke kan, på grund af ulykker/arbejdsskader/nedslidning. bliver bare trukket rundt i manegen, uden mål eller mening.
For den slags "over mennesker", er alle andre bare tal i nogle statistikker.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Ny kommunal frækhed